تماس با ما

تولید و چاپ جعبه دستمال کاغذی: بررسی انواع مختلف

معرفی و مقایسه انواع بسته بندی دستمال کاغذی
3.8/5 - (11 votes)

دستمال کاغذی یکی از اقلام پرمصرف و کاربردی در بازار است. این محصول جهت استفاده در محیط‌های مختلف از جمله خانه، ادارات، هتل‌ها، خودرو و … در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.
کیفیت بسته بندی دستمال کاغذی و طرحی که برای چاپ روی آن در نظر گرفته می‌شود تأثیر قابل توجهی در میزان فروش این محصول دارند. خریداران علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت و لطافت دستمال‌ها ممکن است به همخوانی ظاهر جعبه با محیط مورد نظر جهت استفاده نیز می‌پردازند.
در این مطلب انواع بسته بندی و جعبه دستمال کاغذی را معرفی کرده‌ایم و همچنین به بیان نکاتی که باید درباره چاپ جعبه دستمال کاغذی و مزیت‌های جعبه‌های مقوایی نسبت به جعبه‌های سلفونی بدانید پرداخته‌ایم.

معرفی انواع بسته بندی دستمال کاغذی

به طور کلی انواع بسته بندی مورد استفاده جهت عرضه دستمال کاغذی به بازار در دو دسته بسته بندی‌های مقوایی و سلفونی تقسیم می‌شوند. قیمت تمام شده و نوع بازار محصول دو معیار اصلی در انتخاب نوع بسته بندی جعبه دستمال کاغذی در زمان سفارش گذاری است. چون نوع بسته بندی دستمال کاغذی‌هایی که برای استفاده روزمره استفاده می‌شوند با دستمال کاغذی‌های پذیرایی و لوکس متفاوت است.

بسته بندی سلفونی

دستمال کاغذی‌هایی که برای استفاده روزمره عرضه می‌شوند معمولاً به صورت فله‌ای هستند؛ و در بسته‌های سلفونی یا پلاستیکی بسته بندی شده و با حداقل قیمت چاپ و تولید کارتن دستمال کاغذی در بازار عرضه می‌شوند.
در بسته بندی‌های سلفونی علاوه بر مزیت قیمتی در بازار، تعداد محصول در بسته نیز حائز اهمیت است. البته تفاوت قیمت جعبه‌های سلفونی و مقوایی قابل توجه است و کیفیت این جعبه‌ها اهمیت کمتری نسبت به قیمت آن‌ها دارد.

بسته بندی مقوایی

نوع دیگر چاپ جعبه دستمال کاغذی که لوکس‌تر محسوب می‌شود بسته بندی در جعبه‌های مقوایی است. در این جعبه‌ها طرح روی بسته بر اساس قیمت فروش محصول متفاوت است. همچنین، محل فروش محصول با توجه به سلیقه‌ی خریداران نیز روی طراحی جعبه تأثیرگذار خواهد بود.
در تولید کارتن دستمال کاغذی مقوایی، نوع بسته بندی با توجه به شرایط و محل مصرف به عنوان مثال منزل-هتل یا خودرو و همچنین تعداد برگ درون آن تغییر می‌کند.

مطالب مرتبط: چاپ با دستگاه CD هایدلبرگ ۴.۵ ورقی

بسته بندی مقوایی

معرفی انواع جعبه دستمال کاغذی مقوایی

جعبه‌های دستمال کاغذی مقوایی با تعداد برگ متفاوت و سایزهای متفاوت توسط تولید کنندگان مختلف تولید می‌شوند. بعضی از این جعبه‌ها مربعی شکل هستند و برای مکان‌هایی که محدودیت فضا وجود دارد مانند اتومبیل و… استفاده می‌شوند.
در نقطه مقابل دستمال کاغذی‌های پذیرایی با ابعاد بزرگ‌تر و چاپ جعبه دستمال کاغذی متفاوت تولید می‌شوند، تا تعداد دستمال‌های بیشتری در جعبه دستمال کاغذی قرار بگیرد؛ و موقع استفاده محدودیتی برای مصرف کنندگان وجود نداشته باشد.

دستمال کاغذی اتومبیلی

دستمال کاغذی اتومبیلی معمولاً به صورت مربع یا مستطیل‌های کوچک تولید می‌شوند. این دستمال کاغذی‌ها در دو نوع قابل سفارش هستند.
یکی از روش‌های تولید جعبه دستمال کاغذی سفارش آن‌ها توسط شرکت‌های تولید کننده این محصولات است. در این حالت نام برند تولید کننده و اطلاعات محصول روی جعبه دستمال چاپ می‌شود. سپس دستمال کاغذی برای فروش به بازار عرضه می‌شود.
در روش دوم تولید دستمال کاغذی اتومبیلی، برندهای تولید کننده لوازم خودرو یا شرکت‌های سازنده ماشین سفارش تولید این محصول را ثبت می‌کنند. در این شرایط، نام برند سفارش دهنده دستمال، خدمات برند و… به عنوان تبلیغات روی جعبه چاپ می‌شود.

دستمال کاغذی پذیرایی

دستمال کاغذی پذیرایی شامل 150،200،300 برگ است. برای تولید جعبه مقوایی دستمال کاغذی لازم است که ابتدا تعداد برگ‌هایی که در جعبه قرار می‌گیرد مشخص شود؛ سپس سفارش تولید جعبه در اندازه مناسب و با طرح و چاپ دلخواه را ثبت کنید. این دستمال کاغذی‌ها معمولاً برای استفاده در منازل و محیط‌های عمومی مانند ادارات استفاده می‌شوند.

دستمال کاغذی لاکچری یا هتلی

انواع جعبه دستمال کاغذی لاکچری یا هتلی با توجه به کاربردشان در طراحی فضاهای داخلی مانند هتل‌ها نسبت به سایر نمونه‌های دستمال کاغذی دارای طراحی جذاب‌تر و خاص‌تری هستند. برای چاپ این نوع جعبه دستمال کاغذی معمولاً از طرح‌ها و تکنیک‌های خاص چاپی استفاده می‌شود. پیاده‌سازی طرح‌ها و تکنیک‌های خاص چاپ جعبه مقوایی روی جعبه دستمال کاغذی نظیر فویل کوبی و برجسته‌سازی باعث جعبه در جلب توجه افراد شده و به ایجاد حس خوب در آن‌ها کمک کند.
معمولاً رنگ طلایی برای چاپ جعبه دستمال کاغذی‌های خاص مانند دستمال کاغذی‌های هتلی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از جعبه دستمال کاغذی مقوایی نسبت به سلفونی

بسته بندی‌های مقوایی دستمال کاغذی با بسته بندی سلفونی دستمال کاغذی که با عنوان دستمال کاغذی اقتصادی نیز شناخته می‌شوند بسیار متفاوت هستند. در این بخش برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های این محصولات را جهت آشنایی بیشتر ارائه کرده‌ایم. با شناخت این تفاوت‌ها بهتر می‌توانید برای خرید دستمال کاغذی یا سفارش بسته بندی دستمال کاغذی تصمیم‌گیری کنید.

مزایای استفاده از جعبه دستمال کاغذی مقوایی نسبت به سلفونی

قابل بازیافت بودن

جعبه‌های کاغذی قابل بازیافت هستند و برای محیط‌زیست خطرآفرین نیستند، اما جعبه‌های سلفونی در صورتی که در چرخه بازیافت صنعتی قرار نگیرند صدمات زیست‌محیطی در پی خواهند داشت؛ زیرا پلاستیک تجزیه نمی‌شود و هزاران سال در محیط باقی می‌ماند.

چاپ اختصاصی روی جعبه

برای تولید جعبه‌های مقوایی لوکس از فرایندهای تکمیلی چاپ نظیر طلاکوب، نقره‌کوب، یووی موضعی و … استفاده می‌شود؛ در صورتی که در جعبه‌های سلفونی این قابلیت وجود ندارد.

ماندگاری بالای بسته بندی دستمال کاغذی

ماندگاری دستمال‌هایی که در جعبه‌های کاغذی بسته بندی می‌شوند نسبت به جعبه‌های سلفونی بیشتر است. چون برای نگه‌داری دستمال کاغذی‌هایی که در بسته بندی‌های سلفونی قرار دارند، لازم است که جعبه دستمال باز شود و دستمال‌ها در یک جعبه چوبی و… نگه‌داری شوند. در غیر این صورت به خاطر در دسترس بودن تمام دستمال‌ها تعداد زیادی از آن‌ها موقع استفاده صدمه ببینند.

نمایش پیام‌های تبلیغاتی روی جعبه دستمال

در موضوع انواع چاپ بر روی جعبه دستمال کاغذی، یکی از مزیت­ها انتقال پیام تبلیغاتی استفاده از جعبه دستمال کاغذی تبلیغاتی است. در این حالت پیام تبلیغاتی از طریق متن­های نوشته شده روی بسته بندی به مخاطب انتقال داده می‌شود.

سخن پایانی

قیمت چاپ جعبه دستمال کاغذی با توجه به نوع جعبه انتخاب شده، ابعاد جعبه، طرح انتخاب شده برای چاپ، تعداد سفارش‌ها و… مشخص می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان مبلغ ثابتی را برای سفارش این بسته بندی‌ها در نظر گرفت. جهت استعلام قیمت تولید و چاپ جعبه دستمال کاغذی با تیم آسان پک در ارتباط باشید؛ و درباره قیمت تولید انواع جعبه دستمال کاغذی اطلاعات کسب کنید.

سؤالات متداول + جواب

1) آیا امکان چاپ طرح‌های تبلیغاتی روی جعبه‌ها وجود دارد؟

روی جعبه دستمال کاغذی‌های مقوایی فضای کافی برای چاپ طرح‌های تبلیغاتی وجود دارد؛ و برندهای مختلف می‌توانند از ین فضا برای چاپ طرح‌ها و تبلیغات مد نظرشان استفاده کنند.

2) کیفیت دستمال کاغذی سلفونی بیشتر است یا کاغذی؟

هر دو جعبه بنا به جنس دستمال و قیمت فروش محصول می‌تواند از کیفیت متفاوتی برخوردار باشد.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories