تماس با ما

تعرفه چاپ جعبه مقوایی: نحوه کاهش قیمت جعبه مقوایی

عوامل مؤثر در تعیین قیمت جعبه مقوایی
4.5/5 - (4 votes)

بسته بندی های مقوایی برای محافظت از محصولات بسته بندی شده از لحظه تولید تا موقع انبارش، توزیع و استفاده توسط مشتری تولید می‍‌‌شوند. البته، با توجه به اینکه جعبه‌های مقوایی نقش پررنگی در بازاریابی و فروش محصولات دارند، باید ظاهر جعبه‌ها به نحوی طراحی شده باشد که مخاطب را به سمت خودشان جذب کنند.

با وجود اینکه جعبه‌های مقوایی یکی از متداول‌ترین نمونه‌های بسته بندی موجود در بازار هستند، اما بسیاری از تولیدکنندگان هنوز هم با نحوه محاسبه هزینه تولید بسته بندی مقوایی و عوامل مؤثر در تخمین قیمت این بسته‌ها آشنایی کافی ندارند.

در این مطلب، آسان پک مهم‌ترین مواردی که می‌تواند قیمت بسته بندی مقوایی را تحت تاثیر قرار دهد جهت شناخت بیشتر ارائه کرده است. اگر نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر درباره قیمت بسته بندی مقوایی سفارشی داشتید، با تیم آسان پک جهت دریافت مشاوره در ارتباط باشید.

عوامل موثر در هزینه تولید جعبه مقوایی

برای تولید یک بسته بندی مقوایی باید ابتدا نوع محصول مشخص شود. سپس با توجه به نوع محصول انتخابی، فرایند تولید آن، نحوه انبارش و توزیع محصول، قیمت نهایی جعبه مقوایی مشخص خواهد شد. در این بخش موارد مهمی که می‌تواند قیمت بسته بندی مقوایی را تحت تاثیر دهد بررسی کرده‌ایم.

1) نوع مقوای انتخاب شده برای تولید بسته بندی

نوع مقوایی که برای تولید بسته بندی انتخاب می‌شود، اولین عامل مؤثر در تعیین قیمت ساخت جعبه مقوایی است. اگر نیاز به تولید بسته بندی بهداشتی باشد و جعبه مورد نظر برای بسته بندی اقلام دارویی، خوراکی و… استفاده شود، لازم است که از مقوای ایندربرد یا مقواهای مورد تایید وزارت بهداشت برای تولید آن استفاده شود.

مطالب مرتبط: جعبه چسبانی ۶ نقطه چیست؟

از دیگر مقواهایی که برای تولید بسته بندی‌های مقوایی در نظر گرفته می‌شود می‌توان به مقوای پشت طوسی، مقوای پشت سفید و… اشاره کرد. 

هر کدام از این مقواها قیمت مشخصی دارند. به عنوان مثال، جعبه‌ای که در آن‌ها از مقوای ایندربرد استفاده شده باشد، قیمت متفاوتی با جعبه تولید شده با مقوای پشت طوسی خواهد داشت.

نوع مقوای انتخاب شده برای تولید بسته بندی

2) گرماژ مقوای انتخاب شده

با توجه به اینکه جعبه مقوایی چه ابعادی دارد و باید چه کیفیت و استحکامی داشته باشد، گرماژ مقوای انتخاب شده برای آن متفاوت خواهد بود؛ بنابراین گرماژ مقوا نیز به عنوان یکی از موارد موثر در قیمت جعبه مقوایی شناخته می‌شود. اگر گرماژ مقوا بیشتر باشد، استحکام جعبه افزایش پیدا می‌کند و قیمت بسته بندی نیز بیشتر خواهد شد.

3) مراحل آماده‌سازی جعبه مقوایی

جعبه‌های مقوایی با هدف بسته بندی محصولات متنوع تولید می‌شوند. با توجه به نوع محصول و درخواست تولید کننده، امکان دارد که قالب اختصاصی برای ساخت جعبه نیاز باشد و مراحل آماده‌سازی تولید بسته بندی مقوایی طولانی شود. بنابراین، وجود مرحله آماده‌سازی و ساخت قالب و… نیز در تعیین هزینه بسته بندی مقوایی مؤثر هستند.

4) رنگ‌های استفاده شده روی جعبه

بسته بندی‌های مقوایی معمولاً در شلف‌های مراکز فروش عرضه می‌شوند و نقش مهمی در برند سازی و خرید محصولات متنوع توسط مشتریان دارند؛ بنابراین طراحی ظاهر جعبه باید به نحوی باشد که توجه مشتریان به سمت آن جلب شود. 

به طور کلی، ممکن است از یک رنگ تا 7 رنگ برای تولید جعبه مقوایی استفاده شود؛ و با توجه به تعداد رنگ‌های انتخاب شده برای تولید بسته بندی مقوایی، مبلغی که برای قیمت چاپ جعبه در نظر گرفته می‌شود متغیر خواهد بود. چون برای هر رنگ به صورت مجزا هزینه زینک در نظر گرفته می شود که ساخت زینک در افزایش قیمت جعبه تاثیرگذار است. 

در واقع، هر چقدر تعداد رنگ‌های استفاده شده برای جعبه بیشتر باشد، قیمت جعبه مقوایی آماده شده بیشتر خواهد شد.

رنگ‌های استفاده شده روی جعبه

5) پوشش‌های استفاده شده در بسته بندی

برای اینکه جعبه‌های مقوایی زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسند، روی آن‌ها از پوشش هایی مانند برجسته – یووی – هات فویل – سلفون – یووی موضعی و … استفاده می‌شود. 

معمولا تولیدکنندگان تنها یکی از این پوشش‌ها را برای بسته بندی سفارشی انتخاب می‌کنند؛ البته این امکان وجود دارد که تولید کننده برای متمایز شدن محصولاتش چند پوشش را نیز برای بسته بندی یک محصول در نظر بگیرد. 

هر چقدر تعداد پوشش‌های انتخاب شده برای تولید بسته بندی بیشتر باشد، هزینه بسته بندی مقوایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط: چاپ با دستگاه CD هایدلبرگ

6) ابعاد محصول انتخابی

محصولاتی که در بسته بندی‌های مقوایی تعبیه شده و به بازار عرضه می‌شوند ابعاد مختلفی دارند؛ بنابراین بسته بندی باید در ابعاد مناسب با محصول تولید شود، تا تولید کننده بتواند محصولات مد نظرش را در جعبه مناسب قرار داده و برای انبارش یا فروش عرضه کند. 

ابعاد جعبه با توجه به مشخصات ارائه شده توسط مشتری یا نظر تیم مشاوره شرکت تولید چاپ و بسته بندی مشخص خواهد شد. اگر بسته بندی مقوایی بزرگ‌تر باشد، حجم مقوای استفاده شده در آن بیشتر خواهد بود و هزینه چاپ و… نیز ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. بنابراین با افزایش ابعاد جعبه امکان افزایش قیمت بسته بندی وجود دارد.

7) سفارش انبوه بسته بندی مقوایی

با توجه به اینکه تولید کننده چه تعداد جعبه مقوایی را سفارش داده است، هزینه تولید بسته بندی مقوایی متغیر خواهد بود. 

اگر تولید بسته بندی مقوایی در حجم بالا ثبت شود، هزینه تیم تولید و بسته بندی کاهش پیدا می‌کند، مراحل طراحی و آماده‌سازی جعبه یک بار انجام می‌شود و ضایعات کمتری در طول فرایند تولید بسته بندی به وجود خواهد آمد؛ بنابراین سفارش انبوه بسته بندی مقوایی می‌تواند قیمت جعبه مقوایی سفارشی را تحت تاثیر قرار دهد.

8) بازیافت پذیر بودن

ادامه حیات روی کره زمین مشروط به تولید ضایعات زیست محیطی کم است. اگر جعبه‌های مقوایی و بسته بندی‌های تولید شده بازیافت پذیر باشند، این امکان برای موجودات زنده فراهم می‌شود که روی زمین پاک زندگی کنند. 

بازیافت پذیر بودن

 سخن پایانی

هر کدام از بسته بندی‌های مقوایی با هدف خاصی تولید می‌شوند و برای بسته بندی اقلامی که تولید کنندگان مختلف دارند به کار می‌روند. 

با توجه به اینکه هدف از تولید بسته بندی مقوایی چیست و چه ویژگی‌هایی برای آن در نظر گرفته شده، قیمت جعبه مقوایی آماده شده یا قیمت بسته بندی متفاوت خواهد بود. جهت استعلام قیمت جعبه مقوایی با تیم آسان پک، یکی از بهترین کارخانه های کارتن سازی در ایران، در ارتباط باشید.

سؤالات متداول+ جواب

1) آیا رنگ انتخاب شده برای بسته بندی مقوایی در هزینه آن مؤثر است؟

اگر تعداد رنگ‌های استفاده برای تولید بسته بندی بیشتر باشد، مبلغی که به عنوان قیمت بسته بندی مقوایی در نظر گرفته می‌شود بیشتر خواهد شد.

2) آیا همه جعبه‌های مقوایی نیاز به پوشش‌های مخصوص دارند؟

نوع پوشش جعبه مقوایی مانند ورنی – یووی – سلفون و… با توجه به نیاز تولید کننده و مشاوره تیم بسته بندی انتخاب می‌شود.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories