تماس با ما

کارتن لمینتی: مزایا + قیمت کارتن لمینتی

تاثیر استفاده از کارتن لمینت در برندینگ و افزایش فروش
4/5 - (6 votes)

بازاریابی و فروش یک هنر است و تولیدکنندگان محصولات مختلفی مانند مواد غذایی، لوازم خانگی، اسباب‌بازی و… این موضوع را به خوبی درک می‌کنند؛ زیرا از لحظه‌ای که محصول تولید و بسته بندی می‌شود، تا لحظه‌ای که محصول در شلف فروشگاه به فروش می‌رسد فقط چند ثانیه فرصت دارند؛ و اگر این فرصت را از دست بدهند، بازار فروش آن محصول را به رقبای خودشان واگذار کرده‌اند.

یکی از عوامل مهمی که در تصاحب شلف فروشگاه‌ها و فروش عمده محصولات خاص مانند لوازم خانگی، لوازم یدکی و… مؤثر است، نوع بسته بندی و چاپ در نظر گرفته شده برای محصول خواهد بود. چون بسته بندی و چاپ هر محصولی اولین نمای بیرونی آن است که مشتری می‌بیند و با توجه به ظاهر محصول مورد نظر برای خرید آن تصمیم‌گیری می‌کند.

اما چاپ کردن طرح‌های مختلف روی کارتن‌های محصولاتی مانند تلویزیون، خرماهای صادراتی، لوازم یدکی خودرو و… به دلیل محدودیتهای تولیدی دستگاه‌های چاپ به راحتی انجام نمی‌شود. چون طرحی که روی کارتن چاپ می‌شود کیفیت چاپ افست را ندارد؛ و وقتی مشتری از نزدیک محصول را تماشا می‌کند متوجه این موضوع می‌شود.

در این مواقع کارتن‌های لمینتی هستند که برای بسته بندی محصولات مختلف پیشنهاد می‌شوند؛ و تولیدکنندگان می‌توانند با کمک این بسته‌بندی‌ها محصولات خودشان را در بازار و انظار عمومی به خوبی به نمایش بگذارند.

کارتن لمینتی چیست؟

اگر محصولی به علت وزن بالا نیاز به بسته بندی با استحکام کارتن را داشته باشد و نیاز به محافظت در برابر ضربه داشته باشد؛ و در عین حال چاپ روی آن زیبایی و جذابیت کارتن‌ها و بسته بندی مقوایی را داشته باشد، کارتن‌های لمینتی گزینه مناسبی برای آن‌ها خواهد بود.

کارتن‌های لمینتی به صورت سه لایه، پنج لایه و… تولید می‌شوند. لایه رویه کارتن شامل یک پوستر چاپ شده با بالاترین کیفیت روی مقوای با گرماژ پایین خواهد بود. روی این پوستر طرح با کیفیت 4 رنگ، 5 رنگ، 6 رنگ و… چاپ خواهد شد؛ و حتی می‌توان از متالایز یا سلفون نیز برای زیباتر شدن کارتن و جلب‌توجه مشتریان استفاده کرد.

نحوه محاسبه قیمت کارتن لمینتی

برای مشخص کردن قیمت کارتن لمینتی  نباید فقط یک یا چند عامل مانند  ابعاد، اندازه یا ضخامت یا استحکام کارتن را در نظر داشته باشید. چون برای تولید این بسته بندی یک پروسه یا فرایند در نظر گرفته شده و کارتن پس از ارزیابی‌های اولیه و تأیید نمونه توسط واحد طراحی و تولید برای تیراژ انبوه ارسال خواهد شد.

در پروسه تولید کارتن مواردی مانند تعداد سفارش ثبت شده توسط مشتری، قیمت کاغذ انتخاب شده، گرماژ کاغذ، کیفیت کاغذ استفاده شده، تعداد لایه‌های در نظر گرفته شده برای تولید کارتن و نحوه حمل کارتن به صورت فله‌ای یا روی پالت در مسافت‌های مختلف مشخص خواهد شد. سپس قیمت نهایی کارتن لمینتی برای مشتری محاسبه می‌شود.

هزینه سفارش انبوه کارتن لمینتی

اگر مشتری سفارش گذاری را در چند مرحله انجام دهد، به دلیل تکرار فرایند تولید و بارگیری و حمل نقل قیمت کارتن برای سفارش دهنده گران‌تر تمام می‌شود.

اما در صورتی که مشتری همین کارتن را به صورت انبوه و در تیراژ بالا سفارش‌گذاری و دریافت کند، هزینه تولید کارتن لمینتی برای او بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. 

بنابراین مشتریان با سفارش‌گذاری انبوه کارتن می‌توانند در هزینه تولید بسته بندی‌هایشان صرفه جویی کنند.

مزیت‌های کارتن‌های لمینتی

کارتن لمینتی مقوایی مزیت‌های زیادی برای تولیدکنندگان محصولات با وزن های متفاوت که برای فروش عرضه می کنند دارند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت‌های این کارتن‌ها جهت شناخت بیشتر توسط آسان پک ارائه شده است.

مزیت‌های کارتن‌های لمینتی

کارتن‌های لوکس با کیفیت جهت برندسازی و تبلیغات

کارتن‌های معمولی برای بسته بندی و حمل محصولاتی مانند لباسشویی، یخچال و… استفاده می‌شوند؛ و این محصولات معمولا با کارتن هایشان در شلف عرضه نمی‌شوند.

اما کارتن‌های لمینتی با هدف برندسازی، افزایش فروش و عرضه محصول با بسته بندی لوکس تولید می شوند. بنابراین، برندها می‌توانند کیفیت محصولات و برند خود را با طراحی خاص و چاپ آن روی کارتن ها در ذهن مشتریان ماندگار کنند، تا در ذهن مشتریانشان ماندگار شوند.

البته این چاپ لوکس و خاص کارتن‌های لمینتی روی قیمت این محصولات تاثیرگذار است؛ و قیمت کارتن لمینتی نسبت به کارتن‌های معمولی گران‌تر تمام می‌شود.

از دیگر کارتن های لوکس میتوان به کارتن میوه های صادراتی اشاره کرد که میتوانید جهت استعلام قیمت کارتن میوه های صادراتی به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

ظاهر جذاب و اختصاص سهم بیشتری از شلف فروشگاه‌ها

استفاده از طراحی و چاپ با کیفیت روی کارتن لمینتی باعث می‌شود که مشتری در نگاه اول به سمت آن محصول جذب شود و به سراغ برندهای رقبا که محصول مشابهی را برای فروش عرضه کرده‌اند نرود؛ زیرا تحقیقات نشان داده که مشتریان بیشتر از اینکه مطالب و نوشته‌های روی کارتن‌های مقوایی یا کارتنی را مطالعه کنند، جذب رنگ‌ها و طرح‌های گرافیکی چاپ شده روی آن‌ها می‌شوند.

مطالب مرتبط: سفارش انواع کارتن و جعبه بسته بندی مواد غذایی

با سفارش تولید کارتن لمینتی می‌توانید کارتن‌های با ظاهر جذاب و خیره کننده که سهم بیشتری از شلف فروشگاه را تصاحب می‌کنند و فروش بهتری دارند در اختیار داشته باشید.

بادوام و محکم بودن کارتن‌های لمینتی

چاپ کارتن لمینتی صرفاً برای زیبایی ظاهری و بصری آن نیست! بلکه برندهای سفارش دهنده این کارتن‌ها به اهمیت و استحکام آن‌ها نیز اهمیت زیادی می‌دهند؛ و باید کارتن لمینتی کیفیت لازم را برای حمل کالاهای سنگین و محافظت از آن‌ها در طول حمل بار و عرضه در فروشگاه داشته باشد.

با توجه به اینکه از مقوا و فلوت در کارتن‌های سه لایه و پنج لایه لمینتی استفاده می‌شود؛ این محصولات به اندازه کارتن‌های معمولی محکم و بادوام هستند. این موضوع در فروش کارتن‌های لمینتی نیز تأثیر قابل توجهی دارد و تولیدکنندگانی که زیبایی کارتن و استحکام آن برایشان مهم است ترجیح می‌دهند به جای کارتن‌های معمولی از این بسته‌بندی‌ها استفاده کنند.

بادوام و محکم بودن کارتن‌های لمینتی

بازیافت پذیر بودن کارتن لمینتی

تولید عمده کارتن لمینتی باعث طرح این سوال می‌شود که آیا این بسته‌بندی‌ها قابل بازیافت هستند یا خیر؟ چون غیر قابل بازیافت بودن هر بسته بندی می‌تواند صدمات زیست‌محیطی را به همراه داشته باشد؛ و زندگی انسان‌ها و سایر موجودات ساکن روی کره زمین را تحت تاثیر قرار دهد.

به طور معمول این کارتن‌ها از ورق‌های کارتنی و مقوایی ساخته می‌شوند و سلولزی هستند و قابلیت بازیافت را دارند. در واقع پس از اتمام استفاده از کارتن‌های لمینتی، این محصولات به چرخه بازیافت منتقل می‌شوند و به شکل اقلام دیگری مانند کارتن‌های کوچک‌تر، کارتن و… به چرخه استفاده برمی‌گردند؛ بنابراین این بسته‌بندی‌ها را می‌توان جزء گروه دوستداران محیط‌زیست و سبز در نظر گرفت.

قیمت مناسب نسبت به هزینه‌های سنگین تبلیغاتی

شرکت‌ها برای نمایش دادن برندشان در مکان‌های عمومی باید هزینه‌های سرسام‌آوری را برای تبلیغات محیطی و بیلبوردهای ثابت یا متحرک در نظر بگیرند. در صورتی که با سفارش کارتن‌های لمینتی این هزینه تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. چون کلیه مراحل سفارش و عرضه کارتن توسط تولید کننده انجام می‌شود؛ و شلف های فروشگاه یا فضای خالی فروشگاه برای نمایش مداوم این محصولات در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرند.

امکان تولید کارتن در ابعاد سفارشی

هر نوع محصولی که را برای عرضه در فروشگاه‌های مختلف در نظر گرفته‌اید و نیاز به کارتن‌های مقاوم و در عین حال زیبا برای بسته بندی آن‌ها دارید را می‌توانید در کارتن‌های لمینتی عرضه کنید. این کارتن در ابعاد سفارشی و با توجه به نیاز مشتریان تولید می‌شوند و محدودیتی در انتخاب سایز کارتن و طرح و رنگ و پوشش روی آن برای سفارش دهنده وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

محصولات سنگین و نیمه سنگین مانند خرماهای صادراتی، لوازم یدکی خودرو، تلویزیون و… که در یک کارتن بزرگ در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند باید جذابیت بصری داشته باشند؛ و ذهن خریدار را به سمت خودشان جلب کنند، تا عرضه محصول منجر به خرید آن توسط مشتری نهایی شود. 

کارتن‌های لمینتی بهترین گزینه برای بسته بندی این محصولات و فروش آن‌ها در فروشگاه‌ها هستند. جهت سفارش انواع کارتن لمینتی با تیم آسان پک، یکی از بهترین کارخانه های کارتن سازی در ایران، در ارتباط باشید.

سؤالات متداول + جواب

1) کارتن لمینتی چیست و چه کاربردی دارد؟

کارتن‌های لمینتی، کارتن‌های باکیفیت و مستحکمی هستند که امکان چاپ طرح‌های جذاب و استفاده از سلفون و… روی آن‌ها وجود دارد. این کارتن‌ها برای بسته بندی اقلام نسبتاً سنگین و عرضه آن‌ها در فروشگاه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

2) قیمت کارتن لمینتی چقدر است؟

قیمت کارتن لمینتی با توجه به سفارش مشتری مشخص می‌شود. جهت استعلام قیمت کارتن‌های لمینتی با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories