تماس با ما

نکات مهم بسته بندی لوکس میوه + اهمیت این بسته بندی

نکات مهم بسته بندی لوکس میوه
4.8/5 - (6 votes)

بسته بندی لوکس میوه نقش مهمی در افزایش فروش این محصول در بازارهای بین‌المللی و داخلی دارد. کارتن‌های میوه صادراتی باید از استحکام مناسب و ضخامت بالایی برخوردار باشند، تا میوه را بدون آسیب مثل له‌شدگی، فرورفتگی، لک شدن و … به دست مشتری برسانند. همچنین، به خاطر اینکه کارتن‌های میوه صادراتی مسافت‌های طولانی را به صورت زمینی – هوایی یا دریایی طی می‌کنند تا به کشور مقصد برسند، باید کارتن‌های میوه‌های صادراتی به نحوی طراحی شده باشد که از میوه در برابر خرابی محافظت کند.

در این مطلب مواردی که باید درباره تولید جعبه بسته بندی لوکس صادراتی برای میوه‌های متنوع بدانید را ارائه کرده‌ایم. در صورتی که درباره چاپ لوکس و چاپ کارتن لمینت و نحوه بسته بندی میوه‌های صادراتی نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر دارید با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

اهمیت بسته بندی میوه صادراتی

بیشتر مصرف‌کنندگان به خاطر بسته بندی میوه‌ها و سبزیجات و خرابی آن‌ها پس از خرید ناراحت هستند و شکایات خودشان را پیرامون این موضوع مطرح می‌کنند. از جمله مواردی که موجب خرابی میوه‌ها و سبزیجات می‌شود می‌توان به انتخاب مواد اولیه نامرغوب برای بسته بندی یا ضعف در فرایند طراحی ساختار آن اشاره کرد.

چون در صورتی که کارتن میوه به بهترین نحو و طبق استانداردهای اولیه طراحی شده باشد، هوای داخل کارتن به موقع تهویه می‌شود و گردش هوای درون کارتن از خرابی میوه‌ها و سبزیجات و لک شدن و فساد آن‌ها پیشگیری می‌کند. همچنین استفاده از مواد اولیه مناسب و چاپ مرغوب روی بسته بندی باعث می‌شود که کارتن صیفی جات و میوه مانند روز اولش به دست مشتری برسد و رضایت او را جلب کند.

کارتن‌های میوه صادراتی باید از استحکام بالایی برخوردار بوده و ضخامت بالایی داشته باشند، تا میوه را بدون آسیب مثل له‌شدگی، فرورفتگی، لک شدن و … به دست مشتری برسانند. چون کارتن‌های میوه صادراتی مسافت‌های طولانی را به صورت زمینی – هوایی یا دریایی طی می‌کنند تا به کشور مقصد برسند؛ و همین امر باعث می‌شود تا میوه‌های داخل کارتن ساعات زیادی را داخل بسته بندی بمانند.

کارتن‌های انتخابی برای میوه‌های صادراتی باید در برابر تغییرات محیطی مثل رطوبت، نور، دما، جریان هوا و … مقاوم باشند؛ و در طول فرآیند حمل‌ونقل دچار آسیب‌دیدگی نشوند. همچنین باید این بسته بندی‌ها ظاهری جذاب و گیرا و زیبا داشته باشند، تا مشتری را در نگام اول به خودشان جذب کنند.

نکات بسته بندی لوکس میوه

با توجه به اینکه ظاهر میوه در خرید آن و افزایش سهم فروش محصول در بازار نقش مهمی دارد، باید برای بسته بندی میوه طراحی جذاب و گیرا در نظر گرفته شود. همچنین، باید مواردی که در ادامه ذکر شده را برای بسته بندی لوکس میوه مد نظر داشته باشید، تا بتوانید در زمینه صادرات میوه سهم بازار بیشتری را به دست بیاورید.

نکات بسته بندی لوکس میوه

1) قابلیت بازیافت یا زیست تخریب پذیری بسته بندی

تعداد زیادی از بازارهای دنیا مخصوصاً بازارهای صادراتی، محدودیت دفع زباله برای مواد بسته بندی دارند؛ بنابراین در آینده نزدیک تقریباً تمام بسته بندی‌های تولید شده در جهان قابل بازیافت یا زیست تخریب پذیر یا از هر دو گروه خواهند بود.

 زیرا، بسیاری از خریداران محصولات تازه کسانی هستند که درباره مسائل زیست محیطی نگران هستند؛ بنابراین موقع بسته بندی میوه‌های صادراتی باید بازیافت پذیر و دوستدار محیط زیست بودن آن‌ها را در نظر داشته باشید.

2) تنوع بسته بندی میوه

توزیع‌کنندگان و عمده‌فروشان به بسته بندی‌های فله و بزرگ اهمیت می‌دهند. در صورتی که گرایش مصرف‌کنندگان اصلی و گروه هدف میوه‌های صادراتی بسته بندی‌هایی با اندازه کوچک‌تر است؛ بنابراین بسته بندی‌های میوه‌های صادراتی باید با توجه به نیاز تولیدکننده و مصرف‌کننده قابل سفارشی‌سازی در ابعاد و اندازه‌های مختلف باشند.

3) افزایش فروش محصول

هر اندازه برای طراحی گرافیکی و استفاده از قابلیت چاپ چند رنگ، فونت‌های متمایز، نوع چاپ لوگو روی بسته بندی و… زمان صرف کنید، شانس این را دارید که سهم فروش بیشتری برای محصولاتتان رقم بزنید.

4) ماندگاری محصول و نگهداری و حفظ محصول

بسته بندی لوکس میوه باید علاوه بر زیبایی به نحوی طراحی شده باشد که عمر مفید محصولات بسته بندی شده را افزایش داده و ضایعات فروش میوه بسته بندی شده را کاهش دهد. با توجه به نوع محصول، ممکن است میوه به صورت مستقیم درون بسته بندی قرار بگیرد، یا برای محافظت از آن نیاز به یک بسته بندی جانبی باشد. به عنوان مثال میوه‌هایی مانند توت، توت‌فرنگی، هلو و … نیاز به یک بسته بندی اولیه دارند تا موقع بسته بندی و ارسال دچار له‌شدگی و خرابی نشوند.

6) محافظت از محصول در مسیر حمل‌ونقل

بسته بندی باید محصول را در برابر آسیب‌های محیطی و شرایط محیطی نامناسب در حین جا به جایی و توزیع محافظت کند. عدم دقت در حمل‌ونقل می‌تواند موجب مشکلاتی مانند پاره شدگی، فرورفتگی یا له‌شدگی بسته بندی‌ها شود؛ بنابراین، بسته بندی باید در برابر ضربه، رطوبت پرت شدگی و افتادن و … از مقاومت خوبی برخوردار باشد. همچنین بسته بندی باید از محصولات در برابر تغییرات شرایط جوی و گرم شدن آن‌ها در طول مسیر ارسال محافظت کرده و از تغییر طعم یا بافت آن‌ها پیشگیری کند.

استفاده از مواد و متریال ویژه برای کاهش تبخیر آب میوه و سبزیجات، یا استفاده از متریالی که به عدم نفوذ گرما و حفظ اکسیژن و دی اکسید کربن مناسب و جابه جایی هوا در بین اقلام چیده شده در بسته بندی‌ها کمک می‌کند، از جمله مواردی هستند که می‌توانند رضایت تولیدکننده‌ها و مصرف‌کنندگان میوه‌های صادراتی را جلب کنند.

7) قابلیت شناسایی محصول

بسته بندی باید اطلاعات مفیدی در مورد محصول ارائه کند. در برخی موارد لازم است اطلاعاتی مانند نام محصول، نام تجاری، اندازه، ابعاد، وزن، تعداد، نام تولید کننده، نام فرستنده و … روی بسته بندی ذکر شوند. 

هم‌چنین اطلاعات تغذیه‌ای، دستورالعمل‌ها و سایر اطلاعات مفیدی که به طور خاص برای مصرف‌کننده مفید و لازم هستند نیز باید روی بسته بندی درج شوند. چون این اطلاعات در بازاریابی محصول و افزایش فروش آن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

کارتن‌های لوکس میوه

کارتن‌های لوکس میوه کارتن‌هایی هستند که طراحی‌های جذاب و گیرا و رنگ‌های شفاف دارند. این کارتن‌های مستحکم و مقاوم، مصرف‌کننده را به خرید ترغیب می‌کنند.

در تولید کارتن‌های میوه لوکس می‌توان از چاپ لوکس استفاده کرد. در این نوع چاپ به دلیل استفاده از کاغذ کوتینگ چاپ پذیری بسیار قوی خواهد بود؛ و چاپی باکیفیت در حد چاپ افست روی بسته بندی‌ها خواهیم داشت. همچنین در این حالت امکان چاپ تا 5 رنگ نیز برای بسته بندی‌ها وجود دارد.

کارتن‌های لمینتی هم از دیگر کارتن‌هایی هستند که به عنوان کارتن میوه صادراتی لوکس مورد استقبال قرار می‌گیرند این کارتن‌ها نیز ظاهری خاص و متفاوت دارند؛ و کیفیت بالای آن‌ها موجب شده که به عنوان جعبه میوه لوکس صادراتی شناخته شوند. برای این نسل از بسته بندی‌ها از چاپ لمینت کارتن استفاده می‌شود؛ تا بسته بندی تولید شده یک انتخاب تمام‌عیار برای ارسال محصولات صادراتی به بازارهای بین‌المللی باشد.

کارتن‌های لوکس میوه

سخن پایانی

میوه‌ها و سبزیجات متنوع در اغلب کشورهای جهان با بسته بندی در مغازه‌ها و شلف فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. بسته بندی‌هایی که برای این محصولات در نظر گرفته می‌شوند باید کیفیت بالایی داشته و طراحی‌های گیرایی را دارا باشند، تا بتوانند توجه مشتریان را جلب کنند.

همچنین باید تصاویر محتویات بسته بندی و اطلاعات محصول نیز روی کارتن چاپ شده باشند، تا مشتری بتواند با اطمینان خاطر محصول را تهیه کند. برای استعلام قیمت کارتن میوه صادراتی و کسب اطلاعات درباره بسته بندی لوکس میوه با مشاورین متخصص آسان پک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول + جواب

1) چرا باید میوه‌های صادراتی را در بسته بندی‌های مخصوص قرار دهیم؟

با توجه به حساسیت بالای میوه‌ها و سبزیجات و احتمال خرابی آن‌ها در طول فرآیند حمل‌ونقل به خاطر تغییرات شرایط محیطی و… لازم است که این محصولات را در بسته بندی‌های مخصوص قرار داده و ارسال کنید.

2) چند نوع کارتن میوه صادراتی وجود دارد؟

کارتن‌های میوه‌های صادراتی قابل سفارشی‌سازی هستند و با توجه به نیاز مشتریان تولید می‌شوند.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories