تماس با ما

تولید لیبل پشت چسب دار: از صفر تا ۱۰۰

4.6/5 - (5 votes)

برای ارائه اطلاعات درباره محصولات برندهای مختلف از طراحی لیبل‌ها استفاده می‌شود. در واقع این لیبل‌های پشت چسب دار هستند که روی هر محصول می‌چسبند و داده های لازم درباره نام برند، نام محصول، نحوه استفاده از آن و… را به مشتری ارائه میکنند.

به همین دلیل است که برای تولید لیبل‌های متنوع مانند لیبل‌های پشت چسب دار باید از دستگاه‌های چاپ حرفه‌ای استفاده کرد. زیرا لیبل‌هایی که توسط دستگاه‌های امروزی تولید می‌شوند و کیفیت چاپ بسیار بالایی دارند، امکان مطرح شدن برندها در بازار و فروش آن‌ها را افزایش می‌دهند.

همچنین در صورتی که کنترل کیفیت لیبل‌ها به صورت تمام اتوماتیک انجام شود، احتمال اینکه خطایی در تولید انبوه لیبل‌ ها وجود داشته باشد کاهش پیدا می‌کند؛ و تولید کنندگان با آسودگی خاطر می‌توانند محصولات لیبل خورده ی خود را به بازار عرضه کنند. درادامه این مقاله به بررسی نحوه ساخت و طراحی لیبل های پشت چسب دار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی چاپ لیبل پشت چسب دار

طراحی چاپ لیبل‌ پشت چسب دار باید با کیفیت باشد تا بتواند محصول و برند را به خوبی معرفی کند. همچنین کیفیت چاپ لیبل باید بسیار بالا باشد و رنگ‌ها و نقش‌های انتخاب شده برای لیبل به خوبی از هم متمایز شده باشند. برای اینکه بتوانید کیفیت بالای چاپ لیبل‌های پشت چسب دار را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که نمونه چاپ لیبل رول آسان پک را بررسی کنید.

در ادامه مطلب نیز به بررسی مراحل ساخت یک لیبل پشت چسب دار رولی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی چاپ لیبل پشت چسب دار

قسمت‌های تشکیل دهنده یک لیبل پشت چسب‌دار

یک لیبل پشت چسب دار با کیفیت از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. در ادامه به معرفی بخش های مختلف آن می پردازیم.

رویه لیبل پشت چسب‌دار

جهت آشنایی با نحوه ساخت انواع لیبل پشت چسب دار لازم است ابتدا اطلاعاتی درباره انواع رویه لیبل پشت چسب دار کسب کنید. رویه‌های لیبل پشت چسب دار در دو نوع کاغذی و پلیمری عرضه می‌شوند.

رویه‌های کاغذی در دو نوع سفید و کاغذ با پوشش آلومینیومی تولید می‌شوند. رویه پلیمری هم دارای دو نوع فیلم PE (پلی‌اتیلن) و PP (پلی‌پروپیلن) است.

هر کدام از این مدل فیلم‌ها در سه مدل سفید (صدفی)، متالایز و شفاف (ترنسپرنت) عرضه می‌شوند؛ و با توجه به طرح لیبل و همچنین خاصیتی که هر کدام از این فیلم‌ها دارد، یکی از آن‌ها جهت تولید لیبل انتخاب می‌شود.

مطالب مرتبط: چاپ دیجیتال لیبل چیست؟

مدل های مختلف رویه لیبل

رویه‌هایی که برای لیبل‌های پشت چسب دار مختلف استفاده می‌شوند با هم متفاوت هستند. در ادامه انواع رویه لیبل پشت چسب دار را جهت شناخت بیشتر معرفی کرده‌ایم.

رویه سلولزی (کاغذی)

رویه‌های کاغذ حرارتی که زیر مجموعه رویه سلولزی هستند؛ از جمله پرفروش‌ترین رویه‌های لیبل‌های پشت چسب دار محسوب می‌شوند. این رویه‌ها برای تولید برچسب‌هایی مانند بارکدها استفاده می‌شوند.

رویه‌های کاغذی در نمونه‌های مختلفی مانند رویه کاغذ معمولی plan paper، رویه کاغذ نیمه گلاسه semi glossy paper، رویه کاغذ گلاسه glossy عرضه می‌شوند؛ و با توجه به نوع محصول و الزامات سفارش مشتری یکی از این لیبل‌ها برای محصولات مد نظر تولید خواهد شد.

رویه سلولزی

رویه کاغذ حرارتی

این نوع رویه‌ها به حرارت حساس هستند و نیاز به ریبون برای چاپ ندارند. یکی از موارد استفاده از رویه کاغذ حرارتی در ترازوهای فروشگاهی و آزمایشگاهی است.

رویه پلیمری

رویه‌های پلیمری از جمله رویه‌های منعطف و مستحکمی هستند که برای بسته‌بندی اقلامی که نیاز به نگهداری طولانی مدت در محیط‌های مرطوب دارند استفاده می‌شوند. از جمله زیر مجموعه‌های رویه پلیمری می‌توان به رویه PP (پلی‌پروپیلن) و رویه PE (پلی‌اتیلن)اشاره کرد.

مطالب مرتبط: چاپ لیبل رول

رویه PP (پلی‌پروپیلن)

رویه‌های PP (پلی‌پروپیلن) قابلیت چاپ بالایی دارند و قیمت آن‌ها مناسب است. این نوع رویه‌ها برای محصولاتی استفاده می‌شوند که نیاز به وضوح تصویر و نمایش متمایز برند چاپ شده روی محصول را دارند. این رویه‌ها با توجه به نوع بسته‌بندی و سفارش مشتری در نمونه‌های مختلف رویه سفید یا صدفی (white)، رویه شفاف (transparent) و رویه متالایز تولید می‌شوند.

مطالب مرتبط: چاپ لیبل صدفی و انواع آن

رویه PE (پلی‌اتیلن)

این رویه‌های لیبل‌های پشت چسب دار انعطاف‌پذیری بالایی دارند؛ و برای محصولاتی مانند روانکارها، شوینده های شخصی و … که سطح مدور و غیر صاف استفاده می‌شوند. رویه‌های پلی‌اتیلن در نمونه‌های مختلف رویه سفید (white)، رویه شفاف (transparent) و رویه متالایز تولید می‌شوند.

چسب لیبل پشت چسب‌دار

نوع چسبی که در لیبل پشت چسب دار استفاده می‌شود بسیار مهم است؛ زیرا در صورتی که کیفیت چسب استفاده شده پایین باشد، احتمال اینکه لیبل پس از مدتی از روی محصول مورد نظر جدا شود و کیفیت بسته‌بندی صدمه ببیند وجود خواهد داشت.

برای سفارش چاپ لیبل پشت چسب دار باید نوع چسبی که در این محصولات استفاده می‌شود را هم بشناسید. چسب آکرولیک که در لیبل‌های چسب دار استفاده می‌شوند برای محصولاتی مانند شامپو که در فضاهای مرطوب قرار می‌گیرد مناسب است.

چسب هاتملت نیز که در گرما فعال می‌شود؛ برای چاپ لیبل پشت چسب دار محصولاتی مناسب است که موقع حمل و نقل رول آن‌ها از ماشین‌های یخچال دار استفاده می‌شود. چون این نوع چسب‌ها اگر در معرض گرما و حرارت قرار بگیرند فعال شده و از کناره ها پخش می شود.

زیره لیبل پشت چسب دار

قسمت زیره لیبل، لایه سوم لیبل است و برای پوشش دهی قسمت چسب دار لیبل جهت حمل و انتقال لیبل و کنده شدن راحت‌تر رویه از آن استفاده می‌شود. این قسمت کیفیت چسب لیبل را تا زمان چسباندن لیبل روی محصول حفظ می‌کند.

 مدل های مختلف زیره لیبل

همان طور که گفته شد زیره لیبل که اصطلاحا به آن لاینر هم گفته می شود، وظیفه حمل و انتقال لیبل و حفظ کیفیت چسب آن را بر عهده دارد. به همین خاطر است که برای تولید لیبل‌های پشت چسب دار از زیره‌های باکیفیت استفاده می‌شود.

زیره‌های لیبل‌های پشت چسب دار دارای نمونه‌های مختلفی هستند. از جمله زیر‌ه‌های پر مصرف که برای لیبل‌های پشت چسب دار تولید می‌شوند می‌توان به زیره کاغذی paper و زیره pet اشاره کرد. زیره های کاغذی بر اساس رنگ آنها بر دو دسته زرد و سفید تقسیم می شوند.

چسب های لیبل

لیبل‌های پشت چسب دار دارای زیره هستند که با جدا کردن آن لیبل آزاد می‌شود و می‌توانید آن را روی محصولاتی که نیاز به لیبل زدن دارند بچسبانید. این چسب‌ها باید کیفیت مناسبی داشته باشند تا لیبل به خوبی روی محصول مد نظر بچسبد. در ادامه دو نوع چسب پرمصرف که برای تولید لیبل‌های پشت چسب دار استفاده می‌شود را معرفی کرده‌ایم.

1) چسب آکرولیک

این نوع چسب برای محصولاتی در نظر گرفته می‌شود که نیاز به نگهداری در محیط‌های مرطوب دارند. در واقع چسب آکرولیک یکی از نمونه چسب‌های مقاوم در برابر رطوبت است؛ و رطوبت محیطی باعث صدمه وارد شدن به لیبل نمی‌شود. از جمله محصولاتی که لیبل‌های دارای چسب اکرولیک روی آن‌ها چسبانده می‌شوند می‌توان به شامپوهای متنوع اشاره کرد.

2) چسب هاتملت

چسب‌های هاتملت باید در دمای محیط یا در دمای یخچال نگهداری شوند. چون این چسب‌ها در دمای گرم فعال می‌شوند و اگر لیبل‌ها در محیط‌ها خیلی گرم قرار بگیرند، یا اینکه محصول بعد از لیبل خوردن نیاز به حرارت بالای 40 درجه داشته باشد چسب شیره می‌کند و لیبل آسیب می‌بیند.

این نوع چسب‌ها برای محصولاتی مناسب هستند که سطح غیر صافی دارند و باید لیبل سطح چسبندگی بالایی با محصول داشته باشد. برای شیره نکردن لیبل‌های دارای چسب هاتملت لازم است که محصولات لیبل‌دار در یخچال‌های مخصوص و در دمای انجماد تا محل مشتری حمل شوند.

نتیجه‌گیری

بعد از بررسی انواع لیبل‌های پشت چسب دار باید سفارش لیبل رولی را از طریق یکی از شرکت‌های معتبر تولید کننده آن‌ها ثبت کنید.

آسان پک با وجود مجهز بودن این واحد به آخرین تکنولوژی روز اروپا و ارائه کیفیت بسیار بالای چاپ لیبل، این امکان را برای برندها و شرکت‌های تولید کنندگان محصولات مختلف فراهم کرده است که لیبل‌های پشت چسب دار باکیفیت را به طور انبوه سفارش دهند.

جهت استعلام قیمت چاپ لیبل پشت چسب دار و نحوه محاسبه هزینه چاپ دیجیتال انواع لیبل با تیم آسان پک در تماس باشید.

سؤالات متداول + جواب

1) تکنیک چاپ لیبل پشت چسب دار چیست؟

برای چاپ لیبل‌های پشت چسب دار در آسان پک از تکنیک چاپ فلکسو استفاده می‌شود.

2) کدام نمونه از لیبل‌های پشت چسب دار بیشتر استفاده می‌شوند؟

در صنف های مختلف استفاده از لیبل‌های پشت چسب دار پلیمری بسیار رواج دارد.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories