تماس با ما

قیمت کارتن + فرمول محاسبه هزینه تولید کارتن بسته بندی

نحوه محاسبه قیمت کارتن
4.1/5 - (7 votes)

قیمت کارتن یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری شرکت‌ها در سفارش کارتن‌های بسته بندی متنوع برای محصولاتشان می‌باشد. تنوع محصولاتی که توسط برندهای کوچک و بزرگ تولید و به بازار عرضه می‌شوند معمولاً زیاد است؛ در نتیجه مبلغی که برای تهیه کارتن‌های بسته بندی این شرکت‌ها باید در نظر گرفته شود نیز موضوع قابل توجهی خواهد بود.

مخصوصاً زمانی که برندها قصد دارند کارتن را برای بسته بندی محصولات صادراتی سفارش دهند، یا هدفشان از سفارش کارتن عرضه محصولات به شهرهای مختلف و حمل کارتن‌ها در ماشین‌های حمل و نقل است؛ موضوع سفارش کارتن‌های سه لایه یا پنج لایه باکیفیت و یا کارتن‌های ضد آب مطرح می‌شود و برندها باید مبلغ بیشتری را نسبت به کارتن‌های معمولی برای سفارش این کارتن‌های بسته بندی در نظر بگیرند.

در ادامه به ارائه نکاتی در رابطه با نحوه محاسبه قیمت انواع کارتن بسته بندی پرداخته ایم.

نحوه محاسبه قیمت کارتن بسته بندی

کارتن‌های بسته بندی با توجه به سفارش برندها با ساختارها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند؛ و هر کدام از آن‌ها دارای جنس ورق مخصوصی هستند؛ بنابراین برای تمام کارتن‌های بسته بندی نمی‌توان یک مبلغ مشخص را در نظر گرفت. برای محاسبه آنلاین قیمت کارتن و قیمت انواع جعبه مقوایی باید عواملی که در ادامه ذکر شده است را نیز در نظر داشته باشید.

جهت محاسبه قیمت کارتن باید در قدم اول ابعاد شیت یا ورق کارتن را مشخص کنید. طول ورق کارتن را می‌توانید به صورت زیر حساب کنید:

طول شیت کارتن= طول * ۲ + عرض *۲+ ۴

عرض ورق کارتن به صورت زیر محاسبه می‌شود:

عرض شیت کارتن=عرض کارتن + ارتفاع کارتن

در نهایت قیمت ورق خام کارتن به صورت زیر محاسبه می‌شود:

قیمت ورق کارتن =طول شیت کارتن * عرض شیت کارتن * قیمت مترمربع ورق خام کارتن

مبلغی که با این روش به دست می‌آید قیمت ورق خام کارتن بدون هزینه تبدیل آن، هزینه چاپ و… خواهد بود.

عوامل موثر در هزینه تولید کارتن بسته بندی

در ادامه سایر عواملی که در تعیین مبلغ نهایی کارتن تاثیرگذار هستند را بررسی کرده‌ایم.

جنس ورق کارتن 

جهت تامین استحکام مورد نیاز کارتن ها و عدم وارد شدن صدمه به محصولات موقع جابجایی معمولاً از چند لایه کاغذ برای ساخت ورق آن استفاده می‌شود. از جمله کاغذهای مورد استفاده در این لایه ها می‌توان به کاغذ فلوتینگ یا کنگره‌ای که ورق نسبتاً سختی است و با وجود ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻣﻮجدار ﺷﺪن ﺑﺎﻻ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﮐﺎﻏﺬ ﭘﺎﯾﻪ در ﻻﯾﻪ ﻣﯿﺎﻧﯽ کارتن‌ها استفاده می‌شود اشاره کرد. از دیگر کاغذهای قابل استفاده در تولید کارتن می‌توان کاغذ کرافت، کاغذ بازیافتی، کاغذ شبه کرافت ( تست لاینر) و کاغذ لوکس در گرماژهای مختلف را نام برد.

هر کدام از این ورق‌ها سختی متفاوتی دارند و برای تولید نوع خاصی از کارتن‌ها استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه چه نوع ورقی برای تولید کارتن استفاده شده نیز قیمت آن متغیر خواهد بود.

با توجه به اینکه کارتن سه لایه یا پنج لایه است و جنس ورق، گرماژ کاغذها و نوع فلوت به کار رفته در کارتن چه نوعی است؛ قیمت کارتن محاسبه می‌شود؛ بنابراین جنس و ساختار ورق کارتن هم در قیمت‌گذاری آن مؤثر است.

مطالب مرتبط: چاپ کارتن لمینت

طرح چاپ و تعداد رنگ چاپ کارتن

نوع چاپی که روی کارتن‌های مختلف استفاده می‌شود و همچنین تعداد رنگ مورد استفاده برای چاپ نام برند، لوگو و… روی کارتن نیز در تعیین قیمت کارتن‌های بسته بندی تاثیرگذار می باشند. 

قیمت چاپ کارتن بسته بندی با توجه به تعداد رنگ و حجم رنگ چاپ روی کارتن مشخص می‌شود. چاپ فلکسو یکی از بهترین تکنیک‌های چاپ برای انواع کارتن‌ است. با کمک این تکنیک طرح مورد نظر مشتری با کیفیت بسیار بالا روی کارتن‌ها چاپ می‌شود.

با توجه به اینکه سطح چاپ در فرایند چاپ کارتن های بسته بندی صیقلی و صاف نمی باشد در نتیجه کیفیت چاپ خروجی نسبت به چاپ افست و کارتن های لمینیت پایین‌تر می‌باشد. اگر کیفیت چاپ و قیمت نهایی کارتن هر دو برایتان اهمیت دارد، چاپ لوکس آسان پک می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این چاپ توسط ماشین‌های چاپ فلکسو و روی کاغذهای لایپالوکس انجام می‌شود و هزینه و زمان تولید کارتن‌های باکیفیت را برای مشتریان کاهش می‌دهد.

چاپ لوکس آسان پک برای برندهایی مناسب است که کیفیت چاپ بالا مثل کارتن های لمینیت نیاز دارند؛ اما به دلیل هزینه های بالای آن و همچنین زمان تولید طولانی امکان استفاده از آن را ندارند در نتیجه می توانند از این نوع چاپ که کیفیت آن نزدیک به چاپ افست است استفاده کنند.

 تیراژ کارتن

تعداد کارتن‌های مورد نیاز در هر نوبت سفارش گذاری نیز نقش مهمی در محاسبه قیمت نهایی آن‌ها دارد. در اغلب شرکت‌های تولید کننده کارتن برندهایی که سفارش عمده کارتن را ثبت می‌کنند هزینه کمتری نسبت به برندهایی که با محدودیت سفارش کارتن مواجه هستند پرداخت می‌کنند. بنابراین تیراژ کارتن را هم می‌توان به عنوان یک عامل مهم برای محاسبه قیمت نهایی آن در نظر گرفت.

تیراژ کارتن

سخن پایانی

آسان پک مجهز به مدرن ترین ماشین آلات چاپ و تبدیل کارتن در خاورمیانه و یکی از بهترین کارخانه های کارتن سازی در تهران می باشد که با ظرفیت تولید بالای خود می‌تواند سفارش انبوه مشتریانش را در کمترین زمان برای آن‌ها تولید کند. جهت استعلام قیمت کارتن و ثبت سفارش تولید کارتن و تولید انواع بسته بندی مقوایی به صورت انبوه با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول + جواب

1) آیا تعداد لایه‌های کارتن در محاسبه قیمت کارتن بسته بندی مؤثر است؟

تعداد لایه‌های کارتن برای یک سایز واحد و با جنس ورق یکسان در قیمت نهایی آن موثر می باشد. به عنوان مثال کارتن پنج لایه نسبت به کارتن سه لایه ی هم اندازه و هم جنس خود قیمت بیشتری دارد و استحکام آن نیز بهتر است.

2) تعداد سفارش کارتن بسته بندی چه تاثیری در قیمت آن دارد؟

هر چقدر تعداد کارتن‌هایی که در یک نوبت سفارش گذاری سفارش می‌دهید بیشتر باشد و درخواست تیراژ کارتن بالاتری را ثبت کنید؛ قیمت کارتنی که برایتان محاسبه می‌شود به صرفه‌تر خواهد بود.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories