تماس با ما

کارتن کیبوردی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارتن کیبوردی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
4.5/5 - (2 votes)

اگر قصد دارید که برای بسته بندی محصولاتتان انواع کارتن کیبوردی را انتخاب کنید، با آسان پک همراه باشید و ویژگی‌های این بسته بندی‌های کاربردی را بشناسید.

کارتن‌های کیبوردی چیست؟

کارتن کیبوردی یکی از کاربردی‌ترین کارتن‌های دایکاتی است. این کارتن در صنعت چاپ و بسته بندی طرفداران زیادی دارد؛ و برای بسته بندی اقلام مختلف از آن استفاده می‌شود. بسته بندی‌های کیبوردی در نمونه‌های مختلفی مانند کارتنی، مقوایی و لمینتی طراحی و تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

با توجه به نحوه‌ی طراحی منحصر به فرد این بسته بندی‌ها، درب کارتن یا جعبه به راحتی و به طور کامل باز می‌شود؛ و مصرف کننده می‌توان به سادگی اشیا و محصولات داخل بسته را بیرون آورده و استفاده کند؛ بنابراین مشتریانی که محصولاتشان را در این بسته بندی‌ها تحویل می‌گیرند رضایت خاطر بیشتری نسبت به سایر افراد دارند.

جهت آشنایی بیشتر با کارتن های دایکاتی میتوانید مقاله کارتن دایکات چیست ما را مطالعه کنید.

انواع کارتن‌های کیبوردی

کارتن‌های کیبوردی در انواع مختلفی تولید و برای استفاده عرضه می‌شوند. در ادامه متداول‌ترین نمونه‌های این بسته بندی‌ها را برای شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

1) بسته بندی‌های کیبوردی مقوایی

بسته بندی‌های کیبوردی مقوایی برخلاف کارتن‌ها که از چندین لایه تشکیل شده‌اند، در ساختارشان تنها یک لایه مقوا به کار رفته است. به همین علت این کارتن‌ها برای بسته بندی محصولاتی که وزن ناچیز و ابعاد کمی دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. جعبه‌های کیبوردی مقوایی با انواع مختلفی از مقواها مانند مقوای ایندربرد (پشت‌سفید)، پشت طوسی و کرافت طراحی و تولید می‌شوند.

بسته بندی‌های کیبوردی مقوایی

2) کارتن‌های کیبوردی

کارتن‌های کیبوردی استحکام و مقاومت نسبتاً بالایی دارند. به طور معمول این بسته بندی‌ها برای محصولاتی که ابعاد بزرگ و وزن زیادی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع کارتن‌های کیبوردی شامل سینگل فیس (دولایه)، سه لایه، پنج لایه و هفت لایه هستند؛ و هر کدام از این بسته بندی‌ها برای امور مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از دست ندهید: سفارش کارتن 5 لایه

3) جعبه کیبوردی لمینتی

جعبه کیبوردی لمینتی علاوه بر شیک و خاص بودن دارای مقاومت نسبتاً بالایی هستند. در این دسته جعبه‌هایی رنگی با نام جعبه لمینتی‌های رنگی وجود دارند که با وجود دارا بودن رنگ‌هایی شاد و جذاب و طرح‌های شیک و مناسب، مشتری‌ها را به سمت خودشان جذب می‌کنند.

مطالب مرتبط: خرید انواع کارتن لمینتی

چاپ جعبه‌های کیبوردی

در بسته بندی‌های کیبوردی از دو نوع چاپ مرسوم افست و فلکسو استفاده می‌شود. چاپ فلکسو برای کارتن‌های کیبوردی در نظر گرفته می‌شود؛ و چاپ افست برای جعبه‌های کیبوردی مقوایی و لمینت انتخاب می‌شود. جهت انتخاب کارتن کیبوردی با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

ویژگی‌های کارتن کیبوردی

برای سفارش کارتن بسته بندی کیبوردی باید ویژگی‌های این بسته بندی‌ها را نیز بشناسید. از جمله ویژگی‌های کارتن کیبوردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استحکام و مقاومت بالا
  • سازگاری با محیط‌زیست
  • سهولت در استفاده از بسته بندی
  • زیبایی ظاهری و قابلیت چاپ پذیری بالا
  • جنبه تبلیغاتی و برند سازی و تأثیر بر فروش محصول
  • درب قفل شونده و عدم باز شدن درب کارتن
  • عدم نیاز به چسب/منگنه برای ساختن کارتن
  • حمل و نقل مطمئن بسته بندی

ویژگی‌های کارتن کیبوردی

کاربردهای جعبه یا کارتن‌های کیبوردی

بسته بندی‌های کیبوردی در ابعاد و اندازه‌های متنوع و طرح‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند؛ و فروشگاه‌های اینترنتی از جمله مشاغلی هستند که از کارتن‌های کیبوردی استقبال می‌کنند؛ زیرا این کارتن‌ها شانس آن‌ها را برای داشتن یک بسته بندی شیک و لوکس و جذب مشتریان بیشتر افزایش می‌دهد.

 از جمله کاربردهای این بسته بندی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نکات مهم خرید کارتن یا جعبه کیبوردی

با اینکه مراحل تولید کارتن در کارخانه های کارتن سازی تقریبا یکسان است اما با توجه به اینکه هر بسته بندی ویژگی‌های خاص خودش را دارد و مشتریان می‌توانند با توجه به نیازشان آن‌ها را شخصی‌سازی کنند، لازم است که نکات مهم خرید کارتن یا جعبه کیبوردی را نیز برای سفارش این بسته بندی‌های کاربردی بشناسید. از جمله مواردی که موقع خرید کارتن یا جعبه کیبوردی باید در نظر داشته باشید می‌توان به نکات زیر اشاره کرد.

 1) درج اطلاعات برند و محصول روی کارتن

 اطلاعات مربوط به شرکت، برند و محصول را باید به طور کامل روی جعبه یا کارتن کیبوردی چاپ کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل تاریخ تولید و انقضا، وزن و تعداد محصول، نحوه‌ی مصرف، هشدارها، شرایط نگهداری، شرایط حمل و نقل، آدرس شبکه‌های اجتماعی، آدرس شرکت یا کارخانه، شماره تماس و آدرس و … باشد.

مطالب مرتبط: طراحی و چاپ لیبل پشت چسب دار

2) تعیین ابعاد جعبه و کارتن

ابعاد جعبه و کارتن را باید با توجه به سایز و تعداد محصولاتی که در داخل آن قرار می‌گیرد مشخص کنید. در غیر این صورت ممکن است کارتن بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از ابعاد محصول باشد و نتوانید بسته بندی محصولاتتان را به بهترین نحو انجام دهید.

3) توجه به ترکیب و جنس کاغذ و مقوا

ترکیب و جنس کاغذ و مقوای کارتن کیبوردی انتخاب بسیار مهمی است. با توجه به نوع محصولی که داخل بسته بندی قرار می‌گیرد، وزن، شرایط حمل و نقل و شرایط نگهداری از آن باید ترکیب و جنس کاغذ و مقوای مشخص شود، تا بسته بندی بهترین گزینه برای نگهداری از محصول مورد نظر باشد.

4) طراحی و رنگ‌های جعبه یا کارتن

 طراحی و رنگ‌های جعبه یا کارتن باید به نحوی انتخاب شوند که نوع محصول و زمینه‌ی فعالیت و هویت برند را به طور کامل به نمایش گذاشته و در خاطر مشتری ثبت کنند. این مرحله از بسته بندی نقش مهمی در افزایش فروش محصولات مورد نظر و ماندگاری آن‌ها در ذهن مخاطبان دارند.

طراحی و رنگ‌های جعبه یا کارتن

5) قیمت کارتن یا جعبه کیبوردی

نحوه تعیین قیمت کارتن یا جعبه کیبوردی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان یک عدد ثابت و کلی را برای تمام بسته بندی‌های این گروه مانند جعبه کیبوردی کرافت در نظر گرفت. به طور مثال، جنس و گرماژ مقوا و کاغذ، تعداد لایه، ابعاد، تعداد رنگ و طرح، پوشش‌های مورد نظر، تعداد سفارش گذاری شده نوع بسته‌بندی و حمل و نقل، مسافت و … در تعیین قیمت این بسته بندی‌ها مؤثر هستند.

البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید، با توجه به اینکه کارتن های کیبوردی یا دایکاتی مساحت بالایی دارند، قیمت آنها نسبت به کارتن های آمریکایی بیشتر است.

6)استفاده از لیبل برای باز نشدن جعبه کیوردی

قسمت جلویی جعبه ها و کارتن های کیبوردی به دلیل نداشتن چسب باز می شود. بنابراین، حتما باید یک لیبل در این قسمت چسبانده شود تا از باز شدن جعبه جلوگیری کند. در غیر این صورت، در قفسه امکان برداشتن محصول داخل جعبه یا کارتن کیبوردی در قفسه فروشگاه‌ها وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

جعبه‌های کیبوردی به خاطر آسان بازشو بودن به عنوان بهترین کارتن‌ها و جعبه‌ها برای بسته بندی محصولات مختلف شناخته می‌شوند. این بسته بندی را می‌توانید به صورت جعبه کیبوردی آماده یا سفارشی‌سازی شده تهیه کنید. جهت سفارش انبوه انواع جعبه لمینتی کیبوردی با تیم متخصص آسان پک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول+ جواب

1) آیا جعبه‌های کیبوردی برای فروشگاه‌های آنلاین مناسب هستند؟

با توجه به قابلیت سفارشی‌سازی، چاپ پذیری و راحتی مراحل بسته بندی اقلام مختلف با کمک این بسته بندی‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی از مشتریان پر و با قرص جعبه‌های کیبوردی هستند. 

2) آیا می‌توان نام برند یا لوگو را روی کارتن کیبوردی چاپ کرد؟

امکان چاپ نام برند، لوگو، شعار تبلیغاتی، دستورالعمل‌های مختلف و… روی جعبه‌های کیبوردی وجود دارد.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories