تماس با ما

کارتن میوه: انواع جعبه میوه + ویژگی ها

تولید کارتن بسته بندی میوه
4.3/5 - (9 votes)

در این مقاله از آسان پک قصد داریم به بررسی تولید کارتن میوه، انواع کارتن میوه، قیمت کارتن میوه و فروش کارتن میوه بپردازیم، بنابراین برای آشنایی کامل با کارتن بسته بندی میوه، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تولید کارتن میوه

یکی از دغدغه‌های بزرگ برای باغداران و صادرکنندگان میوه، تامین کارتن بسته بندی میوه صادراتی و بطور کلی تامین کارتن انواع میوه است. همچنین برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه طراحی، کیفیت و دوام کارتن میوه از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین کارتن بسته بندی میوه علاوه بر اینکه باید زیبا و شکیل باشد، همچنین باید کیفیت و دوام مناسبی نیز داشته باشد.

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در فرآیند طراحی و تولید کارتن میوه باید به آن توجه شود، رنگ های استفاده شده در طراحی بسته بندی است. برای تولید کارتن بسته بندی میوه استفاده از رنگ‌هایی که با یکدیگر کنتراست دارند، جذابیت و زیبایی تصاویر روی بسته بندی میوه را افزایش می‌دهند.

با توجه به اینکه از کارتن  میوه و صیفی جات به دو منظور صادرات و همچنین ارسال آنها به بازارهای داخلی درون شهری و برون شهری استفاده می شود بسته به نوع محصول درون آن در مدل ها و طرح های متنوع تولید می شوند.کارتن بسته بندی میوه از لحاظ جنس ورق، ساختار و قیمت کارتن میوه نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه انواع کارتن بسته بندی میوه  و صیفی جات را معرفی خواهیم کرد.

بررسی انواع مختلف کارتن بسته بندی میوه

کارتن میوه را با توجه به اینکه چه میوه ای در آن قرار می گیرد، مدت زمان نگهداری در آن چقدر است و همچنین در نظر داشتن شرایط حمل میوه در انواع مختلف تولید می‌کنند. 

انواع کارتن میوه 

  • کارتن تک ردیفه
  • کارتن چند ردیفه (درب دار)
  • سینی ستون دار
  • سینی بی ستون

از دست ندهید: کارتن دایکاتی چیست؟ 5 ویژگی مهم کارتن های دایکاتی نسبت به دیگر کارتن ها

توجه به نوع میوه در بسته‌بندی

بررسی نوع میوه و ویژگی های آن برای بسته بندی در انواع کارتن و تولید کارتن بسته بندی مخصوص آن به جهت توزیع، فروش در بازار داخلی و همچنین صادرات، بسیار مهم است. برخی از میوه‌ها آسیب پذیر بوده و نیاز به مراقبت و حفاظت بیشتری در بسته ‌بندی دارند اما برخی دیگر از میوه‌ها، سفت تر بوده و نسبت به شرایط محیطی مقاومت بالایی دارند. 

بنابراین باید میوه‌ها را با توجه به ساختار و ویژگی هایی که دارند درون کارتن متناسب با آنها قرار دهند. برای نمونه ساختار بسته بندی کارتن میوه آلبالو، گیلاس و گوجه فرنگی (سینی بدون ستون) که ظریف و نرم هستند با ساختار کارتن میوه کیوی، گلابی و سیب (سینی ستون دار) بسیار متفاوت است. همچنین برخی از میوه‌ها نظیر لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال و به طور کلی مرکبات به دلیل متصاعد کردن گاز از خود و به منظور جلوگیری از آسیب دیدن به کارتن و میوه، به جریان هوا نیاز دارند.

مطالب مرتبط: سفارش عمده انواع کارتن سینی شکل

بنابراین کارتن بسته بندی این دسته از میوه‌ها، سوراخ‌هایی دارند که جریان هوا به راحتی از میان میوه‌ها عبور می‌کند. برخی دیگر از میوه‌ها به دلیل اینکه آب دار و نرم هستند، باید در کارتن‌هایی مانند کارتن موز بسته بندی شوند که نسبت به آب و رطوبت دوام بالایی داشته باشند.  

توجه به نوع میوه در بسته‌بندی

بسته‌ بندی انواع کارتن میوه بر اساس چیدمان میوه ها

همانطور که پیش از این گفته شد بسته به نوع میوه و صیفی جات مورد بسته بندی و با در نظر گرفتن ویژگی‌های آنها کارتن های میوه به دو صورت تک ردیفه و چند ردیفه (درب دار) می‌باشند. این کارتن های میوه برای میوه های نرم مانند خرمالو، توت فرنگی و انجیر که احتمال له شدگی آنها بیشتر است به صورت تک ردیفه چیده می‌شوند و برای صیفی جاتی مانند فلفل دلمه‌ای، بادمجان و کاهو که به صورت فله چیدمان می‌شوند به صورت درب دار تولید می‌شوند.

مطالب مرتبط: خرید کارتن کاهو و کلم با کیفیت

کارتن‌ میوه لمینتی

قیمت کارتن میوه‌ لمینتی از سایر کارتن‌های بسته بندی میوه بیشتر است. کارتن های میوه لمینتی همچنین فرآیند تولید طولانی تری نسبت به سایر کارتن های میوه که به صورت چاپ مستقیم تولید می شوند دارند.  

کارتن میوه لمینتی از ترکیب یک لایه مقوا یا اصطلاحا پوستر که با چاپ افست آماده می شوند و همچنین کارتن بسته بندی سینگل فیس یا چند لایه تولید می شوند.به این صورت که پوسترهای چاپ شده را توسط دستگاه لمینت روی کارتن خام می‌چسبانند. کیفیت و نوع چسب لمینت در دوام و ماندگاری کارتن تاثیر چشمگیری دارد. 

کارتن‌ میوه لمینتی نسبت به کارتن میوه عمومی و معمولی مقاومت و دوام بیشتری دارد. همچنین چاپ روی این کارتن‌ با کیفیت بهتری انجام شده و دارای ظاهر و بسته بندی زیبا، شیک و بی نقصی است. از ویژگی‌های این کارتن عبارتند از:

  • چاپ باکیفیت 
  • مقاومت بالا
  • ظاهر زیبا و جذاب
  • حفظ کیفیت و مرغوبیت محتویات درون خود

بنابراین کارتن میوه لمینتی به صورت کارتن پنج لایه و سه لایه بهترین انتخاب برای صادرات انواع میوه محسوب می‌شود.

کارتن میوه‌ صادراتی لوکس

کارتن‌های میوه صادراتی از ورق های سه لایه و پنج لایه و با ترکیب ورق های متفاوت تولید می شوند. با توجه به هزینه بالای تولید کارتن های لمینتی میوه و در نظر داشتن اهمیت کیفیت چاپ کارتن های میوه صادراتی می توان از تکنیک چاپ فلکسو لوکس استفاده کرد. در این چاپ با حذف مراحل چاپ پوستر علاوه بر کاهش مدت زمان تولید، قیمت تولید کارتن میوه صادراتی نیز کاهش پیدا می کند.

چگونگی حمل و انتخاب نوع کارتن‌ میوه

در انتخاب نوع کارتن میوه، توجه به چگونگی حمل و توزیع بسیار مهم می باشد. شرایط حمل به صورت زمینی، دریایی و یا هوایی و همچنین مسافت طی شده در انتخاب نوع کارتن تاثیرگذار است. برای نمونه، برای حمل میوه با کشتی از کارتن میوه با ترکیب ورق متناسب و مقاوم در برابر رطوبت استفاده می شود.

خصوصیات مهم انواع کارتن میوه

  • تولید کارتن میوه در ابعاد استاندارد جهت چیدمان بهینه روی پالت
  •  تولید کارتن میوه از ورق ضد آب و ضد رطوبت
  • طرح و رنگ جذاب جهت تاثیرگذاری بیشتر
  • استقامت و دوام بالای کارتن میوه جهت محافظت از میوه ها
خصوصیات مهم انواع کارتن میوه

قیمت کارتن میوه آماده

برای تعیین لیست قیمت کارتن میوه به مواردی نظیر جنس ورق کارتن، روش چاپ روی کارتن و تعداد رنگ مورد استفاده و ابعاد کارتن میوه توجه می‌کنند. بنابراین هر چقدر قیمت مواد اولیه به کار گرفته شده در تولید کارتن میوه بالا باشد، قیمت کارتن میوه نیز افزایش می‌یابد. برای مثال: قیمت چاپ کارتن میوه لمینتی بیشتر از چاپ مستقیم روی ورق کارتن یا همان چاپ فلکسو است، بنابراین قیمت کارتن لمینتی نیز بیشتر خواهد بود.

برای دریافت لیست قیمت کارتن میوه، با کارشناسان فروش آسان پک ارتباط برقرار کرده و با توجه به تعداد کارتن میوه مورد نیاز، جنس کارتن میوه مورد نظر، نوع چاپ و تعداد رنگ به کار رفته در آن‌ها، از قیمت نهایی کارتن‌های میوه مطلع شوید.

جمع بندی

در این مقاله از آسان پک سعی کردیم شما را با تولید کارتن بسته بندی میوه و انواع کارتن میوه آشنا کنیم. با توجه به موارد ذکر شده در قسمت فوق، امروزه برای کمک به محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، استفاده از سبدهای پلاستیکی برای حمل و توزیع محصولاتی نظیر میوه و سبزیجات ممنوع شده است. بنابراین برای حفاظت از محیط زیست و برای حمل، توزیع آسان و صادرات میوه و محصولات دیگر، از کارتن‌های میوه استفاده می‌شود.

مجموعه آسان پک از بهترین کارخانه های کارتن سازی در تهران به شمار میرود که با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه برای رفع نیاز کشاورزان و صادرکنندگان کشور؛ اقدام به تولید انواع کارتن‌ بسته بندی میوه کرده است. بنابراین برای ثبت سفارش یا دریافت قیمت کارتن میوه آماده می‌توانید با مشاوران فروش کارتن میوه این مجموعه به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

آسان پک همچنین درخصوص تولید انواع بسته بندی مقوایی نیز سابقه درخشانی دارد که میتوانید اطلاعات مرتبط با این محصولات را در صفحه لینک شده مشاهده کنید.

سوالات متداول

چه عواملی در تعیین قیمت کارتن میوه تأثیر می‌گذارند؟

عواملی نظیر جنس ورق کارتن، نوع چاپ و ابعاد کارتن‌های میوه روی قیمت انواع کارتن میوه تأثیر می‌گذارند.

مهم ترین خصوصیات انواع کارتن میوه چیست؟

ضد آب، ضد رطوبت بودن، مقاومت و دوام بالا و زیبایی از مهم ترین خصوصیات کارتن‌های میوه محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories