تماس با ما

چاپ لیبل دو لایه کلاسیک: بررسی قیمت و انواع لیبل چندلایه کلاسیک

معرفی انواع لیبل چند لایه کلاسیک
4.4/5 - (7 votes)

به‌طور کلی لیبل‌های کلاسیک جهت نمایش اطلاعات هر محصول و چگونگی روش استفاده از آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند. این نوع از لیبل‌ها به دلیل امکان تخصیص فضای بیشتر جهت درج اطلاعات محصولات، گزینه مناسبی برای محصولاتی مانند مکمل‌های غذایی و دارویی، آرایشی و بهداشتی که اطلاعات ضروری بیشتری دارند هستند.  

لیبل‌ها جهت نمایش اطلاعات و دستورالعمل‌های استفاده از محصولات مختلف به کار می‌روند؛ و هر کدام از محصولات شوینده، آرایشی و… می‌توانند مجهز به یک لیبل چند لایه کلاسیک باشند. روی این لیبل‌ها فضای کافی برای نوشتن نام محصول، برند تولیدکننده آن، نحوه استفاده از محصول، تاریخ اعتبار آن و… وجود دارد؛ بنابراین لیبل‌های چند لایه را می‌توان به عنوان یک راهنمای کامل برای ارائه اطلاعات ضروری محصول به مشتریان در نظر گرفت.

برندهای مختلف علاوه بر اطلاعات هر محصول می‌توانند پیام‌های تبلیغاتی خودشان را نیز روی لیبل‌های چند لایه چاپ کرده و از این طریق آن‌ها را به مشتریانی که دارند منتقل کنند. در واقع لیبل‌های چند لایه پشت چسب‌دار نقش مهمی در انتقال اطلاعات هر محصول و پیام‌های تبلیغاتی برند تولیدکننده آن به مشتریان دارند.

در این مطلب انواع لیبل چند لایه کلاسیک را معرفی کرده‌ایم، تا بهتر بتوانید لیبل‌های مورد نیازتان را برای هر محصول انتخاب کنید.

لیبل دو لایه با دو سطح چاپی

این لیبل‌ها به عنوان ساده‌ترین نوع لیبل‌های چند لایه شناخته می‌شوند. در این لیبل‌های چند لایه دو نو متریال روی هم قرار می‌گیرند؛ و برای راحت‌تر باز شدن لیبل یک گوشه آن را بدون چسب در نظر می‌گیرند.

لیبل دو لایه با دو سطح چاپی به‌طور معمول از سه قسمت تشکیل می‌شود. لایه باز شونده آن فاقد چسب است، قسمت مربوط به درج اطلاعات محصول که امکان چند باز شدن و چسباندن مجدد آن وجود دارد و قسمت نگه‌دارنده که این دو سطح را کنار یکدیگر نگه می‌دارد و مانع از جدا شدن آن‌ها می‌شود.

در این نوع از لیبل‌ها امکان چسباندن لایه باز شونده به لایه زیرین پس از جداسازی آن وجود دارد. این لیبل‌های چند لایه معمولاً برای ظرف‌های دارو که نیاز به درج اطلاعاتی مانند نحوه مصرف محصول نیاز دارند در نظر گرفته می‌شوند.

مجموعه آسان پک با سال ها تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی، در زمینه چاپ دیجیتال لیبل نیز فعالیت دارد که میتوانید جهت استعلام قیمت چاپ انواع لیبل دیجیتال به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

لیبل‌های 2 لایه با 3 سطح چاپی

لیبل‌های دو لایه با 3 سطح چاپی شبیه لیبل‌های دو لایه با دو سطح چاپی هستند. تنها تفاوتی که این لیبل‌های چند لایه با سری قبلی دارند در این است که، امکان چاپ اطلاعات در سطح داخلی لایه رویی لیبل وجود دارد.

برای اینکه اطلاعات چاپ شده در یک سمت لیبل از سمت دیگر آن نمایش داده نشود، لازم است که بین دو سطح چاپ لیبل مات شود.

در بعضی از این لیبل‌ها برای ساده‌تر باز کردن لیبل لایه رویی آن کوتاه‌تر در نظر گرفته شده است. با وجود این طراحی، مخاطب بهتر متوجه چند لایه بودن لیبل می‌شود و به راحتی می‌تواند آن را باز کرده و اطلاعات درج شده زیر آن را مطالعه کند.

2 layer

لیبل دو لایه زبانه‌دار

لیبل دو لایه زبانه‌دار به نحوی طراحی شده‌اند که بیننده را برای جدا کردن لایه رویی لیبل مشتاق‌ می‌کنند. زبانه باز شونده این لیبل چند لایه کلاسیک به دو صورت چسب‌دار و بدون چسب طراحی می‌شود؛ و امکان دسترسی راحت‌تر به این بخش را برای مشتریان فراهم می‌کند.

زبانه این لیبل در برابر رطوبت و … مقاوم است و فرد می‌تواند حتی با دست‌های خیس یا چرب نیز لایه روی لیبل را جدا کرده و به اطلاعاتی که در قسمت زیرین آن درج شده دسترسی پیدا کند.

لیبل‌های دولایه موضعی

لیبل‌های دولایه موضعی فضای کافی جهت نمایش اطلاعات ضروری محصول مانند نحوه مصرف، مواد سازنده، اطلاعات قیمت محصول، بارکد و انتقال الزامات محصول به مشتری را برای تولید کنندگان فراهم می‌کند.

با وجود اینکه لیبل‌های دو لایه موضعی اطلاعات جامعی درباره محصولات مختلف را ارائه می‌کنند، اما طراحی آن‌ها به نحوی انجام می‌شود که زیبایی ظاهری محصول با وجود لیبل حفظ شود.

از دست ندهید: سفارش عمده چاپ لیبل صدفی

برای تولید این نوع از لیبل‌های چند لایه معمولاً از متریال هایی با شفافیت بسیار بالا استفاده می‌شود؛ و تنها در قسمت‌هایی که اطلاعات در دولایه درج شده‌اند از یک ماسک سفید جهت جداسازی اطلاعات درج شده روی لیبل استفاده می‌شود. از جمله لیبل‌های دولایه موضعی می‌توان به لیبل‌های ظروف لاک ناخن اشاره کرد.

لیبل های دولایه موضعی

لیبل تک لایه با دو سطح چاپی

در این نوع لیبل، علاوه بر سطح بیرونی لیبل چند لایه کلاسیک، سطح داخلی یا همان سطح چسبنده لیبل نیز دارای چاپ بوده و اطلاعاتی مانند نحوه مصرف محصول در این قسمت درج می‌شود.

در این لیبل‌ها برای اینکه نوشتار هر سطح لیبل از سمت دیگر نمایش داده نشود، حین چاپ از یک لایه ماسک قوی مابین دو سطح استفاده می‌شود. از این نوع لیبل‌ها بیشتر برای مصارف آرایشی و بهداشتی که در ظروف شفاف قرار دارند مانند شامپو بچه فیروز استفاده می‌شود.

انواع لیبل چندلایه کلاسیک

لیبل تک لایه با دو سطح چاپی و جداشونده

لیبل‌هایی که دارای دو سطح چاپی هستند مانند لیبل‌های تک لایه از دو طرف چاپ شده هستند؛ اما تفاوت این دو لیبل در این است که، در این لیبل چند لایه کلاسیک بخشی از سطح چسب در حین چاپ به‌طور کامل از بین رفته و یا چسب آن قسمت ضعیف می‌شود؛ بنابراین امکان جدا کردن لیبل در آن قسمت از مظروف وجود دارد.

معمولا از این نوع لیبل‌ها برای مظروف‌هایی که دارای قطر کم و تیره‌رنگ هستند مانند خط چشم‌ها استفاده می‌شود.

single layer

لیبل سه لایه با چهار یا پنج سطح چاپی

اگر سه لایه برای درج اطلاعات لیبل کافی نباشد، لازم است که فضای بیشتری برای لیبل در نظر گرفته شود. بهترین روش برای انجام این کار، اضافه کردن یک لایه لیبل به لیبل‌های چند لایه با دو سطح چاپی است.

نحوه تولید این نوع لیبل‌ها شبیه لیبل‌های دولایه در نظر گرفته می‌شود؛ و تنها تفاوت آن‌ها بیشتر بودن تعداد سطوح چاپی این لیبل‌ها است. از موارد مصرف لیبل سه لایه زمانی است که الزام به استفاده از چند زبان مختلف روی یک محصول باشد، یا فضای روی لیبل برای درج اطلاعات محصول کافی نباشد.

مطالب مرتبط: چاپ لیبل پشت چسب دار

لیبل سه لایه با دو سمت بدون چسب

در محیط‌های مرطوب یا چرب که امکان باز کردن لایه‌های لیبل‌های چند لایه و جدا کردن لایه‌های آن‌ها از هم دشوار است، استفاده از محصول با پیچیدگی خاصی برای مصرف کننده همراه خواهد بود.

 جهت دسترسی بهتر به هر لایه در لیبل‌های چند لایه، از یک لبه جدا کننده مجزا استفاده می‌شود، تا مصرف کننده بتواند سریع‌تر و راحت‌تر به لایه مورد نظر دسترسی داشته باشد.

لیبل سه لایه با دو سمت بدون چسب

لیبل سه لایه فهرست دار

از جمله مزایای طراحی و تولید لیبل سه لایه فهرست دار، تاکید روی مراجعه به لایه‌های زیرین یا اشاره به مطالب موجود در لایه‌های زیرین در یک نگاه است.

در شرایطی که مصرف کننده نهایی با این لیبل مواجه می‌شود، در اولین نگاه متوجه اطلاعاتی که در قالب یک فهرست یا لیست روی محصول درج شده می‌شود؛ و  با کمک آن می‌تواند به اطلاعات محصول دسترسی داشته باشد.

سخن پایانی

آسان پک به عنوان تنها شرکت فعال در زمینه تولید لیبل‌های چند لایه در ایران این امکان را برای برندهای مختلف فراهم کرده است که انواع لیبل‌های پشت چسب دار مد نظرشان را برای معرفی محصولاتشان سفارش دهند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع لیبل چندلایه کلاسیک و استعلام قیمت با کارشناسان آسان پک در ارتباط باشید.

همچنین میتوانید  جهت ثبت سفارش عمده چاپ انواع لیبل رول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول + جواب

1) قیمت لیبل چند لایه کلاسیک چقدر است؟

با توجه به نوع لیبل انتخاب شده، ابعاد لیبل و…، قیمت لیبل پشت چسب دار متفاوت است.

2) کدام لیبل را برای معرفی محصولات برندی که داریم سفارش دهیم؟

برای انتخاب لیبل باید به فضای روی هر محصول، کاربرد لیبل و نوع لیبل توجه داشته باشید.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories