تماس با ما

کارتن انار: ویژگیهای بسته بندی انار + قیمت

4.5/5 - (2 votes)

تولید کنندگان یا فروشندگان انار و سایر میوه ها باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که حتی اگر بهترین محصول را با بالاترین کیفیت تولید کنند، اما به بسته بندی و ظاهر آن توجه نداشته باشند، تمام تلاشی که برای تولید محصول و ارائه آن به بازار کرده‌اند از بین می‌رود. 

چون مشتریان جذب ظاهر و بسته بندی محصول می‌شوند؛ و نداشتن بسته بندی باکیفیت و زیبا باعث می‌شود که فروشنده سهم خودش را در بازارهای داخلی یا بین‌المللی از دست بدهد.

اگر به اندازه کیفیت محصول به بسته بندی آن اهمیت بدهید و محصولی که دارید را در یک بسته بندی مناسب قرار داده و در بازار عرضه کنید، محصول به دست مشتریان هدفش خواهد رسید و می‌تواند اولین انتخاب در بین سایر محصولات مشابه خودش باشد.

این موضوع در تولید محصولات صادراتی اهمیتی دوچندان دارد؛ بنابراین تولیدکنندگان و فروشندگان میوه‌ها و سبزیجات باید این موضوع را بدانند که کارتن بسته بندی انار صادراتی و سایر میوه‌ها نقش مهمی در سالم رسیدن آن‌ها به دست مشتری و افزایش فروش آن‌ها دارد.

بسته بندی چیست؟

بسته بندی یا کارتن انار صادراتی در نگاه اول مانند یک ظرف یا محافظ است که برای محافظت از محصول در برابر صدمات انتخاب شده. در واقع بسته بندی نقش یک پوشش اضافی را دارد که مانند یک لایه ایمنی اطراف محصول را احاطه می‌کند و اجازه نمی‌دهد ضربات، تغییرات شرایط زیست‌محیطی و … روی آن تاثیرگذار باشند.

اما بسته بندی یک محصول تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود! بلکه باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بسته بندی هر محصول نشان دهنده ویژگی‌های متمایز آن است. همچنین بسته بندی محصول به خاطر وجود برچسب و نشانه‌گذاری‌ها، سهم پررنگی در برند سازی دارد.

جهت خرید کارتن کاهو و کلم با مشاورین ما در ارتباط باشید.

از دیگر مزایای بسته بندی محصولات مختلف می‌توان به ارائه اطلاعات مختلف درباره خود محصول، جزئیات مربوط به آن، نحوه استفاده، تاریخ تولید و انقضا و… اشاره کرد. در واقع بسته بندی منبع اطلاعاتی محصول محسوب می‌شود و مشتری با مشاهده و مطالعه آن می‌تواند درباره محصول، نحوه مصرف آن و… شناخت پیدا کند.

اهمیت بسته بندی

چرا بسته بندی مهم است؟ در ادامه دلایل نشان دهنده اهمیت بسته بندی را برای شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

1)محافظت از محصول

اولین نقش بسته بندی و کارتن میوه های صادراتی محافظت از محصول است. چون بسته بندی به عنوان یک لایه محافظ در اطراف محصول قرار می‌گیرد و از آن در برابر آسیب‌های خارجی محافظت می‌کند.

2)پیشگیری از خرابی محصول

بسته بندی به عنوان یک لایه محافظ دور تا دور محصول قرار می‌گیرد و تا زمانی که محصول به دست مشتری برسد آن را سالم نگه می‌دارد؛ بنابراین یکی از عملکردهای مهم کارتن میوه و بسته بندی پیشگیری از خرابی و از بین رفتن محصول به خاطر عوامل خارجی و آسیب‌های احتمالی است.

3)برند سازی و ترویج محصول

بسته بندی برای برند سازی محصول و ارائه اطلاعات درباره آن نیز استفاده می‌شود. در واقع بسته بندی یک محصول است که می‌تواند به عنوان یک ابزار ترویجی عمل کرده و تمایز محصول را نشان دهد.

اثرات بسته بندی نامناسب

در صورتی که یک بسته بندی نامناسب باشد نیز مشکلاتی برای محافظت از محصول و فروش آن به همراه خواهد داشت که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1)آسیب رسیدن به محصول

در صورتی که بسته بندی مناسبی برای محصول انتخاب نشود، یا موقع بسته بندی محصولاتی مانند انار صادراتی اقدامات احتیاطی لازم انجام نشده باشد، احتمال صدمه وارد شدن به محصول و تلفات آن افزایش پیدا می‌کند.

2)کاهش فروش محصول

آسیب دیدن بسته بندی‌ها باعث صدمه وارد شدن به محصول می‌شود؛ و این موضوع روی فروش محصول تاثیر مستقیم دارد. چون خریدار برای خرید هر محصول ابتدا بسته بندی آن را مشاهده می‌کنید و در صورت پارگی یا مخدوش شدن بسته بندی تمایل چندانی به خرید آن نخواهد داشت.

طراحی و تولید بسته بندی صادراتی

تولید بسته بندی محصولات صادراتی با توجه به نوع محصول، نحوه حمل و نقل محصول، امکانات موجود برای حمل محصول و… انتخاب می‌شود. برای بسته بندی انار صادراتی نیز این موضوع صادق است.

محصولات مختلف به سه طریق دریایی، هوایی و زمینی تا مقصد حمل می‌شوند.  بسته بندی محصولاتی که از طریق حمل و نقل دریایی ارسال می‌شوند باید در برابر رطوبت مقاوم باشند و استحکام مناسبی جهت بارگیری داشته باشند. 

برای محصولاتی که از طریق حمل و نقل هوایی ارسال می‌شوند باید بسته بندی‌ها در برابر تغییرات دما و ارتفاع و تراکم ایجاد شده به خاطر این شرایط مقاوم باشند. در محصولاتی که از طریق زمینی تا مقصد ارسال می‌شوند نیز باید شرایط تغییرات جوی مبدا و مقصد و نحوه بارگیری و توزیع محصولات مهم است.

از دست ندهید: سفارش کارتن صیفی جات و استعلام قیمت فوری

تمام محصولات صادراتی که برای فروش در نقاط دور یا نزدیک بسته بندی می‌شوند لازم است با کمک مشاورین متخصص طراحی و بسته بندی آماده شوند. 

چون متخصصین بسته بندی موقع انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول و طراحی و چاپ بسته بندی تمام شرایطی که از تولید تا فروش محصول وجود دارد را در نظر می‌گیرند؛ و بسته بندی هر محصول صادراتی را با توجه به شرایط حمل و نقل و ارسال آن انتخاب می‌کنند.

نکات بسته بندی میوه و سبزیجات صادراتی

میوه‌ها و سبزیجات از جمله محصولات صادراتی هستند که بسته بندی آن‌ها بسیار مهم است. چون آسیب‌پذیری این محصولات در فرآیند حمل و نقل، تغییرات شرایط جوی و… بیشتر است. همچنین طراحی و چاپ کارتن بسته بندی میوه‌ها و سبزیجات نقش مهمی در فروش آن‌ها دارد؛ و باید تولیدکنندگان محصولاتی مانند انار صادراتی به کیفیت بسته بندی و زیبا و جذاب بودن آن نیز توجه داشته باشند.

از جمله نکات اصلی که باید در طراحی، ساخت و تولید بسته بندی میوه‌های صادراتی تولیدکنندگان به آن توجه داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بازیافت پذیر بودن بسته بندی
  • تنوع بسته بندی‌ها
  • گرافیک و چاپ ویژه
  • ماندگاری و مقاومت بسته بندی
  • ابعاد مناسب بسته بندی صادراتی
  • محافظت از محصول
  • قابل‌شناسایی بودن محصول بسته بندی شده
  • نوع میوه و سبزیجات
  •  نحوه‌ی چیدمان محصول در کارتن بسته بندی
  •  نحوه‌ی انبارش محصول
  •  حمل و نقل و توزیع محصول

کارتن انار صادراتی

انار به عنوان یکی از میوه‌های صادراتی محبوب شناخته می‌شود و تولیدکنندگان این میوه را به کشورهای مختلفی صادر می‌کنند. کارتن انار صادراتی با محصولاتی که در داخل کشور عرضه می‌شود متفاوت است. چون انار صادراتی با جعبه در شلف‌های فروشگاه‌ها ارائه می‌شود؛ و بسته بندی این محصول نقش مهمی در فروش آن دارد.

نکات بسته بندی انار صادراتی

بسته بندی که برای انار صادراتی انتخاب می‌شود باید استحکام مناسبی داشته باشد، چیدمان میوه‌ها به خوبی در آن انجام شود و نمای جذابی از میوه‌ها را به نمایش بگذارد. همچنین طراحی و چاپ کارتن بسته بندی باید گیرا و قابل توجه باشد؛ و توجه مشتریان را به سمت این محصول جلب کند.

از دست ندهید: همه چیز درمورد کارتن دارای چاپ اختصاصی

در این بسته بندی‎ ها باید قوانین و استانداردهایی که برای تولید بسته‌بندی‌های میوه‌های صادراتی در نظر گرفته شده لحاظ شود. همچنین با توجه به اهمیت حیات پاک، لازم است که کارتن انار صادراتی بازیافت پذیر باشد تا صدمات زیست‌محیطی به همراه نداشته باشد.

نکات بسته بندی انار صادراتی

در بسته بندی انار صادراتی وزن محصول و تعداد انارهایی که در کارتن چیده می‌شود مهم است. موقع بسته بندی انارها برای جلوگیری از برخورد آن‌ها به یکدیگر و کنترل آسیب دیدن و خراب شدن انارها، از پوشش‌های پلاستیکی در اطراف هر انار که قرار است داخل کارتن ها چیده شود استفاده می شود. این پوشش‌ها از برخورد انارها به هم و له شدگی و خرابی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

با توجه به دمای محیط، نوع ماشین حمل انارها و…، تولیدکنندگان می‌توانند از کارتن‌های 3 لایه یا کارتن های 5 لایه که چاپ معمولی یا چاپ لوکس و لمینیتی دارند برای بسته بندی انارهای صادراتی استفاده کنند. توجه به این المان‌ها شانس توجه مشتریان به محصول و افزایش فروش انارهای صادراتی را به همراه خواهد داشت.

تفاوت کارتن انار صادراتی و غیر صادراتی

انارهای غیر صادراتی در بسته‌بندی‌های پلاستیکی و با هدف فروش در بازارهای محلی آماده می‌شود. سبدهای پلاستیکی استفاده شده برای این محصولات بازیافت پذیر نیست؛ بنابراین پس از فروش انارها سبدهای پلاستیکی رها شده آن‌ها می‌تواند صدمات زیست‌محیطی به همراه داشته باشد.

همچنین بسته بندی های پلاستیکی زیبایی ظاهری ندارند و یک شکل هستند. این سبدهای پلاستیکی تنها برای حمل محصولات استفاده می‌شوند و قابلیت محافظت از محصول در برابر فشردگی، تغییرات شرایط جوی و… را ندارند. 

به همین دلیل است که صادرکنندگان میوه‌ها و سبزیجات از بسته‌بندی‌های مخصوص صادراتی و استاندارد مانند کارتن کیوی صادراتی برای فروش محصولاتشان در بازارهای جهانی استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

برای سفارش کارتن انار صادراتی لازم است که ابتدا طراحی و چاپ کارتن، 3 لایه یا 5 لایه بودن آن، پوشش‌های خاصی که برای کارتن در نظر گرفته شده مشخص شود. چون همه این موارد در قیمت کارتن انار صادراتی موثر هستند. جهت استعلام قیمت بسته بندی انار صادراتی و دریافت خدمات مشاوره با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول + جواب

چرا باید انار صادراتی در بسته بندی مخصوص قرار بگیرد؟

با توجه به اینکه محصولات صادراتی در کارتن در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند و محصول از مبدأ تا مقصد مسافت زیادی را طی می‌کند، لازم است که میوه‌ها و سبزیجات در بسته بندی مخصوص صادراتی قرار بگیرند و سپس برای ارسال آماده شوند.

سفارش کارتن انار صادراتی به صورت عمده چه مزایایی دارد؟

با سفارش عمده کارتن انار صادراتی می‌توانید محصولاتتان را در بهترین زمان برای فروش در بازارهای جهانی آماده کنید. همچنین قیمتی که برای سفارش بسته بندی عمده می‌پردازید نسبت به سفارش‌های مرحله‌ای مناسب‌تر خواهد بود.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories