تماس با ما

انواع لیبل پشت چسب دار کدامند؟

انواع لیبل پشت چسب دار: کاربرد انواع لیبل
4.3/5 - (3 votes)

برچسب یا لیبل یک گزینه برای شناسایی محصولات مختلف است. انواع لیبل پشت چسب دار متفاوت هستند و این قطعه می‌تواند به صورت کاغذ، پلاستیک و … تهیه شده و به یک محصول یا شی متصل شده باشد، تا بهتر بتوان آن را شناسایی کرد.

روی برچسب‌ها اطلاعات مربوط به محصولات مختلف مانند اطلاعاتی باشد که آن کالا را تعریف یا توصیف می‌کند (عنوان یا نام محصول)، اطلاعات شناسایی محصول (اطلاعات منحصر به فرد برای یک کالا یا دسته‌ای از اقلام خاص یا شماره دسته)، دستورالعمل‌های استفاده یا مراقبت از یک محصول، یا جزئیات مربوط به مالکیت، ایجاد یا ساخت یا مقصد مورد نظر محصول درج شود.

برای شناخت تفاوت بین لیبل رول و لیبل شیت می‌توانید از تیم متخصص آسان پک کمک بگیرید.

لیبل پشت چسبدار چیست؟

لیبل پشت چسب دار در انواع مختلف مانند، لیبل پشت چسب دار پی وی سی، لیبل پشت چسب دار شیشه‌ای و… تولید می‌شود. به طور کلی، این لیبل ها جنس‌های مختلفی دارند و معمولاً از یک تکه کاغذ یا سطح شفاف یا … ساخته می‌شوند و برای چسباندن روی سطوح مختلف تولید شده‌اند. 

واژه چسب که در لیبل پشت چسب دار دیده می‌شود در واقع نشان دهنده یک ماده چسبنده است. در صورتی که خود لیبل (برچسب) به این معنی است که بدون خیس شدن یا نیاز به اضافه کردن چسب (چسباندن چسب به یک سطح از کاغذ) به سطح مورد نظر می‌چسبد.

از دست ندهید: سفارش لیبل صدفی

لیبل های پشت چسبدار می‌توانند به صورت لیبل های رولی یا لیبل های شیت تولید و عرضه شوند. مشتریان با توجه به نیازشان می‌توانند یکی از انواع لیبل پشت چسب دار بر اساس جنس و… سفارش دهند.

انواع لیبل پشت چسبدار

کسانی که قصد دارند برای محصولاتشان لیبل سفارش دهند، باید انواع لیبل پشت چسبدار را بشناسند. به همین دلیل در ادامه انواع لیبل پشت چسب دار را معرفی کرده‌ایم.

بررسی کاربرد انواع لیبل

1) لیبل پشت چسبدار کاغذی

لیبل کاغذی متداول‌ترین و ارزان‌ترین برچسب موجود در بازار است. این لیبل با دو نوع چسب آکرولیک و هاتملت تولید می‌شود. از مزایای این لیبل می‌توان به چاپ پذیری بالا با سیستم‌های چاپی گوناگون مانند چاپ افست، چاپ فلکسو و چاپ دیجیتال نام دارد و مقاومت بالا در محیط‌های خشک اشاره کرد. از معایب لیبل پشت چسبدار کاغذی نیز می‌توان مقاومت کمتر و عدم مقاومت در برابر رطوبت  را در نظر داشت.

لیبل های پشت چسبدار کاغذی را می‌توان با روکش سلفون تا حد زیادی ضد رطوبت کرده؛ و از آن‌ها برای محصولاتی که ممکن است در محیط با تغییرات شرایط جوی حضور داشته باشند نیز استفاده کرد.

2) لیبل پشت چسبدار متالایز

لیبل های پشت چسبدار متالایز به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به فویل‌های آلومینیومی دارند. این نوع لیبل مقاومت بالایی در برابر تغییر دما داشته و ضد خش بودن آن باعث شده که این برچسب در صنعت طرفداران خاص خودش را داشته باشد.

لیبل پشت چسبدار متالایز برخلاف لیبل پشت چسبدار کاغذی در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و خاصیت کشسانی بالای آن مانع از پاره شدن و آسیب دیدن لیبل می‌شود.

مطالب مرتبط: چاپ لیبل دیجیتال باکیفیت

3) لیبل پشت چسبدار ترنسپرنت (شیشه‌ای یا شفاف)

لیبل پشت چسبدار ترنسپرنت شفاف و بی‌رنگ است و هر دو طرف لیبل را می‌توانید مشاهده کنید. این لیبل ها ماندگاری و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به لیبل های پشت چسبدار کاغذی دارند. لیبل پشت چسبدار ترنسپرنت یا شیشه‌ای یا شفاف نیز مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و در برابر پارگی نیز مقاوم است.

4) لیبل پی وی سی یا پلی وینیل کلراید

لیبل پی وی سی به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت بسیار پرطرفدار است. این برچسب‌ها نسبت به لیبل کاغذی در برابر کشش بادوام‌تر بوده و ضد آب هستند. انعطاف‌پذیری و طول عمر بالایی و مقاومت در برابر ساییدگی از دیگر ویژگی‌های این لیبل ها محسوب می‌شوند.

قیمت لیبل پشت چسب دار

قیمت چاپ و تولید لیبل پشت چسب دار یا چاپ لیبل به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین موارد موثر در تخمین هزینه لیبل می توان به به جنس لیبل، ابعاد لیبل و تیراژ لیبل اشاره کرد. جهت استعلام قیمت لیبل پشت چسب دار با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

قیمت لیبل پشت چسب دار

سخن پایانی

لیبل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ کسانی که می‌خواهند برای بسته‌بندی محصولاتشان گزینه مناسبی را انتخاب کنند به دنبال جواب این سوال هستند. لیبل ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز مشتریان در نمونه‌های مختلف مانند لیبل پشت چسب دار تولید می‌شوند. 

در این مطلب آسان پک انواع لیبل پشت چسب دار را جهت شناخت بیشتر معرفی کرده است. در صورتی که درباره چاپ و سفارش لیبل نیاز به راهنمایی دارید با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول+ جواب

1) آیا لیبل پشت چسبدار کاغذی برای شامپو  و … مناسب است؟

با توجه به اینکه لیبل های کاغذی در برابر رطوبت و… مقاومت کمی دارند، توصیه می‌شود که از نمونه‌های دیگر لیبل پشت چسب دار برای این محصولات استفاده کنید.

2) قیمت لیبل پشت چسب دار متالایز چقدر است؟

جهت استعلام قیمت انواع لیبل پشت چسب دار با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories