تماس با ما

قیمت کارتن میوه: بررسی عوامل موثر در تعین قیمت کارتن میوه

قیمت کارتن میوه
4.6/5 - (5 votes)

میوه‌ها و سبزیجات باید در بسته‌بندی مناسبی قرار بگیرند تا بتوانند کیفیت و تازگی خودشان را از لحظه چینش محصول و بارگیری آن تا لحظه‌ای که میوه‌ها و سبزیجات به بازار عرضه می‌شوند حفظ کنند. در واقع باید میوه ظاهر خودش را مانند روز اول حفظ کند، تا سهم خوبی از بازار فروش داشته باشد؛ بنابراین کارتن بسته بندی میوه  و سبزیجات باید کیفیت و ساختار مناسبی برای محافظت از آن‌ها داشته باشد.

قیمت کارتن میوه با توجه به نوع میوه، شیوه انبارش و حمل آن و … تعیین می‌شود؛ بنابراین تولیدکنندگان و توزیع‌کننده‌های میوه‌ها و سبزیجات مختلف باید برای سفارش کارتن عوامل متعددی را در نظر داشته باشند. در این مطلب آسان پک مهم‌ترین مواردی که در قیمت تمام شده کارتن میوه نقش دارند را جهت آشنایی بیشتر مورد بررسی قرار داده است.

استراتژی فروش و نوع محصول

استراتژی فروش اولین گزینه‌ای است که باید برای تعیین قیمت کارتن در نظر داشته باشید. اگر میوه‌هایی که بسته‌بندی می‌کنید برای عرضه در داخل کشور آماده می‌شوند و فاصله حمل و نقل کوتاه‌تری را دارند، قیمتی که برای جعبه میوه تعیین می‌شود با مبلغی که برای کارتن میوه‌های صادراتی در نظر گرفته شده متفاوت خواهد بود.

زیرا کارتن میوه‌های صادراتی باید استحکام بیشتری داشته باشند تا بتوانند فاصله‌های زمانی طولانی را موقع حمل و نقل و شرایط مختلف مانند آب و هوا و … تحمل کنند؛ و میوه‌های بسته‌بندی شده درون آن‌ها سالم و تازه بماند. 

همچنین با توجه به اینکه معمولاً میوه‌ها با کارتن برای فروش در شلف‌های فروشگاه‌ها و میوه فروشی‌ها عرضه می‌شوند، طراحی و چاپی که برای این کارتن‌ها در نظر گرفته می‌شود باید کیفیت و ظاهر مناسبی داشته باشند، تا مشتریان موقع خرید به سمت آن‌‌ها جذب شده و خرید میوه‌های تازه و خوشمزه را انجام دهند.

بنابراین با توجه به استراتژی فروش میوه‌ها و سبزیجات و نحوه حمل و نقل، انبارش و توزیع میوه‌ها در بازار کارتن‌های متفاوتی برای بسته‌بندی این محصولات در نظر گرفته می‌شود؛ و همین موضوع قیمت تمام شده برای کارتن میوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طبق استراتژی فروش کارتن میوه، خرید و فروش کارتن میوه عمده در فصل‌هایی انجام می‌شود که برداشت میوه‌ها جهت فروش یا صادرات انجام می‌شود؛ بنابراین تولیدکنندگان کارتن‌های میوه باید بتوانند در این بازه زمانی تعداد کارتن مورد نیاز برای بسته‌بندی محصولات متنوع را آماده کنند و آن‌ها را در اختیار تولیدکنندگان یا توزیع‌کنندگان و صادر کنندگان میوه قرار دهند.

عوامل مؤثر در انتخاب جنس کارتن میوه

کارتن میوه باید استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد، تا از وارد شدن ضربه به میوه‌ها و له‌شدگی یا تغییر شکل آن‌ها پیشگیری کند؛ بنابراین جنس کاغذ کارتن باید به دقت انتخاب شود، تا بتواند از میوه‌ها در طول فرایند انبارش و توزیع محافظت کند؛ و میوه‌های بسته‌بندی شده ظاهر، طعم و کیفیت مناسبی موقع توزیع و فروش داشته باشند.

از دست ندهید: نکاتی که درمورد سفارش کارتن کاهو و کلم باید بدانید

به طور کلی، تولید کارتن میوه طبق استانداردهای خاصی انجام می‌شود و رعایت این استانداردها در کارتن‌های میوه‌های صادراتی بیشتر است. ابعاد کارتن، نحوه چیدمان کارتن‌های میوه روی پالت، وزن کارتن، مجموع وزن میوه و کارتن، نحوه چیدمان کارتن‌ها روی هم و ظرفیتی که هر کارتن برای بسته بندی میوه دارد از جمله مواردی هستند که موقع تولید کارتن میوه مورد توجه قرار می‌گیرند.

تأثیر نوع میوه بر انتخاب نوع کارتن از لحاظ جنس و ساختار

نوع محصول بسته‌بندی شده نیز روی قیمت کارتن میوه تاثیرگذار است. اگر میوه‌ای که برای بسته‌بندی انتخاب شده مانند فلفل دلمه‌ای و پرتقال گاز متصاعد کند، باید کارتن خاصی برای بسته‌بندی آن در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط: چاپ سینی کارتنی

همچنین بعضی از میوه‌ها مانند سبزیجات فریز شده و سپس برای ارسال بسته‌بندی می‌شوند. کارتن این میوه‌ها باید ضد رطوبت باشد و بتواند کیفیت محصول را موقع ارسال تا مقصد تامین کند. انتخاب کارتن‌های ضد آب جهت محصولات فریز شده، گزینه مناسبی برای بسته‌بندی این محصولات و ارسال آن‌ها به مقاصد مختلف است.

بنابراین، نوع میوه و سبزیجاتی که برای بسته بندی انتخاب شده هم در تعیین قیمت انواع کارتن میوه تاثیرگذار است.

تأثیر نوع میوه بر انتخاب نوع کارتن از لحاظ جنس و ساختار

مسافت و حمل و نقل و شرایط محیطی

هر میوه‌ای برای ارسال به یک منطقه خاص بسته‌بندی می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی مبدا و مقصد و نحوه حمل و نقل محصول نوع کارتن میوه انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال در صورتی که محصولی برای ارسال به شهرهای گرمسیری در ماشین‌های دارای سیستم سرمایشی حمل می‌شود، جنس کارتن باید متناسب با این روش حمل و نقل انتخاب شود. چون کارتن‌های معمولی در اثر رطوبت و سرما دچار له‌شدگی می‌شوند و همین موضوع می‌تواند روی کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار باشد.

مطالب مرتبط: کارتن دایکاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

علاوه بر این موضوع، مسافتی که کارتن‌های میوه طی می‌کنند تا به صورت زمینی یا از طریق حمل و نقل دریایی به مقصد برسند و فاصله زمانی مبدا و مقصد نیز نقش پررنگی در تعیین قیمت نهایی کارتن میوه دارد. کارتن‌های ستون‌دار با مقاومت چند برابر بیشتر از کارتن‌های معمولی از جمله گزینه‌های مناسب برای بسته‌بندی میوه‌های صادراتی و سالم رساندن آن‌ها به مقصد هستند.

شیوه انبارش کارتن‌های میوه

تأثیر روش حمل و شیوه انبارش نیز در انتخاب نوع کارتن میوه و جنس و ساختار آن مؤثر است. کارتن میوه باید ساختار محکمی داشته باشد تا موقع انبارش دچار فشردگی و له‌شدگی نشود؛ و کیفیت میوه‌های بسته‌بندی شده را حفظ کند. همچنین کارتن‌های میوه باید خوش ساختار باشند تا امکان چیدمان آن‌ها روی هم وجود داشته باشد و توزیع‌کنندگان برای انبارش کارتن دچار مشکل نشوند.

با توجه به اینکه استحکام کارتن بسته بندی در سلامتی محصولات بسته‌بندی شده در آن مؤثر است، باید کارتن توسط واحد کنترل کیفیت آزمایش شود و تعداد لایه‌ها و فلوت مناسبی برای آن در نظر گرفته شده باشد. به عنوان مثال کارتن موز یکی از بهترین کارتن‌ها برای حمل و انبارش این محصول و عرضه آن به بازار شناخته می‌شود. کارتن میوه‌ها و سبزیجات دیگر نیز باید مانند این کارتن دارای ساختار استانداردی باشند تا بتوانند محصول نهایی را سالم و با حفظ طعم و کیفیت عالی به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

نوع چاپ کارتن میوه

کارتن میوه‌های صادراتی دارای چاپ و طرح زیبا و جذابی هستند؛ زیرا میوه‌ها و سبزیجات در بازارهای خارجی در بسته‌بندی‌های شکیل و زیبا عرضه می‌شوند و زیبایی جعبه میوه روی جذب مشتری و فروش بیشتر محصول تاثیرگذار است و طبیعتا به همین علت است که هزینه تولید کارتن میوه های صادراتی بیشتر از دیگر کارتن های میوه است.

با توجه به اینکه میوه در بازار داخلی یا خارجی عرضه می‌شود؛ سه نوع کارتن میوه معمولی، کارتن میوه لوکس و کارتن میوه لمینتی برای بسته‌بندی این محصولات در نظر گرفته می‌شود. کارتن‌های میوه معمولی قیمت پایین‌تری دارند و صرفاً برای محافظت از محصول موقع جابجایی و حمل بار استفاده می‌شوند؛ اما قیمت کارتن لوکس و کارتن لمینتی بیشتر در نظر گرفته می‌شود؛ و برندهایی که قصد عرضه محصولاتشان در بازارهای بین‌المللی را دارند به سراغ این کارتن‌ها می‌روند.

کارتن‌های میوه لوکس و لمینتی برای معرفی نام و نشان برندها در نظر گرفته می‌شوند و تبلیغاتی هستند. این محصولات در شلف فروشگاه‌ها و… قرار می‌گیرند و لوگو و برند تولید کننده یا توزیع کننده را در معرض دید خریداران قرار می‌دهند. با توجه به اینکه هدف از فروش محصول چیست و چه نوع کارتنی برای بسته بندی آن لازم است، یکی از کارتن‌های معمولی، لوکس یا لمینتی برای بسته‌بندی میوه‌ها انتخاب می‌شود.

لیست قیمت کارتن میوه در آسان پک با توجه به نیاز مشتری برای چاپ کارتن و جنس و ساختار کارتن مشخص می‌شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع کارتن میوه با تیم آسان پک؛ بهترین کارخانه کارتن سازی در ایران در ارتباط باشید.

قابلیت رقابت در صادرات به کشورهای همسایه و برندسازی

هر محصولی ممکن است توسط چند تولید کننده آماده و برای فروش به بازار عرضه شده باشد. در صورتی که نوع و کیفیت محصولات یکسان باشد، کیفیت جعبه میوه نقش پررنگی را در رقابتی بودن صادرات میوه و برندسازی آن در بازارهای جهانی ایفا می‌کند. به همین دلیل است که برندها علاوه بر قیمت کارتن میوه و مقرون‌به‌صرفه بودن آن، به کیفیت کارتن و زیبایی کارتن جهت افزایش فروش میوه‌ها و سبزیجات و پرطرفدار بودن آن‌ها نیز توجه می‌کنند.

از دست ندهید: قیمت سفارش کارتن انار

قابلیت رقابت در صادرات به کشورهای همسایه و برندسازی

اهمیت بازگشت‌پذیر بودن کارتن‌ها

حیات و زندگی حق همه موجودات روی زمین است و موقع تولید و بسته‌بندی محصولات مختلف نیز باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. سبدهای میوه و کارتن پلاست‌ها موجب تخریب طبیعت شده و حیات موجودات زنده را به خطر می‌اندازند. به عنوان مثال رها کردن یک سبد میوه در طبیعت می‌تواند باعث صدمه وارد شدن به بدن حیوانات یا موجودات دریایی شود و زندگی آن‌ها را با خطر جدی مواجه کند.

برای اینکه حیوانات و موجودات زنده در امان بمانند و زندگی خوبی را روی کره زمین داشته باشند، عرضه محصولات در کارتن بهترین انتخاب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان یا توزیع‌کنندگان این محصولات است. 

چون این محصولات سبز هستند و با وجود شیک، زیبا و با کیفیت بودن قابلیت بازیافت را دارند؛ بنابراین عرضه کنندگان میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند با پرداخت قیمت کارتن میوه و بسته‌بندی محصولات متنوع در این کارتن‌ها سلامتی کره زمین را تامین کرده و حق زندگی را به موجودات زنده دیگر نیز بدهند.

 سؤالات متداول + جواب

1) مهم‌ترین عامل تعیین قیمت کارتن میوه چیست؟

نوع میوه بسته‌بندی شده، نحوه حمل و انبارش میوه و عرضه محصول در بازارهای داخلی یا خارجی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت کارتن میوه هستند.

2) آیا سرمایش یا گرمایش محیط در ساختار کارتن میوه موثر است؟

با توجه به اینکه میوه‌ها در چه دمایی برای ارسال به مقصد آماده می‌شوند، فاصله زمانی آن‌ها تا مقصد چقدر است و مقصد نهایی محصول چه شرایط آب و هوایی دارد، کارتن‌های میوه با ساختار و ابعاد متفاوتی آماده می‌شوند.

3) کدام کارتن‌های میوه برای صادرات مناسب‌تر هستند؟

کارتن‌های میوه‌های صادراتی علاوه بر استحکام و کیفیت بالا باید دارای ظاهری جذاب و زیبا باشند، تا قرار دادن آن‌ها در شلف فروشگاه موجب جلب توجه خریداران شده و فروش محصول را به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories