تماس با ما

کارتن مواد غذایی: مهمترین ویژگی ها + قیمت خرید

ویژگی ها و مزایای کارتن مواد غذایی
5/5 - (1 vote)

طراحی جذاب کارتن مواد غذایی یکی از روش‌های افزایش فروش و ایجاد وفاداری در مشتریان این محصولات است. چون طراحی و زیبایی جعبه‌های مواد غذایی و ساختار خاصی که این بسته‌بندی‌ها دارند به عنوان یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی عمل می‌کند و ویژگی‌های محصول و برتری آن را به خریداران نمایش می‌دهد.

بنابراین برندها برای ماندگاری در بازار و جلب رضایت خاطر مشتریانشان به بسته بندی زیبا، کاربردی و با کیفیت بالا نیاز خواهند داشت. در این مطلب آسان پک مزیت‌های طراحی و چاپ کارتن مواد غذایی و دلایل انتخاب کارتن برای این بسته‌بندی‌ها را ارائه کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بسته بندی مناسب مواد غذایی و سفارش کارتن با چاپ اختصاصی با مشاورین آسان پک در ارتباط باشید.

مزیت‌های بسته بندی مواد غذایی برای مشتریان

مشتریان اصلی‌ترین تصمیم‌گیرنده درباره سهم فروش یک محصول در بازار هستند؛ و تولیدکنندگان با توجه به نیاز مشتریانشان نسبت به خرید جعبه بسته بندی مواد غذایی اقدام می‌کنند. برخی از مزیت‌های بسته بندی که در مورد ترجیحات مشتریان است عبارتند از:

محافظت از محصول

مهم‌ترین ویژگی کارتن مواد غذایی برای مشتریان محافظت از محصول در برابر خرابی، آلودگی و… است؛ بنابراین بسته بندی مناسب این اطمینان را به مشتریان می‌دهد که بهترین نسخه از یک محصول را دریافت کنند. برای محافظت از محصولات لازم است که یک یا چند نوع محافظ در کارتن تعبیه شود تا محصول دست نخورده و سالم باقی بماند.

همچنین بسته بندی مواد غذایی به مهر و موم، نیاز دارد تا تازگی و ماندگاری محصولات حفظ شود. بسته‌بندی‌های ضد دست‌کاری بهترین گزینه برای مواد غذایی هستند. این بسته بندی‌ها امکان شناسایی هرگونه مداخله یا دسترسی به محصول را ممکن می‌کنند.

درج اطلاعات روی محصول

 یکی دیگر از مزایای اصلی بسته بندی برای مصرف‌کنندگان، اطلاعاتی است که روی بسته بندی نمایش داده می‌شود. با توجه به اینکه طراحی و بسته بندی کارتن مواد غذایی باید ساختار مناسبی داشته باشد و اطلاعات مورد نیاز مشتری به نحوی روی کارتن درج شود که بتواند توجه فرد را جلب کند، موارد مورد نیاز به صورت سلسله مراتبی روی کارتن مواد غذایی درج می‌شوند و اطلاعات لازم را در مورد محصول ارائه می‌کنند.

در طراحی بسته بندی باید نام تجاری، لوگو شرکت تولیدکننده محصول، یک ویژگی منحصر به فرد محصول مانند، ارگانیک بودن، تصاویر جذاب از محصول داخل بسته و … نیز باید روی کارتن درج شود.

همچنین، بسته بندی محصول باید اطلاعات ارزشمندی مانند دستورالعمل‌های استفاده از محصول، مقدار مصرف آن، گروه سنی مناسب، منع مصرف محصول، نحوه نگهداری از محصول، ارزشمندی سلامتی محصول، میزان کالری محصول، اطلاعات تماس خدمات مشتری و … را در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

مطالب مرتبط: کارتن کیبوردی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به شرایط توزیع و بسته بندی محصول گاهی مواقع لازم است که اطلاعات به زبان‌های دیگر یا با خط بریل که مخصوص افراد کم‌بینا یا نابینا است نیز روی محصول درج شود. با درج این اطلاعات، مشتریان می‌توانند بدون کمک گرفتن از دیگران مواد غذایی مورد نیازشان را تهیه کرده و استفاده کنند.

درج اطلاعات روی محصول

نحوه باز شدن بسته بندی مواد غذایی

افرادی که برای خرید کارتن مواد غذایی ثبت سفارش می‌کنند، باید این موضوع را در نظر داشته باشند که افراد مختلفی در جامعه مشتری این محصول هستند؛ بنابراین بسته بندی باید آسان باز شود و مشتری بتواند آن را به راحتی استفاده کنند.

سازگاری کارتن مواد غذایی با محیط زیست

مشتریان امروزه با محیط زیست و تاثیر بسته بندی روی حیات سایر موجودات آشنا هستند و بسته‌بندی‌هایی را برای خرید در نظر می‌گیرند که زیست تخریب پذیر باشند. بسته‌های سازگار با محیط زیست معمولاً بی‌بو هستند یا بوی شیمیایی قوی ندارند، برای کودکان ایجاد آلرژی نمی‌کنند، هزینه تولید کمتری دارند و گاهی اوقات قابل استفاده مجدد هستند.

بسته‌بندی‌های کارتنی، جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های کاغذی از جمله این بسته‌بندی‌های دوست دار محیط زیست شناخته می‌شوند. با انتخاب این بسته‌بندی‌ها می‌توانید توجه خریداران بیشتری را به سمت محصولات غذایی مد نظرتان جلب کرده و نقش مثبتی در جهت محافظت از کره زمین داشته باشید.

زیبایی‌شناسی بسته بندی غذایی

مصرف‌کنندگان مواد غذایی به اصول زیبایی‌شناسی که برای طراحی کارتن مواد غذایی در نظر گرفته شده توجه دارند و مواد درج شده روی کارتن را تجزیه و تحلیل می‌کنند؛ بنابراین انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها، لوگو، شعار درج شده روی بسته بندی، شکل بسته بندی و … همه روی انتخاب محصولات بسته بندی شده توسط مشتریان تاثیر گذار هستند.

مطالب مرتبط:

سفارش انواع کارتن میوه

خرید کارتن میوه صادراتی

کارتن کیوی و اهمیت آن در بسته بندی

کارتن انار صادراتی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

نکاتی که قبل از سفارش کارتن موز باید بدانید!

ویژگی‌ها و دلایل استفاده از کارتن در صنعت غذایی

کارتن‌ها به خاطر چاپ پذیری مناسب در صنعت بسته بندی مواد غذایی بسیار محبوب هستند؛ و تولیدکنندگان زیادی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد این بسته‌بندی‌ها به سراغ آن‌ها می‌روند. از مزایای کارتن‌ها برای بسته بندی مواد غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قابل حمل بودن و دوام کارتن‌های مواد غذایی

کارتن‌ها سبک‌وزن هستند و حمل آن‌ها برای تولید کننده هم برای مصرف کننده ساده است. همچنین کارتن‌ها با وجود لایه‌های متعدد، آسیب‌پذیری کمتری دارند و در طول فرآیند حمل و نقل و… دچار صدمه و آسیب نمی‌شوند؛ بنابراین، محصولات بسته بندی شده درون کارتن مواد غذایی سالم به دست مصرف کننده می‌رسد.

امکان سفارشی‌سازی کارتن

کارتن‌ها چاپ پذیر هستند و می‌توانید آن‌ها را در ابعاد و ساختار مد نظرتان با طراحی‌های مختلف سفارش دهید؛ بنابراین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی امکان سفارشی‌سازی کارتن‌های مد نظرشان را دارند.

امکان سفارشی‌سازی کارتن

ایمن بودن کارتن برای مواد غذایی

کارتن‌ها مانع از نفوذ عوامل خارجی مانند حشرات و … به درون بسته بندی و صدمه وارد شدن به مواد غذایی می‌شوند؛ بنابراین با قرار دادن مواد غذایی درون این بسته‌بندی‌ها می‌توانید آن‌ها را در شرایطی ایمن برای توزیع و فروش آماده کنید.

همچنین کارتن‌های مواد غذایی مطابق با مقررات بهداشتی و استانداردهای ایمنی تولید می‌شوند؛ یعنی این کارتن‌ها می‌توانند ماندگاری یک محصول غذایی و طعم و ظاهر آن را حفظ کنند. در واقع توجه به استانداردهای بهداشتی کارتن مواد غذایی تضمین می‌کنند که بسته بندی مواد غذایی خرابی این مواد و احتمال آلودگی آن‌ها را به حداقل میزان ممکن می‌رساند.

با وجود این بسته‌بندی‌ها، مواد غذایی تحمل تغییرات دمای محیطی را دارند و موقع نگه‌داری در آشپزخانه گرم یا یخچال فریزر خنک خراب نمی‌شوند.

قیمت مناسب کارتن مواد غذایی

انتخاب کارتن برای بسته بندی مواد غذایی به صرفه است. چون این بسته‌بندی‌ها نسبت به سبدهای چوبی و پلاستیکی و سایر نمونه‌های موجود در بازار قیمت مناسب‌تری دارند. به همین دلیل است که در حال حاضر به جای بسته‌بندی‌های قدیمی چوبی و… از کارتن برای بسته بندی انواع میوه‌ها و سبزیجات مثل موز، سیب، کیوی، انار، کاهو، کلم، توت‌فرنگی و … استفاده می‌شود.

بهترین کارتن بسته بندی مواد غذایی

برای بسته بندی مواد غذایی کارتن‌های مختلف با ظاهری متفاوت و استحکام بالا تولید می‌شوند. از جمله بهترین کارتن‌های موادغذایی می‌توان به کارتن لمینتی اشاره کرد. این کارتن‌های بادوام، ظاهری زیبا و جذاب دارند و به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب برای مشتریان شناخته می‌شوند.

سخن پایانی

مواد غذایی باید در بسته‌بندی‌های زیبا و شکیل و استاندارد قرار بگیرند، تا در طول فرایند حمل و نقل و با تغییرات شرایط محیطی دچار آلودگی، تغییر شکل و فساد نشوند. کارتن بسته بندی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای بسته بندی مواد غذایی شناخته می‌شود. در این مطلب ویژگی‌ها و مزایای بسته‌بندی‌های کارتنی را برای مواد غذایی ارائه کرده‌ایم. جهت سفارش کارتن مواد غذایی عمده با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول + جواب

1) کارتن مواد غذایی باید چه استانداردهایی داشته باشد؟

کارتن مواد غذایی باید به نحوی طراحی و تولید شده باشد که مواد غذایی را در برابر آلودگی و فساد و تغییرات ظاهری و طعمی ایمن نگه دارد. همچنین بسته بندی مواد غذایی باید مانع نفوذ حشرات و گرد و خاک و… به درون کارتن شود و آسان بازشو باشد.

2) قیمت کارتن مواد غذایی چقدر است؟

قیمت کارتن‌های بسته بندی و مواد غذایی با توجه به نیازمندی‌های مشتری و سفارشی‌سازی‌های در نظر گرفته شده برای کارتن متغیر خواهد بود.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories