تماس با ما

قیمت بسته بندی چای: چطور هزینه تولید بسته بندی چای را کاهش دهیم؟

5/5 - (2 votes)

چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب در جهان است و به صورت فله‌ای یا تی‌بگ در بسته‌بندی‌های متنوع به فروش می‌رسد. چای‌ بسته‌ای که به عنوان چای گرمی نیز شناخته می‌شود، معمولاً در بسته‌بندی‌های بزرگ‌تر از 100 گرم به بازار عرضه می‌شوند. برای مصرف این چای لازم است که مصرف کننده بسته اصلی را باز کرده و از چای خشک درون جعبه برای دم کردن چای استفاده کند.

اگر مصرف کننده زمان کافی یا تجهیزات مناسب برای دم کردن چای فله‌ای نداشته باشد، این امکان برای او در نظر گرفته شده که از چای تی‌بگ که به صورت بسته‌بندی‌های 20، 25 یا 50 عددی عرضه می‌شود استفاده کند.

با توجه به ساختار بسته‌بندی، مقوای استفاده شده برای ساخت جعبه، رنگ‌های استفاده شده در چاپ جعبه چای و… قیمت سفارش بسته‌بندی چای پاکتی یا تی‌بگ متفاوت خواهد بود.

ساختار بسته‌بندی چای

طراحی ساختار بسته‌بندی چای با توجه به نوع محصولی که درون جعبه قرار می‌گیرد مشخص می‌شود. اگر چای به صورت فله‌ای باشد، بسته‌بندی با هدف بسته‌بندی چای 450 تا 500 گرمی طراحی و تولید شده و در اختیار تولید کننده و توزیع کننده چای قرار می‌گیرد. 

با توجه به افزایش قیمت محصول و نیاز بازار، گاهی مواقع ممکن است این جعبه‌ها به صورت 100 تا 250 گرمی نیز عرضه شوند، تا تولیدکنندگان بتوانند چای را در چند بسته‌بندی متنوع به بازار ارائه کنند.

اما در صورتی که چای تی‌بگ باشد یا اینکه جعبه برای فروش دمنوش و قهوه طراحی شده باشد، بسته‌بندی متناسب با ساختار آن محصولات طراحی می‌شوند. در این بسته‌بندی‌ها علاوه بر تعداد محصولاتی که در جعبه قرار می‌گیرند، فرآیند مارکتینگ و فروش محصول نیز در نظر گرفته می‌شود؛ و جعبه با هدف جذب مخاطب به سمت محصول و افزایش شانس فروش دمنوش‌ها و قهوه‌ها تولید خواهد شد.

مطالب مرتبط: بسته بندی چیست و تاثیر آن در فروش محصولات چقدر است؟

جعبه‌های تولید شده برای چای گرمی معمولاً به شکل ایستاده هستند و در کنار هم در قفسه فروشگاه قرار می‌گیرند. تولید کننده پس از بستن انتهای جعبه و پُر کردن آن، درب جعبه را می‌چسباند و چای را به بازار عرضه می‌کند. چایی که درون این جعبه‌ها قرار می‌گیرد معمولاً درون یک لفافه بسته‌بندی و پرس می‌شود و جعبه نقش نگهدارنده محصول را بر عهده دارد.

تولید کننده در خط تولید خودش فویل در نظر گرفته شده برای محافظت از چای را درون جعبه می‌چسباند. سپس جعبه چسب زده می‌شود و چای درون آن قرار می‌گیرد، تا در نهایت محصول به بازار عرضه شود.

جعبه‌های تی‌بگ نیز معمولاً دارای ساختار ته قفلی هستند و به صورت اتوماتیک بسته‌بندی‌ می‌گردد. سپس تولید کننده محصول جعبه را آماده بسته‌بندی محصولات و عرضه آن‌ها به بازار می‌کند.

 نوع مقوا استفاده شده در جعبه چای

یکی دیگر از عواملی که در قیمت پاکت بسته‌بندی چای مؤثر هستند را می‌توان نوع مقوای استفاده شده برای بسته‌بندی این محصول در نظر گرفت. به طور کلی مقواهای پشت طوسی و ایندربرد از جمله محبوب‌ترین کاغذهای استفاده شده برای تولید جعبه چای به شمار می‌روند.

با توجه به اینکه چای بسته‌بندی شده در محصول گاهی مواقع به طور کامل با مقوا در ارتباط است و سلامتی و بهداشتی بودن جعبه آن اهمیت دارد، در حالت کلی از مقواهای ایندربرد برای تولید جعبه چای فله یا گرمی و تی‌بگ‌ها استفاده می‌شود.

از دست ندهید: قیمت تولید و چاپ بسته بندی (جعبه) مقوایی

 نوع مقوا استفاده شده در جعبه چای

 گرماژ مقوای جعبه چای

گرماژ مقوا نیز در قیمت سفارش بسته‌بندی چای تأثیرگذار است. گرماژ این جعبه‌ها با توجه به حجم و مساحتی که برای بسته‌بندی چای در جعبه‌های گرمی یا تی‌بگ ها در نظر گرفته شده مشخص می‌شود. به صورت کلی برای تولید جعبه‌های چای 450 گرمی یا 500 گرمی از مقواهای 350 یا 400 گرم استفاده می‌شود. برای تولید جعبه‌های 100 و 200 گرمی چای فله‌ای یا گرمی نیز مقواهای 270 تا 300 گرمی در نظر گرفته می‌شوند.

گرماژ مقوای تی‌بگ ها نیز به تعداد محصولاتی که برای بسته‌بندی در جعبه در نظر گرفته شده‌اند بستگی دارد. برای جعبه تی‌بگ‌های 25 عددی مقوای 270 گرم تا 300 گرم در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که جعبه برای بسته‌بندی تی‌بگ‌های 100 عددی تولید شده باشد نیز مقوای 350 گرم برای آن مناسب خواهد بود.

 تعداد رنگ استفاده شده برای جعبه چای

رنگ‌ها نقش مهمی در دیده شدن یک محصول در شلف فروشگاه‌ها و مراکز توزیع دارند و می‌توانند یک برند چای را در بین صدها برند مشابه متمایز کنند. به همین دلیل است که برای طراحی و بسته‌بندی چای از رنگ‌های جذاب و منحصر به فرد استفاده می‌شود. 

در حالت کلی رنگ‌هایی که برای جعبه‌های چای در نظر گرفته می‌شوند در دو گروه 4 رنگ و 6 رنگ قرار می‌گیرند. با توجه به ویژگی‌های محصول، بهترین رنگ‌ها برای جعبه چای در نظر گرفته می‌شوند تا زیبایی بصری لازم را برای این محصول ایجاد کنند.

 پوشش‌های روی جعبه چای

علاوه بر رنگ‌ها، پوشش‌هایی که روی جعبه چای استفاده می‌شوند نیز نقش مهمی در قیمت سفارش جعبه چای دارند. با توجه به رقابتی بودن این محصول در بازار فروش، به طور معمول از روکش‌های هات فویل، یووی، طلاکوب، نقره کوب یا سلفون برای زیباتر نشان دادن جعبه چای استفاده می‌شود.

روکش‌های یووی در حالت کلی برای همه جعبه‌های چای گزینه مناسبی نیستند. چون چای نیز مانند توتون قابلیت جذب بو دارد؛ و استفاده از این روکش می‌تواند روی عطر و طعم چای بسته‌بندی شده تاثیرگذار باشد. به جای این روکش معمولاً پوشش‌های سلفون یا ورنی برای زیباسازی جعبه چای در نظر گرفته می‌شوند.

البته در شرایطی که تولید کننده ساختار خاصی را برای عدم جذب بو و … برای بسته‌بندی چای در نظر گرفته باشد، و عطر و طعم چای به خاطر پوشش بیرونی آن تحت تأثیر قرار نگیرد، برند تولید کننده چای می‌تواند از روکش‌یووی نیز برای زیباتر شدن محصول و جلب‌توجه مخاطبان برای افزایش فروش محصول استفاده کند.

ابعاد جعبه چای

ابعادی که برای جعبه‌های چای در نظر گرفته می‌شود یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت سفارش بسته‌بندی چای است. با توجه به اینکه جعبه تولید شده برای بسته‌بندی چای گرمی، چای کیسه‌ای یا دمنوش و قهوه تولید می‌شود، ابعاد در نظر گرفته شده برای آن متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال گاهی مواقع ممکن است طول جعبه چای کمی بیشتر شود یا اینکه به خاطر بسته‌بندی خاص در جعبه‌های تی‌بگ ساختار آن‌ها به لحاظ طول، عرض و ارتفاع تغییر کند. در این شرایط به خاطر افزایش حجم مقوای مصرف شده، قیمتی که برای تولید جعبه در نظر گرفته می‌شود معمولاً بیشتر خواهد بود.

ابعاد جعبه چای

افکت‌های چاپی جعبه چای

افکت‌های چاپی جعبه چای نیز نقش مهمی در تعیین قیمت بسته‌بندی این محصول دارند. به طور کلی، همان‌طور که اشاره شد روی جعبه‌های چای گرمی یا تی‌بگ ها از یک رویه برجسته، سلفون یا یووی موضعی استفاده می‌شود. 

برای انتخاب این روکش‌ها اهداف برند، محصول مد نظر، ساختار جعبه و… مؤثر هستند. هر چقدر نوع پوشش انتخابی و افکت‌های چاپی در نظر گرفته شده برای رویه جعبه خاص‌تر باشد، قیمت جعبه ممکن است افزایش پیدا کند.

علاوه بر این پوشش‌ها، بعضی از جعبه‌های چای دارای چاپ در داخل جعبه نیز هستند؛ یعنی نام برند درون جعبه چای چاپ می‌شود تا برند سازی بهتر انجام شود و مشتری ارتباط بهتری با محصول خریداری شده برقرار کند. این افکت چای هم می‌تواند قیمت بسته‌بندی چای را برای برندها افزایش دهد.

و در انتها…

برای اینکه چای با عطر و طعم مطلوبی به دست مشتری برسد و سهم فروش بیشتری در بازار داشته باشد، لازم است که تولید جعبه‌های چای طبق استانداردی که برای تولید بسته‌بندی این محصول در نظر گرفته شده انجام شود. 

از جمله موارد مهم در طراحی و بسته‌بندی چای می‌توان به نوع پوشش انتخاب شده برای جعبه چای، ابعاد جعبه، رنگ‌ها و افکت‌های چاپی آن و ابعاد جعبه اشاره کرد. این عوامل در تعیین قیمت نهایی جعبه چای برای تولیدکنندگان نیز موثر هستند. 

پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات کامل درباره سفارش گذاری انبوه جعبه چای و تعیین قیمت سفارش بسته‌بندی چای با تیم آسان پک در ارتباط باشید.

سوالات متداول+ جواب

1) بسته‌بندی چای چه تاثیری در میزان فروش این محصول دارد؟

بسته‌بندی چای اولین گزینه‌ای است که توجه مشتریان را به سمت آن محصول جلب می‌کند. بنابراین یک بسته‌بندی جذاب می‌تواند مورد توجه افراد بیشتری قرار بگیرد و بسته بندی چای یا تی‌بگ را نسبت به رقبای خودش متمایز کند. این تمایز و جلب‌توجه، نقش مستقیمی در افزایش فروش آن محصول خواهد داشت.

2) آیا پوشش جعبه چای در قیمت بسته‌بندی آن موثر است؟

پوشش جعبه چای نقش مهمی در زیباسازی آن و جلب‌توجه مخاطبان به سمت محصول مورد نظر دارد. با توجه به نوع پوشش انتخاب شده برای جعبه( طلاکوب، نقره کوب، یووی، سلفون، هات فویل و …) قیمت جعبه نیز تغییر می‌کند.

اشتراک گذاری

آخرین ها

موضوعات

Categories