تماس با ما

قیمت چاپ جعبه دارویی: قیمت طراحی و تولید بسته بندی دارو

4.7/5 - (6 votes)

تولیدکنندگان محصولات دارویی باید بسته بندی مناسبی را برای انواع شربت، قرص و… در نظر بگیرند؛ و داروهای مد نظرشان را در بسته بندی‌های استاندارد که مورد تایید وزارت بهداشت است به داروخانه‌ها و مراکز فروش عرضه کنند.

با توجه به حساسیت بالای تولید جعبه‌های دارویی و نکاتی که درباره تولید این نوع از بسته بندی‌ها وجود دارد، لازم است که بسته بندی دارویی ساختار مناسبی داشته باشد و متریال مناسبی برای تولید آن در نظر گرفته شود.

علاوه بر تولید بسته بندی دارو با بهترین کیفیت، با توجه به اینکه داروها به طور مداوم تولید و برای استفاده عرضه می‌شوند، تولیدکنندگان می‌خواهند که هزینه سفارش بسته بندی دارو را تخمین بزنند و در صورت امکان این هزینه را بهینه کنند.

عوامل موثر در هزینه تولید جعبه دارویی

در این مطلب آسان پک نکاتی که در قیمت چاپ جعبه دارو موثر هستند را ارائه کرده. قبل از سفارش این بسته بندی‌ها باید این نکات را در نظر داشته باشید؛ و سپس با تخمین دقیق هزینه برای سفارش بسته بندی‌های مد نظرتان اقدام کنید.

متریال و مواد اولیه بسته بندی دارویی

مواد اولیه و متریال استفاده شده برای تولید بسته بندی دارویی باید باکیفیت و بهداشتی باشند. اگر نمیدانید بسته بندی چیست و چه تاثیری در فروش دارد مقاله لینک شده را مطالعه کنید. از آنجا که دارو با بسته بندی لیبل یا بسته بندی جعبه دارویی در ارتباط است؛ بنابراین بسته بندی باید از دارو در برابر نفوذ هوا، نور و آلودگی محافظت کند تا دارو آلوده نشود و برای مصرف کننده مشکلی به وجود نیاورد. همچنین خود بسته بندی باید استریل و بهداشتی باشد تا دارو به خاطر ارتباط با آن آلوده نشود و مصرف کننده با خیال راحت بتواند دارو را مصرف کند.

گرماژ مقوا و جنس کارت

گرماژ مقوای انتخابی برای یک محصول جهت بسته بندی به نوع محصول و پوشش‌ها و افکت‌هایی که مشتری درخواست دارد بستگی دارد؛ و با مشاوره گرفتن از چاپگر و طبق تجربیات به دست آمده انتخاب می شود.

جنس کارتن و ساختار آن نیز با توجه به تعداد محصولی که قرار است داخل آن چیده شود و وزن آن و شرایطی مانند دمای محیط، نحوه ی انبارش محصول و نحوه حمل و نقل و توزیع آن در نظر گرفته می‌شود.

هر دو این موارد در تعیین قیمت نهایی بسته بندی دارویی موثر هستند.

مطالب مرتبط: جعبه چسبانی ۶ نقطه چیست؟

تعداد رنگ‌های بسته بندی دارویی

برای تولید جعبه‌های دارویی لازم است که نام محصول، شرایط نگهداری آن، موارد مصرف و منع مصرف و دوز دارو به همراه نام و برند تولیدکننده دارو روی بسته بندی درج شود.

تعداد رنگ‌هایی که برای بسته بندی دارو در نظر گرفته می‌شود می‌تواند 1 رنگ تا 6 رنگ باشد. هر چقدر تعداد رنگ‌های استفاده شده در طراحی بسته بندی دارو بیشتر باشد، هزینه تولید جعبه دارویی بیشتر خواهد شد.

تعداد رنگ‌های بسته بندی دارویی

ابعاد بسته بندی دارویی

بسته بندی‌های دارویی در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند. برای تعیین ابعاد بسته بندی لازم است که ابعاد و حجم محصول و تعداد محصول در یک بسته آن مشخص شود. پس از تعیین ابعاد مناسب برای بسته بندی،و ساختار آن نقشه و طرح بسته تهیه و آماده تولید می شود.

اگر ابعاد بسته بندی بزرگ باشد؛ و بسته بندی نهایی با هدف قرار دادن تعداد محصول بیشتر در کارتن تولید شده باشد، مبلغی که به عنوان قیمت بسته بندی دارو در نظر گرفته می‌شود بیشتر خواهد بود.

مطالب مرتبط: چاپ ۴/۵ ورقی ۶ رنگ چیست؟

ساختار بسته بندی دارویی

ساختار بسته بندی دارویی با توجه به نیاز تولید کننده و مشاوره تیم طراحی و بسته بندی تعیین می‌شود. در مورد لیبل نیز شرایط محیطی، نوع دارو، بیماری که دارو برای آن مصرف می‌شود و جنسیت و سن مصرف کنندگان تاثیرگذار هستند. در نهایت، برای
تولید جعبه مقوایی نیز استانداردهای دارویی، تعداد و نوع دارو و وزن آن موثر هستند. کارتن‌های بسته بندی که بسته‌بندی‌هایی دارویی داخل آن‌ها قرار می‌گیرند، به جهت انبارش و حمل و نقل مهم هستند؛ و باید با توجه به وزن محصولات و شرایط محیطی انتخاب شوند. این کارتن‌ها می‌توانند سه یا پنج لایه باشند.

در حالت کلی، کارتن‌های دارویی ساختاری معمولی دارند و بدون نیاز به تولید قالب تولید می‌شوند.

نوع پوشش بسته بندی دارویی

با توجه به اینکه تولیدکنندگان چه پوششی را بسته بندی‌های دارویی در نظر گرفته‌اند، مبلغی که به عنوان هزینه نهایی بسته بندی در نظر گرفته می‌شود متغیر است. اگر مشتری پوشش‌های خاص مانند یووی، هات فویل، یووی موضعی، سلفون را برای زیباتر شدن بسته بندی مد نظرش انتخاب کرده باشد، مبلغی که باید به عنوان قیمت سفارش بسته بندی دارو بپردازد بیشتر می‌شود.

همچنین، در صورتی که چند نوع پوشش برای بسته بندی انتخاب شده باشد، هزینه‌ای که برای تولید بسته بندی داروی در نظر گرفته می‌شود نسبت به بسته بندی‌های بدون پوشش یا دارای یک پوشش بیشتر است.

لیبل های مورد استفاده در بسته بندی دارویی

برچسب‌ها یا لیبل‌های استفاده شده برای بسته بندی های دارویی باید کیفیت مناسبی داشته باشند؛ و تا زمانی که مصرف کننده از دارو استفاده می‌کند لیبل روی محصول باقی بماند. همچنین، توجه به این نکته حائز اهمیت است که، داروها ممکن است در یخچال یا محیط‌های مرطوب نگه‌داری شوند، بنابراین لیبل یا برچسب انتخاب شده برای جعبه دارویی باید در برابر رطوبت مقاوم باشد.

چسب استفاده شده در این لیبل‌ها باید قابلیت چسبندگی مناسبی داشته باشد، تا مصرف کننده بتواند از لیبل‌های دو لایه و چندلایه با توجه به ساختار در نظر گرفته شده برای محصول استفاده کند؛ بنابراین بخشی از هزینه بسته بندی دارو نیز برای قسمت برچسب یا لیبل در نظر گرفته می‌شود.

لیبل‌های چند لایه یکی از انواع لیبل‌ها هستند و در صنعت دارویی کاربرد زیادی دارند. این لیبل ها می‌توانند به حذف بروشور و اطلاع‌رسانی صحیح به مصرف کنندگان به اندازه قابل توجهی کمک کنند. همچنین، این لیبل ها تا زمان مصرف دارو قابلیت جدا شدن و چسبندگی مجدد را دارند و این امکان را برای مصرف کننده فراهم می‌کنند که بدون مراجعه به بروشور و دستورالعمل‌های روی جعبه به راحتی در هر زمان لیبل را رویه را جدا کرده و به اطلاعات مورد نظر در لیبل زیر دسترسی داشته باشند.

لیبل های مورد استفاده در بسته بندی دارویی

نوع چاپ روی بسته بندی

مواردی که روی بسته بندی‌های متنوع جعبه دارویی چاپ می‌شود باید کیفیت بالایی داشته باشد و فونت مناسبی برای نگارش علائم، دستورالعمل‌ها و… روی جعبه در نظر گرفته شده باشد. در صورت نیاز مشتری امکان چاپ دستورالعمل‌ها و… با خط بریل برای نابینایان نیز روی بسته بندی‌های دارویی وجود دارد.

استفاده از این امکانات چاپی می‌تواند قیمت نهایی بسته بندی دارویی را تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین تولیدکنندگان با تغییر دستورات چاپی و اضافه کردن خواسته‌های خودشان می‌توانند بسته بندی‌های سفارشی را با قیمتی که محاسبه می‌شود دریافت کنند.

سؤالات متداول+ جواب

1) آیا امکان چاپ طرح دلخواه روی بسته بندی دارویی وجود دارد؟

با توجه به اینکه بسته بندی‌های دارویی طبق استانداردهای تعیین شده تولید می‌شوند، طراحی و چاپ لیبل های در نظر گرفته شده برای آن‌ها باید با استانداردهای جهانی تطابق داشته باشد.

2) هزینه تولید بسته بندی دارویی چقدر تمام می‌شود؟

برای تخمین دقیق هزینه چاپ و تولید جعبه دارویی می‌توانید با تیم متخصص آسان پک جهت دریافت خدمات مشاوره در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories