تماس با ما

همه چیز درمورد جعبه چسبانی ۶ نقطه و نحوه کار آن

جعبه چسبانی شش نقطه چیست
5/5 - (1 vote)

بسته‌بندی‌ها انواع مختلفی دارند و کاربرد و مزیت‌های هر کدام از آن‌ها با سایر نمونه‌ها متفاوت است. جعبه چسبانی 6 نقطه یکی از بسته‌بندی‌هایی است که در نمونه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. در این مطلب آسان پک، انواع جعبه چسبانی شش نقطه را به همراه مزایای آن‌ها جهت شناخت بیشتر معرفی کرده‌ است.

جعبه چسبانی 6 نقطه چیست؟

جعبه چسبانی 6 نقطه برای بسته‌بندی‌هایی استفاده می‌شود که باید از 6 نقطه چسب زده شوند. این جعبه‌ها سهم قابل توجهی در خط تولید بسته‌بندی دارند و در ابعاد متفاوتی قابل تولید هستند.

با وجود چسب‌های در نظر گرفته شده برای این بسته‌بندی‌ها، مونتاژ جعبه‌های چسبانی بسیار ساده خواهد بود. همچنین، این جعبه‌ها پس از تولید به صورت «تا شده» تحویل داده می‌شوند؛ بنابراین فضای کمی را موقع انبارش اشغال می‌کنند.

این نوع جعبه‌ها بیشتر مواقع در صنایع غذایی برای بسته بندی مواد غذایی یا اقلامی مانند بیسکویت و شکلات انتخاب شده، یا  به عنوان جعبه‌های لوکس و شیک استفاده می‌شوند.

اهمیت چاپ جعبه چسبانی شش نقطه‌

جعبه‌های مقوایی ابعاد و ساختار متفاوت و متنوعی دارند؛ و  ابعاد و ساختار این جعبه‌ها با توجه به درخواست کارفرما،  نوع محصول و نیاز بازار و مصرف‌کنندگان مشخص می‌شود.

پس از این نیازسنجی‌ها، جعبه اولیه تولید شده و بعد از تولید و چاپ جعبه‌های مقوایی، عمل جعبه چسبانی انجام می‌شود. در نهایت جعبه آماده شده برای بسته‌بندی اقلام مختلف آماده خواهد شد.

این جعبه‌ها ظاهری یک دست و زیبا دارند و قابلیت چاپ پذیری آن‌ها می‌تواند امکان چاپ طرح و شعار برند و… را برای معرفی محصول و افزایش سهم فروش آن فراهم کند؛ بنابراین برای کاهش هزینه تبلیغات، تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خاص خودشان را درون این جعبه‌ها تعبیه کرده و با طراحی‌های جذاب و مشتری‌پسند به بازار عرضه کنند.

انواع جعبه چسبانی

جعبه‌ها انواع مختلفی دارند. و جعبه چسبانی نیز با توجه به نوع و ساختار جعبه ها متفاوت خواهد بود. در ادامه مدل‌ها و انواع جعبه چسبانی را جهت شناخت بیشتر معرفی کرده‌ایم.

1) جعبه چسبانی ساده

جعبه چسبانی ساده یکی از متداول‌ترین نمونه‌های جعبه چسبانی است. این جعبه از ضلع کناری تا می‌شود و لب چسب به زیر ضلع کناری می‌چسبد. این مدل جزء سریع‌ترین مدل‌های جعبه چسبانی برای بسته‌بندی شناخته می‌شوند.

2) جعبه چسبانی لاک باتم

در این نوع جعبه چسبانی، کف جعبه به صورت دستی باز و بسته می‌شود. جعبه‌های لاک باتم، برای خط تولیدهایی که سرعت بالایی دارند مناسب هستند. استحکام این کارتن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است.

3) جعبه چسبانی نقطه ای یا چند نقطه

در جعبه چسبانی نقطه ای یا چند نقطه جعبه هایی که لازم است برایشان از چند نقطه چسب در نظر گرفته شود عملیات چسب زنی صورت می گیرد:

3-1) جعبه چسبانی 4 نقطه

در جعبه چسبانی 4 نقطه چسب در 4 نقطه ی مشخص قرار می گیرد. 4 نقطه چسب به طور معمول در گوشه های جعبه اعمال می شوند جهت اطمینان از اینکه جعبه در طول جا به جایی و حمل و نقل محکم و پایدار خواهد بود.

3-2) جعبه چسبانی 6 نقطه

همانطور که از نامش مشخص است جعبه چسبانی 6 نقطه برای جعبه هایی استفاده می شود که باید از 6 نقطه چسب زده شوند که سم قابل توجهی در خط تولید بسته بندی دارند و در عرض و ارتفاع های متفاوتی قابل تولید هستند.

کار با جعبه های مقوایی که دارای 6  نقطه چسب هستند بسیار آسان است، از محل تولید به صورت تا شده تحویل داده می شوند و به لطف این ویژگی فضای کمی را اشغال می کنند، علاوه بر این مونتاژ آنها بسیار سریع و آسان است.

این نوع جعبه ها در بیشتر مواقع در صنایع غذایی و به طور خاص در جعبه های لوکس و شیک کار برد دارند و یا جعبه هایی مثل جعبه بیسکویت و شکلات.

جعبه چسبانی نقطه ای یا چند نقطه

مزایای جعبه چسبانی 6 نقطه

از جمله مزیت‌های جعبه چسبانی چند نقطه یا 6 نقطه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استحکام بالا
  • دوام بالا
  • کیفیت مناسب
  • قابلیت انطباق

هزینه‌ی جعبه چسبانی 6 نقطه

هزینه جعبه‌ چسبانی متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه سفارش انبوه جعبه‌ و آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها با مشاورین متخصص آسان پک در ارتباط باشید.

سخن پایانی

جعبه‌ها یکی از بهترین بسته‌بندی‌های برای کسانی هستند که سفارش انبوه دارند و می‌خواهند محصولات خودشان را در کمترین زمان به دست مشتریانشان برسانند.

جعبه‌ها به صورت تاشو به مشتری تحویل داده می‌شوند و برای بسته‌بندی اقلام مختلف نیازی به منگنه و… نخواهید داشت؛ بنابراین حتی فروشگاه‌های اینترنتی و… نیز که نیاز به جعبه‌های کاربردی و زیبا برای اقلام مختلف خودشان دارند نیز می‌توانند از این بسته‌بندی‌ها استفاده کنند.

سوالات متداول+ جواب

1) قیمت جعبه چقدر است؟

با توجه به نیازمندی‌های مشتری و تعداد سفارش‌های ثبت‌شده برای تولید بسته‌بندی، مبلغی که برای تولید این جعبه‌ها در نظر گرفته می‌شود متغیر خواهد بود.

2) آیا جعبه‌ها بسته بندی های محکمی هستند؟

به دلیل ساختار خاصی که برای جعبه‌ها در نظر گرفته می‌شود، این جعبه‌ها استحکام و دوام بالایی برای بسته‌بندی اقلام مختلف دارند.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories