تماس با ما

قیمت چاپ دیجیتال لیبل + عوامل موثر در تعیین قیمت

قیمت چاپ لیبل دیجیتال
4.5/5 - (6 votes)

چاپ دیجیتال یکی از روش‌های نوین در صنعت چاپ و بسته بندی است، که با استقبال خوبی از سمت تولیدکنندگان و افرادی که نیاز به کاهش هزینه چاپ و بسته بندی مخصوصاً در زمینه چاپ لیبل دارند مواجه شده. 

این روش چاپ امکان تولید لیبل‌های متنوع را در حجم دلخواه و با کیفیت بسیار مناسب برای مشتریان فراهم می‌کند. همچنین مشتریان می‌توانند طراحی و ساختار لیبل را در چاپ دیجیتال لیبل بارها تغییر دهند و مجدداً لیبل‌های اولیه را برای ارزیابی مجدد تولید کنند.

با وجود انعطاف‌پذیری بالایی که این روش چاپ دارد و حذف مراحلی مانند تهیه‌ی صفحات در چاپ دیجیتال، هزینه تولید لیبل‌های پشت چسب‌دار و سایر محصولات چاپی با کمک این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه تمام می‌شود.

به همین دلیل است که تولیدکنندگان برای چاپ لیبل‌های محدود برای آزمایش و ارزیابی لیبل و کیفیت طرح و چاپ آن به سراغ چاپ دیجیتال لیبل می‌روند. در ادامه عواملی که در هزینه تمام شده چاپ لیبل دیجیتال تاثیرگذار هستند را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

عوامل موثر در قیمت چاپ لیبل دیجیتال

برای محاسبه قیمت چاپ دیجیتال لیبل پشت چسب‌دار لازم است که مواردی که در هزینه نهایی تولید این لیبل موثر هستند را بشناسید. در ادامه مهم‌ترین مواردی که روی قیمت چاپ لیبل دیجیتال تاثیرگذار هستند را ارائه کرده‌ایم.

متریال و طراحی لیبل

متریال و طراحی لیبل، اولین گزینه مؤثر در قیمت چاپ و تولید لیبل دیجیتال محسوب می‌شود. با توجه به اینکه مشتری چه طرحی را برای تولید لیبل انتخاب کرده و چند بار طرح اولیه تغییر می‌کند؛ و متریالی که برای تولید لیبل انتخاب شده‌اند چه کیفیتی دارند، قیمت چاپ دیجیتال لیبل متغیر خواهد بود.

تعداد رنگ‌های لیبل

اگر تعداد رنگ‌هایی که برای لیبل در نظر گرفته شده بیشتر از چهار رنگی اصلی باشد، قیمت نهایی که برای چاپ لیبل دیجیتال در نظر گرفته می‌شود بیشتر می‌شود. در واقع، تعداد رنگ‌های استفاده شده برای چاپ لیبل دیجیتال نیز در محاسبه هزینه نهایی آن موثر است.

تعداد رنگ‌های لیبل

ابعاد لیبل

چاپ دیجیتال امکان تولید لیبل دیجیتال را در ابعاد متنوع برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند. با توجه به اینکه لیبل چه ابعادی دارد و یک رو چاپ می‌شود یا دو رو، قیمت چاپ لیبل دیجیتال متفاوت خواهد بود.

تعداد لیبل درخواستی

چاپ لیبل دیجیتال معمولاً با هدف ساخت لیبل نمونه جهت تست در دستگاه مشتری انجام می‌شود؛ بنابراین تعداد لیبل‌های درخواستی مشتریان با توجه به مراحلی که برای تست لیبل در نظر گرفته‌اند متفاوت است.

میزان ضایعات تولید شده

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث بهینه‌سازی هزینه تولید لیبل در چاپ دیجیتال لیبل می‌شود هزینه کم تونر مصرفی و تولید ضایعات کم است. در واقع، در تولید لیبل با این روش ضایعات کمتری نسبت به سایر روش‌ها تولید می‌شود؛ و قیمت نهایی تولید لیبل برای مشتریان به صرفه خواهد بود.

مراحل چاپ لیبل دیجیتال

از دیگر مواردی که برای برآورد هزینه لیبل موثر هستند می‌توان به آماده‌سازی مراحل پیش از چاپ اشاره کرد. در چاپ لیبل دیجیتال نیازی به ساخت صفحات وجود ندارد. به خاطر عدم وجود مراحل پیش از چاپ در این روش، هزینه چاپ لیبل برای تولیدکنندگان مقرون‌به‌صرفه ‌تر از چاپ فلکسو و… خواهد بود.

از دست ندهید: مراحل تولید کارتن

مراحل چاپ لیبل دیجیتال

نحوه محاسبه هزینه چاپ دیجیتال

برای محاسبه هزینه نهایی چاپ دیجیتال لیبل باید ابتدا لیبل طراحی شده و تعداد رنگ‌ها و متریال لیبل مشخص شده باشد. در نهایت با توجه به ابعاد لیبل و تعداد لیبل‌های درخواستی، هزینه چاپ لیبل دیجیتال مشخص خواهد شد.

مطالب مرتبط: چاپ لیبل صدفی با کیفیت عالی

جهت برآورد دقیق قیمت چاپ دیجیتال لیبل، لازم است که با تیم‌های متخصص فعال در صنعت چاپ و بسته بندی مشورت کنید. تیم آسان پک با وجود سال‌ها فعالیت در این زمینه، خدمات مشاوره در زمینه چاپ لیبل و بسته بندی به تولیدکنندگان و مشتریان این حوزه را ارائه می‌کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت چاپ دیجیتال لیبل با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

سخن پایانی

چاپ دیجیتال روز به روز گسترش پیدا می‌کند و کیفیت بالای این نوع چاپ و سرعت بالای آن توجه مشتریان را به سمت خودش جلب کرده است. یکی از کاربردهای این روش چاپ امکان چاپ لیبل دیجیتال با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان خواهد بود. 

با توجه به اینکه تولیدکنندگان قبل از تولید لیبل نیاز به ساخت نمونه اولیه جهت تست دارند، آسان پک این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده که نمونه درخواستی مد نظرشان را با بهترین کیفیت تولید کرده و پس از ارزیابی لیبل نسبت به تولید انبوه آن اقدام کنند.

سؤالات متداول+ جواب

1) هزینه چاپ لیبل دیجیتال چقدر است؟

برای محاسبه دقیق هزینه چاپ لیبل دیجیتال لازم است که عوامل موثر در این زمینه بررسی شوند، سپس قیمت نهایی برای تولید لیبل نمونه اعلام شود.

2) آیا طراحی لیبل و رنگ‌بندی آن در قیمت نهایی چاپ لیبل دیجیتال موثر هستند؟

با توجه زمان صرف شده برای طراحی لیبل، تغییرات درخواستی مشتری و تعداد رنگ‌های انتخاب شده برای چاپ لیبل، قیمت چاپ لیبل دیجیتال تغییر می‌کند.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories