تماس با ما

خرید کارتن موزی برای اسباب کشی و حمل موز

نکاتی که باید برای سفارش کارتن موز بدانید
5/5 - (1 vote)

موز به عنوان یکی از میوه‌های پرمصرف در جهان شناخته می‌شود. این میوه را می‌توانید به عنوان میوه مصرف کرده، یا اینکه از آن برای تهیه انواع کیک‌ها، دسرها و… استفاده کنید. با توجه به اینکه موز به عنوان یکی از میوه‌های حساس صادراتی شناخته می‌شود، باید بسته بندی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. این بسته بندی از میوه محافظت می‌کند و مانع از خرابی آن‌ها در طول فرایند حمل و نقل و توزیع می‌شود.

برای خرید کارتن موزی لازم است که ویژگی‌های این بسته بندی و نحوه تعیین قیمت کارتن میوه صادراتی را بشناسید. در این مطلب آسان پک مواردی که می‌تواند در خرید و فروش کارتن موز صادراتی و سفارش این بسته بندی مؤثر باشد را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده است.

ویژگی‌های کارتن موز

کارتن موزی یا کارتن حمل موز در مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. متداول‌ترین نوع کارتن موزی مدلی است که از یک قسمت زیره و درب تشکیل شده. درب این کارتن‌ها معمولاً به صورت تلسکوپی طراحی می‌شود.

با توجه به اینکه کارتن موز باید استقامت بالایی داشته باشد، معمولا از کرافت ویرجین سنگین تولید می شود. 

این کارتن‌ها با توجه به سفارش عمده کارتن موز در ارتفاع‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. اگر فروشنده قصد داشته باشد که موزها را به صورت لایه‌لایه درون کارتن روی هم بچیند، لازم است که بین هر لایه موز یک ورق نیز تعبیه شود. چون فشار لایه‌های موز روی هم و برخورد میوه‌ها به یکدیگر احتمال آسیب دیدن موزها را افزایش می‌دهد.

مطالب مرتبط: کارتن انار صادراتی مرغوب را از کجا تهیه کنیم؟

در اطراف کارتن موزی دو دستگیره نیز برای حمل و نقل راحت آن در نظر گرفته می‌شود. همچنین این کارتن دارای سوراخ‌های متعددی برای جابجایی و گردش هوا است؛ و گردش هوای آزاد را درون کارتن امکان‌پذیر می‌کند. وجود این سوراخ‌ها برای تمام کارتن‌های موز ضروری است. چون موز میوه‌ای است که به صورت کال چیده و بسته بندی می‌شود. سپس در معرض گازهای فرآوری مانند اکسید اتیلن و هوای آزاد به مرور می‌رسد.

برای محافظت از موزهای بسته بندی شده در قسمت زیرین یا ته کارتن یک ورق کاغذ یا مقوا قرار می‌گیرد. بین موزها و کارتن هم معمولاً یک لایه پلاستیکی مانند پلاستیک‌های حباب‌دار یا سلفون یا کاغذ تعبیه می‌شود تا موزها آسیب نبینند و به سلامت به دست مصرف کننده برسند.

همین حالا کارتن مورد نظر خود را با چاپ اختصاصی بخرید: خرید کارتن با چاپ اختصاصی

وزن و انبارش کارتن موز

یک کارتن موز به صورت کلی برای حمل 15 تا 18 کیلوگرم میوه در نظر گرفته می‌شود. البته ابعاد این کارتن با توجه به درخواست مشتریان می‌تواند تغییر کند و شبیه حالت استاندارد نباشد؛ اما در حالت کلی کارتن‌های موز به صورت استاندارد و با شرایط تولید یکسان سفارش گذاری می‌شوند.

وزن و انبارش کارتن موز

فروش و قیمت کارتن موز به صورت عمده برای شرکت‌های طراحی و بسته بندی و مشتریان به صرفه است؛ اما برای سفارش عمده کارتن موز لازم است که ابتدا نحوه چیدمان موزها در کارتن، شیوه انبارش و جابجایی آن‌ها، چیدمان کارتن ها روی پالت و در نهایت توزیع کارتن ها بین خرده فروشان در نظر گرفته شود.

از دست ندهید: اهمیت کارتن کیوی در بسته بندی و انبارش

طراحی اختصاصی کارتن موز باعث می‌شود که این محصولات دیرتر برسند و عمر مفید موز افزایش پیدا کند. با این وجود باید به خنک‌سازی و سالم ماندن موزها، جذب رطوبت، شرایط محیطی مانند ارسال موز به مناطق گرمسیری و… نیز موقع تولید این بسته بندی‌ها توجه کنید.

کاربردهای کارتن موز

کارتن موز به عنوان یکی از محکم‌ترین بسته بندی‌های میوه های صادراتی شناخته می‌شود. با توجه به استقامت بالایی که این کارتن‌ها دارد، پس از مصرف میوه از آن‌ها برای حمل و بسته بندی سایر میوه‌ها یا اموری مانند اسباب کشی استفاده می‌شود. 

دلیل انتخاب این کارتن‌ها برای بسته بندی سایر میوه‌ها این است که، کارتن موز جنسی مرغوب و باکیفیت دارد، همچنین این کارتن مانند انواع کارتن های صیفی جات، به نحوی طراحی می‌شود که تحمل وزن میوه را موقع حمل و نقل داشته باشد و از این میوه های حساس در برابر له شدن، سیاه شدن و … جلوگیری می کند.

سخن پایانی

کارتن موزی کارتن‌ چندلایه‌ای است که برای محافظت از این میوه حساس موقع بارگیری و حمل و نقل استفاده می‌شود. استحکام کارتن موز و ضخیم و مقاوم بودن آن باعث شده که این کارتن‌ها برای مواردی مانند اسباب کشی نیز استفاده شود. این موضوع ارزش این کارتن‌ها را چند برابر کرده و کارتن‌های موزی را به محبوبیت رسانده است. با توجه به این کیفیت بالای کارتن، موز موقع حمل و نقل دچار صدمه و آسیب نخواهد شد و ضایعات میوه به حداقل میزان ممکن می‌رسد.

برای سفارش انواع کارتن بسته بندی مانند کارتن موز می‌توانید از تیم متخصص آسان پک مشاوره بگیرید. تیم آسان پک تحصیلات و تجربه بالایی در زمینه طراحی و بسته بندی دارند؛ و به تولیدکنندگان و مشتریان کمک می‌کنند تا با اطلاع از قیمت کارتن میوه و شناخت ویژگی‌های بسته بندی میوه بهترین گزینه را برای بسته بندی محصولاتشان انتخاب کنند.

سؤالات متداول + جواب

1) قیمت کارتن موز چقدر است؟

با توجه به ابعاد و تعداد کارتن‌های موز سفارش داده شده مبلغ کارتن متغیر خواهد بود.

2) آیا سفارش عمده کارتن موز به صرفه است؟

با سفارش گذاری عمده می‌توانید قیمت کارتن موز را به صرفه‌تر کنید. چون با یکبار سفارش گذاری می‌توانید برای حمل موز در بازه‌های مختلف کارتن آماده داشته باشید و عواملی مانند تغییر قیمت کارتن و… روی مبلغ نهایی که باید بپردازید اثری نخواهد داشت.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories