تماس با ما

کارتن بدون چاپ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید کارتن بدون چاپ
5/5 - (2 votes)

کارتن یکی از پرمصرف‌ترین انواع بسته بندی است که از ورق‌هایی که به صورت لایه‌لایه به هم چسبانده شده‌اند تشکیل می‌شود. برای تولید انواع کارتن فرآیند خاصی وجود دارد و در این فرایند لایه‌های تعیین شده برای تولید کارتن روی هم چسبانده می‌شوند تا تبدیل به یک ورق یا شیت شوند.

کاغذ رویی کارتن یک لایه یا رویه صاف است و به عنوان رویه شناخته می‌شود. کاغذ میانی کارتن که به صورت موج‌دار است فلوت نام دارد؛ و کاغذ صاف زیرین کارتن زیره است. جنس کارتن و تعداد لایه‌های آن با توجه به نیاز مشتری و بازار و محصولی که قرار است داخل آن قرار گیرد مشخص می‌شود. با توجه به این موارد کارتن می‌تواند به صورت سه لایه یا پنج لایه با فلوت‌های C – B – E و CB – CE تولید شود.

در این مطلب آسان پک نکاتی که درباره کارتن بدون چاپ باید بدانید را ارائه کرده است. در صورتی که نیاز به تولید انواع بسته بندی مانند کارتن 5 لایه دارید با تیم متخصص آسان پک جهت دریافت خدمات مشاوره در تماس باشید.

کارتن بدون چاپ چیست؟

کارتن های بدون چاپ همان کارتن های قهوه‌ای یا سفید ساده هستند که برای بسته بندی محصولات متفاوت به کار می‌رود. البته این کارتن می‌تواند با توجه به نیاز مشتری برای مصارف دیگری مانند اسباب‌کشی نیز استفاده شوند. کارتن‌های بدون چاپ دوست دار محیط‌زیست هستند و به صورت زیست تخریب پذیر تولید می‌شوند.

کارتن‌های بدون چاپ معمولاً توسط چاپخانه‌هایی که مسئولیت تولید انبوه کارتن را دارد با توجه به نیاز مشتری تولید می‌شوند. این کارتن‌ها را می‌توان در ابعاد متنوع و با ساختار و رنگ‌های متفاوت سفارش داد و محدودیتی برای مشتریان وجود ندارد.

در صورتی که کارتن‌های بدون چاپ مد نظرتان را برای مشاغل آنلاین، محصولات کارگاهی و … نیاز دارید، این امکان برایتان وجود دارد که سفارش تولید کارتن با کیفیت بالاتر را ثبت کرده و آن‌ها را تولید کنید.

موارد مهم در تولید کارتن بدون چاپ

استحکام کارتن‌های بدون چاپ مانند سایر کارتن‌های بسته بندی به وزن محصولی که درون کارتن قرار می‌گیرد بستگی دارد. فلوت یا همان کاغذهای موج‌دار، برای ایجاد فضا بین لایه‌های کاغذ ایجاد می‌شوند. این شیارها به کارتن دوام و استحکام بیشتری می‌دهد و محافظت از محصول داخل کارتن را فراهم می‌کند.

هم‌چنین فلوت‌ها به کارتن این اجازه را می‌دهند که وزن و تکان‌های بیشتری را در طول حمل و نقل تحمل کند. با توجه به نیاز مشتری، نوع محصول و…، ممکن است در تولید یک کارتن چند نوع مختلف از کاغذهای شیاردار را مورد استفاده قرار دهند تا استحکام و ویژگی‌های محافظتی را که برای یک محصول خاص مناسب است ایجاد کنند که در این صورت کارتن ها به بیشتر از 3 لایه تبدیل می شوند که 5 لایه و 7 لایه خواهند بود. 

از دست ندهید: خرید انواع جعبه کیبوردی

 فلوت‌ها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. کارتن‌هایی کهموج های بزرگ‌تری دارند، استحکامشان بیشتر است. اگر موج های کارتن کوچک‌تر باشند، یکپارچگی ساختاری آن بیشتر خواهد بود؛ اما ضخامت کلی کارتن کمتر می‌شود. لایه های موج دار میانی ورق کارتن می باشند که به دلیل شکل این موج ها به ورق کارتن corrugated board گفته می شود. فلوت در حالت کلی انواع گوناگونی دارد که بر حسب پارامتر و گام متمایز می شوند. 

برای کارتن‌هایی که نیاز به چاپ دارند گرماژ لایه بیرونی (رویه) بیشتر باشد و فلوت ریزتر در نظر گرفته می‌شود، تا قابلیت چاپ پذیری کارتن بیشتر شود. هر چند، این روزها کارتن‌های بدون چاپ به دلیل سرعت بالاتر تولید و امکان تولید در رنگ‌های قهوه‌ای و سفید در ابعاد متنوع و با ساختارهای متفاوت تولید می‌شوند. این کارتن‌ها صرفه اقتصادی بیشتری نیز برای مشتریان دارند و قیمت مناسب‌تری نسبت به کارتن‌های چاپ پذیر دارند.

موارد مهم در تولید کارتن بدون چاپ

 

مزایای کارتن بدون چاپ

کارتن‌های بدون چاپ مزایای زیادی برای تولیدکنندگان و کسانی که مالک فروشگاه‌های اینترنتی و … هستند دارد. از جمله این موارد می‌توان به اقتصادی بودن کارتن‌ها و صرفه‌جویی در تولید کارتن بدون چاپ اشاره کرد. این کارتن‌ها برای استفاده آسان جهت حمل و نقل و جابجایی محصولات و لوازم اسباب‌کشی استفاده می‌شوند.

کارتن‌های پستی و فروشگاه‌های آنلاین کارتن‌های ساده‌ی بدون چاپ هستند. چون به راحتی می‌توان روی این کارتن‌ها موارد مورد نیاز را یادداشت کرد، یا لیبل‌های از پیش‌تولید شده را روی آن‌ها چسباند.

مقاومت بالای کارتن‌های بدون چاپ و محافظت از محصولات در برابر ضربه و شرایط جوی مثل نور، رطوبت و …، امکان تولید این کارتن‌ها در ابعاد متنوع، امکان خرید و سفارش گذاری کارتن به تعداد مورد نیاز و امکان چاپ پذیری کارتن در صورت نیاز از دیگر ویژگی‌ها و مزایای کارتن بدون چاپ هستند.

سخن پایانی

کارتن‌ها برای بسته بندی اقلام مختلف با توجه به نیاز مشتری و نوع محصول تولید می‌شوند. با توجه به نیاز مشتری و بودجه‌ای که برای تولید کارتن در نظر گرفته شده، امکان تولید کارتن‌های بدون چاپ نیز برای مشتریان وجود دارد. در این مطلب ویژگی‌های کارتن بدون چاپ را ارائه کرده‌ایم. برای سفارش کارتن‌های بدون چاپ در ابعاد و ساختار مد نظرتان و اطلاع از قیمت کارتن با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول+ جواب

1) کدام فلوت برای تولید کارتن‌های بدون چاپ استفاده می‌شود؟

با توجه به نیاز مشتری امکان استفاده از فلوت‌های مختلف در تولید این کارتن‌ها وجود دارد.

2) کارتن‌های بدون چاپ برای چه کسانی مناسب هستند؟

این کارتن‌ها برای بسته بندی اقلام فروشگاهی، محصولات پستی و… استفاده می‌شوند.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories