تماس با ما

چاپ جعبه: طراحی و تولید جعبه فوری با کیفیت عالی

چاپ جعبه مقوایی
4/5 - (9 votes)

این روزها افراد و صنف‌های متفاوتی برای مقاصد متفاوت از جعبه‌ها استفاده می‌کنند. یکی از دلایل مهم استفاده از جعبه علاوه بر افزایش زیبایی و حفاظت از محصول، انجام کارهای تبلیغاتی است. این کار باعث می‌شود تا افراد بیشتری به راحتی با آن برند آشنا شوند. 

عوامل متفاوتی در قیمت تولید جعبه مقوایی تاثیر دارند که می‌توان به نوع تکنیک چاپ، نوع و گرماژ مقوای استفاده شده، تعداد رنگ‌‌های چاپ و فرایندهای تکمیلی چاپ نظیر فویل کوبی و برجسته سازی اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص چاپ جعبه مقوایی نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

جعبه مقوایی چیست؟

جعبه مقوایی یکی از انواع بسته بندی است که از آن برای بسته بندی کالا و لوازم متفاوت و حمل و نگهداری آنها استفاده می‌کنند. جعبه‌های مقوایی را می‌توان با ساختار، اندازه، طرح و مدل دلخواه به مجموعه‌های سازنده سفارش داد تا محصول نهایی با توجه به سلیقه شما ساخته شود. 

مقوا به صورت کلی به دو صورت رولی و شیت در بازار جهانی وجود دارند. اما با توجه به این که مقواهای رولی وارداتی هستند، این نوع مقوا در ایران کمتر در دسترس می باشد. به همین دلیل مجموعه‌های ایرانی معمولاً از شیت‌هایی با ابعاد استاندارد جهت تولید جعبه مقوایی استفاده می‌کنند.

جعبه مقوایی چیست؟

انواع مقوا جهت تولید جعبه مقوایی

برای تولید بسته بندی مقوایی از مقواهای متفاوت در گرماژ‌های مختلف استفاده می‌شود. به وزن هر یک متر مربع از یک مقوای خاص، گرماژ آن مقوا می‌گویند. انواع مقوا در جعبه سازی عبارتند از:

1- مقوای ایندربورد یا اینور برد

این مقواها به دلیل بهداشتی و وارداتی بودن معمولا از گران ‌ترین مقواها هستند که می‌توان آن‌ها را در گرماژ‌های متفاوت مانند 180، 200، 250، 270، 300، 350، 400، 500 استفاده کرد.

2- مقوای پشت طوسی

این مقوا در حقیقت مقوایی بازیافتی است که در ایران توسط شرکت اترک و راشا کاسپین تولید می‌شود و میزان استفاده از آن بسیار زیاد است. این نوع مقوا نیز در گرماژ‌های 180، 200، 230، 280، 300، 400، 500 در بازار وجود دارد.

3- مقوای پشت سفید

مقوای پشت سفید در حقیقت همان مقوای پشت طوسی است که یک پروسه اضافه در تولید آن وجود دارد. در این پروسه یک روی مقوا سفید می‌شود. این مقوا را می‌توان در گرماژ‌های 180، 200، 230، 250، 280، 300، 400، 450، 500 سفارش داد.

4- مقوای سبک (کاغذ گلاسه)

آخرین نوع مقوایی که از آن در ساخت جعبه مقوایی استفاده می‌شود مقوای سبک یا کاغذ گلاسه است. این مقوا در گرماژ‌های 135، 150، 180، 200، 230، 250 در بازار وجود دارد و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

انواع جعبه مقوایی

این روزها و با توجه به نیاز بازار، جعبه‌ها در اشکال و اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شوند. از مهم‌ ترین انواع جعبه مقوایی، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • جعبه درب دارویی
  • جعبه ته قفلی
  • جعبه لاک باتم
  • جعبه کیبوردی
  • کاور

جعبه سخت

جعبه سخت یا هارد باکس یکی دیگر از انواع جعبه مقوایی است که از آن برای بسته بندی محصولات لوکس و گران استفاده می‌کنند. این جعبه‌ها طرفداران خود را دارند و بسیاری افراد برای هدیه دادن کالاهای گران از هارد باکس یا جعبه سخت استفاده می‌کنند. 

باید بدانید که معمولاً نمی‌شود کار چاپ را به صورت مستقیم روی جعبه سخت انجام داد. به همین دلیل روی کاغذ یا مواد دیگری چاپ را انجام می‌دهند و سپس آن را به شکلی مناسب روی جعبه سخت می‌چسبانند. به همین دلیل تولید کنندگان هارد باکس با تولید کنندگان جعبه‌های مقوایی تفاوت دارند. اما بهتر است پوسترهایی را که برای هارد باکس می‌خواهید استفاده کنید، از تولید کنندگان جعبه‌های مقوایی تهیه کنید.

چاپ جعبه و کارتن

چاپ جعبه رنگی مقوایی می‌تواند باعث شود تا مشتریان بیشتری نسبت به خرید محصول شما ترغیب شوند. در بازار هزاران محصول متفاوت وجود دارد و یکی از مواردی که در انتخاب یک محصول از میان تمام محصولات نقش دارد، بسته بندی و چاپ مناسب آن است. به همین دلیل باید به چاپ جعبه و کارتن توجه ویژه‌ای شود.معمولاً برای چاپ جعبه مقوایی از تکنیک چاپ افست یا فلسکو استفاده می‌شود. با استفاده از این روش‌ها می‌توان طراحی جعبه مقوایی انجام شده را به راحتی انجام داد و با چاپ طرح مورد نظر روی آن، نتیجه مطلوب را دریافت کرد.

چاپ جعبه و کارتن

طراحی و تولید جعبه مقوایی

برای تولید و چاپ یک جعبه مقوایی، باید ابتدا آن را طراحی کرد. این طراحی شامل نقشه جعبه است که در آن مواردی مانند طول، عرض و ارتفاع وجود دارد. در آسان پک سعی می‌شود تا از یک شیت مقوایی حداکثر استفاده را برد. به همین دلیل بهینه ‌ترین مونتاژ یا چیدمان را روی یک برگه مقوا انجام می‌دهند.

از دست ندهید: نکاتی کلیدی برای طراحی بسته بندی کالاهای مختلف

زمانی که نقشه جعبه مقوایی آماده شد، نوبت به انتخاب جنس و گرماژ مقوا می رسد. قدم بعد ساخت زینک و قالب با توجه به فایل چاپی و نقشه نهایی خواهد بود. با انجام این کار می‌توان وارد فرایند چاپ روی مقوا شد. در این مرحله مطابق با فایل طرح مشتری، طرح‌ها روی مقوا چاپ می‌شود.

مرحله بعد، مرحله پس از چاپ است که در آن کارهایی مانند فویل کوبی، روکش سلفون و برجسته سازی انجام می‌شود. پس از اتمام تمام مراحل، نوبت به برش مقوا می‌رسد.

تعرفه قیمت چاپ جعبه مقوایی

تعرفه قیمت چاپ جعبه مقوایی به عوامل متعددی بستگی دارد. از مهم‌ ترین عوامل تأثیرگذار در تعرفه قیمت چاپ جعبه مقوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوع تکنیک چاپ
  • نوع و گرماژ مقوای استفاده شده
  • تعداد رنگ‌‌های چاپ
  • فرایندهای تکمیلی چاپ نظیر فویل کوبی و برجسته سازی

البته عوامل دیگری نیز در قیمت چاپ جعبه مقوایی تاثیر دارند. اگر قصد دارید تا سفارش چاپ روی جعبه مقوایی بدهید، بهتر است به دلیل تغییر سریع قیمت‌ها در چند سال گذشته ابتدا لیست قیمت چاپ جعبه مقوایی را از چند تولید کننده معتبر دریافت کنید تا اطلاع دقیقی از قیمت‌ها داشته باشید. پس از آن بهترین و باکیفیت‌ ترین گزینه را برای سفارش کار خود انتخاب کنید.

سفارش چاپ روی جعبه مقوایی

برای سفارش چاپ روی جعبه مقوایی باید به مجموعه‌های تولید کننده مناسب مراجعه کنید. این کار باعث می‌شود تا جعبه‌ای کاربردی و باکیفیت را با طراحی زیبا و قیمت مناسب دریافت کنید. یکی از بهترین مجموعه‌های چاپ و تولید جعبه مقوایی در ایران، مجموعه آسان پک است. این مجموعه با بهره گیری از ماشین آلات متفاوت و تکنولوژی روز اروپا توانسته محصولات متفاوتی مانند کارتن لمینت، کارتن مقوایی و جعبه‌های متفاوت را با کیفیت بالا تولید کند.

Order printing on a cardboard box

سخن پایانی

تولید و چاپ جعبه مقوایی شاید آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، ساده نباشد. این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد و باید برای تولید جعبه‌های متفاوت برای کارهای مختلف، نکاتی را در نظر گرفت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که کار را به کاردان بسپارید و از مجموعه‌های معتبر مانند آسان پک استفاده کنید. 

در مجموعه آسان پک، بهترین کارخانه کارتن سازی ایران؛ چاپ انواع جعبه‌های مقوایی و تولید بسته‌بندی مقوایی در سایز و طرح مورد نظر شما با استفاده از دستگاه‌های به روز انجام می‌شود. همین امر باعث شده تا محصولی با کیفیت و مناسب را دریافت کنید و بتوانید کار خود را به بهترین شکل انجام دهید.

پرسش‌های پرتکرار

1- مناسب‌ترین ساختار جهت تولید جعبه مقوایی چیست؟

جعبه مقوایی باید با توجه به مواردی مانند نوع صنف، کاربرد، نوع محصول و برخی موارد دیگر طراحی و تولید شود.

2- قیمت جعبه‌های مقوایی با توجه به چه مواردی تعیین می‌شود؟

نوع تکنیک چاپ، نوع و گرماژ مقوای استفاده شده، تعداد رنگ‌‌های چاپ، فرایندهای تکمیلی چاپ نظیر فویل کوبی و برجسته سازی از مهم ‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت جعبه‌های بسته بندی هستند.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories