تماس با ما

آنچه باید درباره خرید کارتن با چاپ اختصاصی بدانید

آنچه باید درباره خرید کارتن با چاپ اختصاصی بدانید
5/5 - (1 vote)

هر کسب و کاری برای موفقیت لازم است که راز و رمزهای فروش بیشتر محصولاتش را یاد بگیرد؛ و با رعایت کیفیت تولید محصولاتش و تعبیه آن‌ها در بسته بندی‌های مناسب، رضایت خاطر همیشگی مشتریانش را به دست بیاورد.

بنابراین بسته بندی را می‌توان یکی از ارکان اصلی موفقیت کسب و کارهای مختلف در نظر گرفت.  در واقع، یک بسته بندی زیبا و جذاب سهم مهمی در تبلیغات و بازاریابی محصولات بر عهده دارد و نگاه مشتریان را در شلف های فروشگاه به سمت محصول مورد نظر جلب می‌کند.

برای خلق این اثر هنری باید طرح‌های ویژه و اختصاصی روی بسته بندی درج شود و از روش‌های چاپ مناسب برای تولید بسته بندی استفاده شده باشد. زیرا چاپ اختصاصی بسته بندی‌ها این فرصت را برای برندها خلق می‌کند که در بازارهای رقابتی متمایز و متفاوت به نظر برسند.

در واقع با استفاده از انواع چاپ اختصاصی روی کارتن و سایر بسته بندی‌ها، محصولات مورد نظر شانس بیشتری برای دیده شدن بین انبوه اجناس ارائه شده برای فروش دارند و مشتریان بیشتری را به سمت خودشان جذب می‌کنند.

اهمیت خرید کارتن با چاپ اختصاصی

برای تولید و فروش یک محصول مراحل مشخصی در نظر گرفته می‌شود. مراحل چاپ اختصاصی روی کارتن یکی از این موارد است؛ بنابراین، برای اینکه یک محصول بتواند با سایر نمونه‌های مشابه خودش به خوبی رقابت کند و شانس فروش بیشتری را در بازار به دست بیاورد، لازم است که انواع چاپ را بشناسید و بهترین روش چاپ را برای بسته بندی خودتان انتخاب کنید.

همان‌طور که در بسته بندی یک محصول قوانین و شرایط مشخصی وجود ندارد و تولیدکنندگان برای انتخاب انواع بسته بندی‌ها آزادی عمل دارند، برای چاپ روی بسته بندی هم طیف وسیعی از روش‌های چاپ در نظر گرفته شده که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند.

مطالب مرتبط: خرید کارتن صیفی جات باکیفیت عالی

با این وجود، انتخاب روش چاپ مناسب برای تمام تولیدکنندگان ضروری است؛ زیرا بررسی روش‌های چاپ و انتخاب بهترین گزینه برای چاپ بسته بندی باعث می‌شود که تجربه خرید خوبی برای مشتریان رقم بخورد و هر روز تعداد فروش‌های محصول مورد نظر بیشتر شود؛ بنابراین اهمیت خرید کارتن با چاپ اختصاصی برای تولیدکنندگان قابل توجه است؛ و باید حتماً نوع چاپ و تطابق آن با شرایطی مانند سلایق و علایق مشتریان محصول را در نظر داشته باشند.

منظور از انواع چاپ اختصاصی روی کارتن چیست؟

اغلب افرادی که نیاز به بسته بندی محصولاتشان دارند ممکن است با سوالاتی مانند منظور از چاپ اختصاصی چیست؟ مواجه شوند. به همین دلیل در این بخش روش‌های چاپ متداولی که در صنایع بسته بندی استفاده می‌شود را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

منظور از انواع چاپ اختصاصی روی کارتن چیست؟

1) چاپ فلکسوگرافی (Flexography)

اولین روش چاپی که در خرید کارتن بسته بندی با چاپ اختصاصی باید بشناسید چاپ فلکسو است. چاپ فلکسو تطبیق‌پذیری و کارایی بالایی دارد؛ و همین موضوع باعث شده که این روش به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های چاپ در صنایع بسته بندی انتخاب شود.

در فلکسوگرافی یا چاپ فلکسو از یک صفحه منعطف به نام کلیشه (پلیت فتو پلیمری) استفاده می‌شود. کلیشه معمولاً از جنس ژلاتین یا الاستومتر است؛ و چاپ توسط این بخش انجام می‌شود.

برای عمل چاپ تصاویر انتخاب شده روی صفحه مورد نظر حکاکی می‌شوند؛ سپس صفحه به دور یک غلتک دوار پیچیده می‌شود. در نهایت غلتک به مرکب آغشته شده و عمل چاپ انجام می‌شود. در واقع چاپ فلکسو با کمک صفحات کلیشه شبیه مهر عمل کرده و جوهر را روی سطح مورد نظر منتقل می‌کند.

از دست ندهید: خرید کارتن کیبوردی

مرکب‌هایی که در چاپ فلکسو استفاده می‌شود سریع خشک می‌شوند؛ بنابراین با این روش می‌توانید چاپ تعداد کارتن‌های زیادی را با سرعت بالا انجام دهید. در نتیجه اگر سرعت چاپ برایتان مهم است، این روش می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان باشد.

2) چاپ لیتوگرافی (Lithography)

چاپ لیتوگرافی یکی دیگر از روش‌های چاپ جعبه‌های مقوایی محسوب می‌شود. این روش چاپ به نام‌های چاپ افست یا لیتو لمینت نیز معروف است. این روش چاپ شباهت زیادی با چاپ فلکسو دارد، اما در آن به جای کلیشه، صفحاتی که جنس آلومینیومی دارند برای چاپ در نظر گرفته می‌شود. این صفحات زینک یا پلیت نام دارند.

در لیتوگرافی باید ابتدا طرح‌های انتخابی در قالب زینک ساخته شوند؛ سپس از این قالب‌های آماده برای چاپ روی سطوح مورد نظر استفاده می‌شود.

لیتوگرافی یا چاپ سنگی یا طرح نگاری توسط چاپخانه‌ها و کارخانه‌هایی که مجهز به سیستم چاپ افست هستند انجام می‌شود؛ و مشتریان با توجه به نیازی که دارند می‌توانند خرید جعبه مقوایی با چاپ اختصاصی و سفارش ساخت زینک برای چاپ مد نظرشان را در آسان پک ثبت کنند. هزینه این روش چاپ نسبت به سایر گزینه‌ها معمولاً بیشتر است.

3) چاپ دیجیتال (Digital printing)

روش سومی که می‌توانید برای خرید کارتن با چاپ اختصاصی در نظر بگیرید، چاپ دیجیتال است. در این روش چاپ نیازی به ساخت صفحات فلزی و کلیشه ندارید؛ بنابراین قیمت چاپ دیجیتال نسبت به دو روش چاپ ذکر شده مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. زمان انجام این چاپ و تنظیماتی که باید انجام شود نیز سریع‌تر است؛ بنابراین برای پروژه‌های بزرگ و بلندمدت که نیاز به چاپ ارزان و باکیفیت دارید می‌توانید این گزینه را در نظر داشته باشید.

مطالب مرتبط: مزایای چاپ دیجیتال لیبل چیست؟

در چاپ دیجیتال به دلیل عدم نیاز به ساخت کلیشه و زینک محدودیتی برای انتخاب رنگ‌ها وجود ندارد؛ بنابراین مشتری می‌تواند بدون نیاز به صرف زمان و هزینه به رنگ‌های اختصاصی خودش به راحتی دسترسی داشته باشد.

در صورتی که نیاز به چاپ آزمایشی یک طرح دارید یا اینکه می‌خواهید دستتان در انتخاب طرح و رنگ چاپ بازتر باشد، پیشنهاد می‌کنیم چاپ دیجیتال را در نظر داشته باشید. این روش چاپ انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توانید انواع سبک‌ها و طرح‌ها را بدون نگرانی از بابت اتلاف وقت یا هدر رفت منابع پیاده کنید.

از دست ندهید: قیمت چاپ دیجیتال لیبل

بررسی روش چاپ اختصاصی روی کارتن

برای چاپ طرح روی کارتن از روش چاپ مستقیم استفاده می شود. در چاپ مستقیم طرح به طور مستقیم و بی‌واسطه روی کارتن چاپ می‌شود. برای این نوع چاپ روش‌های چاپ اختصاصی مانند چاپ فلکسوگرافی، چاپ دیجیتال، چاپ هلیو و … در نظر گرفته می‌شود.

بررسی روش چاپ اختصاصی روی کارتن

سخن پایانی

مشتریان برای خرید هر محصولی ابتدا ظاهر بسته بندی آن را بررسی می‌کنند؛ بنابراین انتخاب طراحی و بسته بندی مناسب می‌تواند شانس فروش محصولات و انتخاب آن‌ها توسط مشتریان را افزایش دهد. خرید کارتن با چاپ اختصاصی این فرصت را برای تولیدکنندگان خلق می‌کند که تمام محصولاتشان را با چاپ منحصر به فرد و باکیفیت به دست مشتریان خودشان برسانند؛ و تجربه خرید خوبی برای آن‌ها رقم بزنند. جهت شناخت بهتر سفارش انواع کارتن و انتخاب چاپ اختصاصی با تیم حرفه‌ای آسان پک یکی از بهترین کارخانه های کارتن سازی ایران در ارتباط باشید.

سؤالات متداول+ جواب

1) هزینه تولید کارتن با چاپ اختصاصی چقدر است؟

با توجه به اینکه عوامل زیادی در برآورد هزینه نهایی چاپ اختصاصی یک کارتن مؤثر هستند، پیشنهاد می‌کنیم برای سفارش کارتن با چاپ اختصاصی و شناخت نحوه محاسبه قیمت آن با مشاورین آسان پک در ارتباط باشید.

2) کدام روش چاپ اختصاصی انتخاب بهتری است؟

با توجه به نیاز تولیدکننده، بودجه تخمین زده شده و طرح انتخابی نوع چاپ اختصاصی انتخاب می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان یکی از روش‌های چاپ اختصاصی را به عنوان بهترین گزینه برای تولید تمام بسته بندی‌ها در نظر گرفت.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories