تماس با ما

چاپ لیبل چند لایه پشت چسب دار (برچسب چندلایه کاغذی سفارشی)

مزیت استفاده از لیبل های چندلایهه در بسته بندی
3.7/5 - (11 votes)

یکی از مشکلاتی که برندهای مختلف برای معرفی محصولاتشان و متمایز کردنشان در بازار با آن مواجه هستند، فضای محدودی است که لیبل‌ها برای معرفی اطلاعات برند و نمایش اطلاعات مورد نیاز مشتریان دارند. با توجه به این نیاز، لیبل‌های چند لایه تولید و به بازار عرضه شده‌اند.

لیبل‌های چند لایه پشت چسب دار این امکان را برای برندهای مختلف فراهم می‌کنند که توضیحات مهم را برای مشتریانشان روی محصول نمایش دهند. در واقع با کمک این نوع از لیبل های پشت چسب دار دیگر نیازی به ارائه بروشور و راهنما همراه محصول وجود ندارد. چون برندها می‌توانند از فضای موجود روی بسته‌بندی محصولات برای ارائه دستورالعمل‌ها و اطلاعات مورد نیاز مشتریانشان استفاده کنند. 

قیمت لیبل چند لایه

با توجه به اینکه لیبل‌های چند لایه یک لایه رویه و یک لایه زیره دارند و روی محصولاتی مانند لوازم‌آرایشی و بهداشتی، محصولات پزشکی، محصولات غذایی و محصولات شیمیایی چسبانده می‌شوند؛ اگر ابعاد و متریال انتخاب شده برای زیره و رویه لیبل یکسان باشد، هر دو بخش لیبل در یک مرحله تولید می‌شوند.

اما در صورت تفاوت جنس رویه و زیره باید طراحی و تولید آن‌ها در مراحل جداگانه‌ای انجام شود و این موضوع قیمت لیبل چند لایه را افزایش می‌دهد. علاوه بر ابعاد و جنس زیره و رویه،تعداد رنگ های در نظر گرفته شده در طراحی و افکت های مد نظر برای چاپ لیبل و تعداد سفارش ثبت شده توسط مشتری هم در قیمت نهایی سفارش نقش دارند. 

کاهش هزینه سفارش لیبل چند لایه

مشتریان برای کاهش هزینه تولید لیبل و طراحی و تولید منظم آن نیاز به مشاوره افراد متخصص در این حوزه دارند. به این دلیل که تغییر تعداد رنگ‌ها و نوع رنگ‌ها هم چنین افکت‌های چاپی لیبل می‌تواند شانس فروش محصول را کاهش دهد یا اینکه اثر منفی روی برند داشته باشد.

اگر مشتری با تیم متخصص طراحی لیبل و تولید بسته‌بندی مشورت کند و سفارش لیبل را طبق استاندارد طراحی و پس از تولید نمونه انجام دهد، هزینه‌ای برای طراحی و تولید چندباره لیبل پرداخت نخواهد کرد. 

همچنین سفارش گذاری انبوه لیبل باعث می‌شود که تولید و حمل و نقل لیبل یک‌ بار انجام شود و مشتری می‌تواند هزینه‌هایش را کم کند.

دلایل استفاده از لیبل‌های چند لایه

لیبل های چند لایه یکی از انواع لیبل پشت چسب دار پرکاربرد در بازار محصولات مختلف می باشد. با این حال استفاده از سایر نمونه ها همچون لیبل کاغذی، برچسب PVC، لیبل متال و غیره همچنان رواج دارد؛ و آن‌ها را می‌توان در لیست معرفی مهم‌ترین انواع لیبل پرکاربرد در بازار مشاهده کرد.  

مهم‌ترین دلیلی که برندها را به خرید لیبل‌های چند لایه تشویق می‌کند، استفاده حداکثری از فضای روی بسته‌بندی محصولات مختلف است. چون با کمک این لیبل‌ها امکان درج دستورالعمل‌ها و اطلاعات ضروری روی هر محصول وجود دارد؛ و برندهای مختلف می‌توانند تمام اطلاعاتی که مشتریانشان برای خرید محصولات آن‌ها نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهند. 

در ادامه برخی دلایلی که برندها را ترغیب به طراحی و چاپ لیبل رول (پشت چسب دار) و استفاده از لیبل‌های چند لایه می‌کند را ارائه کرده‌ایم.

1) حذف بروشور و صرفه جویی در هزینه بسته‌بندی

بروشورها به عنوان راهنمای محصولات همراه داروها و… ارائه می‌شوند. با توجه به اینکه روی جعبه محصولات متنوع فضای کافی برای نوشتن اطلاعات و دستورالعمل‌های آن‌ها وجود دارد، این روزها بروشورها به عنوان یک دفترچه راهنمای اضافی قلمداد می‌شوند. 

همچنین، تجربه ثابت کرده است که با توجه به پلمپ بودن محصولات مختلف، اطلاعاتی که روی بسته‌بندی هر محصول درج می‌شود نقش مهمی در تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید آن‌ها دارد. به همین دلیل است که برندهای مختلف نسبت به چاپ لیبل چند لایه و حذف بروشور اقدام کرده‌اند.

زیرا لیبل‌های چند لایه بهتر در معرض دید مشتریان قرار دارند و برای ارائه اطلاعات ضروری به مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات متنوع گزینه مناسب‌تری نسبت به بروشورهای سنتی هستند.

2) ثبت اطلاعات روی بسته‌بندی به صورت چند زبانه

برندهای تولیدکنندگان محصولات بهداشتی، غذایی و… معمولاً محصولات خودشان را در چندین کشور عرضه می‌کنند. همین موضوع باعث شده که برای بسته‌بندی هر محصول نیاز به درج اطلاعات برند و… به چند زبان وجود داشته باشد. 

لیبل‌های چند لایه این امکان را برای تولیدکنندگان محصولات صادراتی فراهم کرده‌اند که اطلاعات مورد نیاز برای معرفی هر محصول را به چند زبان روی آن‌ها درج کنند.

مطالب مرتبط: چاپ لیبل رول

ثبت اطلاعات روی بسته‌بندی به صورت چند زبانه

3) ارائه اطلاعات و دستورالعمل‌های اضافی و مهم

برای استفاده از بعضی از محصولات لازم است که تولید کننده محصول دستورالعمل‌های لازم را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. لیبل لایه لایه شونده یا همان لیبل چند لایه این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم کرده است که دستورالعمل‌های لازم برای استفاده از هر محصول یا کاربردهای محصول مورد نظر را روی بسته بندی آن درج کنند.

از جمله مواردی که اطلاعات و دستورالعمل‌های ضروری روی بسته‌بندی آنها درج می‌شود می‌توان به داروها، مواد شیمیایی مانند رنگ‌ها، مواد غذایی و محصولات الکترونیکی اشاره کرد.

4) درج ترکیبات محصولات شیمیایی روی بسته آن‌ها

محصولات دارویی و مواد شیمیایی دارای ترکیبات خاصی هستند؛ و حتماً باید نام مواد تشکیل دهنده آن‌ها روی بسته‌بندی محصول درج شود؛ زیرا مواد تشکیل دهنده بعضی از داروها موجب حساسیت برای افراد خاصی می‌شوند؛ و این گروه نباید داروهای حاوی این ترکیبات را مصرف کنند. به عنوان مثال اگر در ترکیبات یک داروی خاص مواد رقیق کننده خون دیده شود، بیمارانی که ناراحتی قلبی دارند نباید آن دارو را خودسرانه مصرف کنند.

درج اطلاعات مواد تشکیل دهنده محصولات شیمیایی روی بسته‌بندی آن‌ها نیز این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که درباره خطر استنشاق آن محصول و مسمومیت‌های احتمالی ناشی از تماس با آن اطلاعات به دست بیاورند. همچنین درج اطلاعات ضروری محصولات شیمیایی روی بسته‌بندی آن‌ها باعث می‌شود که مصرف کنندگان درباره موادی که امکان ترکیب با این محصولات را دارند نیز اطلاعات کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چاپ لیبل دیجیتال چیست؟ مزایا و معایب چاپ لیبل دیجیتال

با درج ترکیبات مواد شیمیایی، دارویی و… روی بسته‌بندی محصولات مختلف این امکان برای مشتریان برندهای مختلف فراهم می‌شود که قبل از خرید هر محصول درباره آن اطلاعات به دست بیاورند، سپس برای خرید محصول مورد نظر تصمیم‌گیری کنند. 

این شناخت و قدرت تصمیم‌گیری، شانس فروش یک محصول را بیشتر می‌کند و به عنوان یک مزیت رقابتی برای محصولات برند مورد نظر نسبت به نمونه‌های مشابه آن‌ شناخته می‌شود.

جمع بندی: نکات مهم سفارش لیبل‌های چند لایه

برای اینکه اطلاعات درج شده روی لیبل دو لایه خوانایی خوبی داشته باشند و مشتری بتواند از نکاتی که روی بسته‌بندی محصول نوشته شده استفاده کند؛ لازم است که چاپ لیبل با کیفیت بسیار بالایی انجام شده باشد. 

مجموعه آسان پک با استفاده از تکنیک چاپ فلکسو در تولید لیبل‌های پشت چسب دار و لیبل‌های چند لایه، تامین لیبل مورد استفاده روی بسته‌بندی محصولات مختلف را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. این واحد با مجهز بودن به آخرین تکنولوژی روز اروپا در چاپ و فرآوری لیبل توانسته پس از  چاپ لیبل‌های دو لایه فرایند کنترل کیفیت را به صورت تمام اتوماتیک انجام دهد.

 بنابراین برندهای مطرح یا نوپا می‌توانند با استفاده از خدمات آسان پک لیبل‌های انبوه خودشان را با کیفیت چاپ بالا و به صورت انبوه تولید کنند؛ و تمام محصولاتی که به بازار عرضه می‌کنند را با استفاده از لیبل‌های باکیفیت لیبل‌دار کنند.

جهت استعلام قیمت لیبل‌های پشت چسب دار چند لایه با تیم آسان پک در تماس باشید.

نکات مهم سفارش لیبل‌های چند لایه

سؤالات متداول + جواب

1) آیا لیبل‌های چند لایه را می‌توان برای بسته‌بندی دارویی استفاده کرد؟

با توجه به اینکه لیبل‌های چند لایه فضای کافی برای درج اطلاعات داروها را روی بسته‌بندی دارند گزینه مناسبی برای ارائه دستورالعمل‌های دارویی هستند.

2) لیبل چند لایه جهت استفاده در کدام صنف ها مناسب است؟

استفاده از این نوع لیبل‌ها برای آن دسته محصولاتی که نیاز به ارائه اطلاعات مختلف همراه با محصول دارد توصیه می شود. صنف هایی همچون فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، دارویی و روغن موتور بیشترین استفاده از این نوع لیبل‌ها را دارند.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories